Страница 1 от 1

Скоби за пружини

Публикувано: 22 сеп 2014, 17:00
от dreadx
Понеже все някога ще трябва да разглобя предните макферсони, сигурно ще ми трябват и скоби за пружини. Чудех се дали да не си направя някакви куки от дебело арматурно желязо, с които да закача пружините, а след това като вдигна колата да си останат сгънати. Някой пробвал ли е? И защо се практикува връзване с тел. и т.н., а никой не е писал за подобни куки.
(може да си купя и скоби, но четох на различни места че не всички от по 20-30 лв. са достатъчно сериозно изпълнение)

Re: Скоби за пружини

Публикувано: 22 сеп 2014, 17:24
от diesel1.6
Правил съм го, но с тел е по-удобно. Твърдите железа се плъзгат по пружината и се събират от едната страна, плюс това дебелия им край отнема много дължина където го пъхаш. Последно достигнах до един триметров лост, в единия край с вилка и там някъде походяща опора за лагера на амортисьора. Това го запъвам под една ограда до гаража, слагам амортисьора прав под вилката, и сменям пружината за под 5 минути без усилия. Намира се във Варна, мога да ти услужа.

Re: Скоби за пружини

Публикувано: 22 сеп 2014, 19:56
от ЯЛТА
Аз съм ги стягал с крик, маслен, или винтов на трегера на вратата-хоризонтално, връзвам с тел на три места, монтирам, после режа телта. Преди демонтаж също ги връзвам при свито положение.
Иначе има винтови скоби, няколко модела............

Re: Скоби за пружини

Публикувано: 23 сеп 2014, 00:10
от HACKO

Re: Скоби за пружини

Публикувано: 23 сеп 2014, 16:20
от opex
Аз съм с такива. Имат място за голяма тресчотка от едната страна или гайковерт. Не стига, че и в сервиз няма да дават пари, ми за 20лв хората ще си потрошат ръцете ако не и по-лошо...

Re: Скоби за пружини

Публикувано: 23 сеп 2014, 18:43
от HACKO
opex написа:...Не стига, че и в сервиз няма да дават пари, ми за 20лв хората ще си потрошат ръцете ако не и по-лошо...
Това не го разбрах, да няма правописна грешка?

Re: Скоби за пружини

Публикувано: 23 сеп 2014, 19:15
от opex
мятам запетаи да има ако изпусна някъде...
имах предвид, че не стига че човека спестява пари от ходене в сервиз ами и стеги няма да си купи за пружините, че да си потроши ръцете

Re: Скоби за пружини

Публикувано: 23 сеп 2014, 21:03
от dreadx
Кой това?
..А в сервиз единственото сигурно е, че ще дадеш пари - за другото много зависи.. ;)

Re: Скоби за пружини

Публикувано: 23 сеп 2014, 23:54
от opex
По принцип говоря. Никой конкретно. Правил номера с тел и такива глупости и знам какво се случва ако нещо изтърве. За 20лв с тресчотката се сменя пружина за 2мин

Re: Скоби за пружини

Публикувано: 24 сеп 2014, 08:10
от diesel1.6
Скобите за 20 лв много красиво изтървават пружините на мондео. И са къси. В случая - за фиеста - може и да станат. Една скоба е здрава колкото 10 тела и когато връзвам на 4 места с по 4-5 навивки и повече (значи 8 - 10 тела). Всъщност връзването и свиването със скоби са две допълващи се операции, за неприятни места.
Някъде може и да има по-добри скоби. Когато търсих нямаше, и си направих две и още две вносни и хубави си набавих. И тел си имам.

Re: Скоби за пружини

Публикувано: 24 сеп 2014, 20:03
от dreadx
Да, това имах предвид, че четох за връзване с тел (орех: не се коркай, никой не иска да се претрепе, обаче едно време е било доста разпространен метод.) Всяко нещо може да се направи правилно или не. Не мога да кажа, че връзването с тел не е технически грамотно - зависи от конкретното изпълнение.

От друга страна се зачудих защо от връзване с тел се минава направо на скоби - няма ли някакъв междинен вариант - например здрави куки от арматурно желязо дали не може да са добро решение (ако целта е пружината както е сгъната, да си остане сгъната).

И трето - единствените такива скоби, които съм виждал бяха в Практикер. Освен, че бяха добре боядисани, изобщо не ми се видяха сериозни. Също като ги гледах имах чувството, че не хващат добре и може лесно да се съберат от едната страна на пружината. А и прочетох мнения из нет-а, че истинските скоби са около 100 лв. (не пречи да има истински и от 20 лв., но едва ли са точно тези, които съм гледал. А не искам да си поръчам отнякъде и впоследствие да разбера дали са истински.)

Та това са ми и въпросите: 1. Беше ми интересно кой как го прави. 2. за куките (явно никой не е пробвал). 3. ако някой е доволен от определени скоби в ниския ценови клас, да каже от кои.

Re: Скоби за пружини

Публикувано: 24 сеп 2014, 20:08
от ЯЛТА
Е какъв е смисъла да си купиш скоби за пружини, които ще използуваш веднъж на 15 години ? :lol: :lol: :lol:

Re: Скоби за пружини

Публикувано: 24 сеп 2014, 22:08
от HACKO
dreadx написа:......
От друга страна се зачудих защо от връзване с тел се минава направо на скоби - няма ли някакъв междинен вариант - например здрави куки от арматурно желязо дали не може да са добро решение (ако целта е пружината както е сгъната, да си остане сгъната).......
Защото, като си го правил със тел и пробваш веднъж със скоби (пък били и евтини) и видиш колко е лесно, повече не ти се занимава с телове.

Re: Скоби за пружини

Публикувано: 24 сеп 2014, 22:30
от diesel1.6
Куките съм ги пробвал. Проблеми има два. Първо изместването, при което се освобождава малко дължина на пружината, второ, краищата им са дебели и се пречкат. Имам и скоби, средна хубост. Когато пружината не може да се свие достатъчно, защото е силна, а скобите средна хубост (да кажем 50 лв), пак се опира до някой сантиметър и точно там се е заврял края на скобата... остава защипан понякога и трябва да се извади. Точно тук идва на помощ телта - свиваш със скоби или каквото имаш, връзваш добре, и си наместваш скобата по най-добрия начин и стягаш още. Накрая си връзваш пружината с тел и махаш полуумрялата от зор скоба, и сглобявш всичко. След сглобяване е много лесно да се накълца телта и да се издърпат защипаните краища.
След като съм се мъчил със скоби, взех един 3 метра профил, завинтих малко винкел и както писах по-горе, сега свивам пружина на тежка кола с натискане с една ръка и за по-малко от минута при свален амортисьор. Недостатъкът е размера на инструмента и 15-те кила желязо за материал (нещо старо).
Ако си мераклия, може да си направиш куките от някаква шина и с дупки за болтове. Много дупки, а куките от две - три части. Да може с пъхване на едно болтче да се фиксира. Почти задължително е и ушите да са извити достатъчно, за да се осигурят с болт след като минат през пружината. Аз прескочих този момент, направо винкела хванах.