Пружини спирачен апарат
- taralion 1
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
Пружини спирачен апарат
Какво е предназначението на пружината на спирачния апарат на Фиеста например? Понеже едната ми е счупена от едната страна и силно корозирала и няма вадене.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пружини спирачен апарат
Предназначението е да връща жилото на ръчната спирачка по-бързо и по-лесно в изходна позиция. Тоест като дръпнеш ръчна, после при пускане тази пружина "помага" на жилото да се върне. То и без нея се връща, но с течение на времето и при корозия, връщането без помощта на пружината става все по-трудно, докато накрая ще се окаже че си караш на ръчна.
- taralion 1
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Пружини спирачен апарат
Същата работа като при задните само, че тук връща апаратите в изходна позиция. Без тях не, че не можеш да караш, но след отпускане на спирачката може да се чува едно леко пресуркване някой път.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Пружини спирачен апарат
Точно тези кривите пружини само стягат апарата към супорта, за да не подскачат накладките при движение по неравности, което осигурява натискането винаги на едно и също място. При поизносени дискове и накладки (с канали по тях) се получава винаги максимално триене и спирачно усилие. Ако ги няма пружините, има вероятност накладка и диск да легнат ръб с ръб и триенето да е върху съвсем малка площ, при което спирането ще е много по-трудно, да не говорим за локално прегряване в зоната на контакт - феродото ще се изпече и ще изгуби свойствата си, което води до свирене и по-лошо спиране в последствие.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост