Страница 1 от 1

Клатене на Фокус в завой

Публикувано: 26 юни 2015, 19:14
от IceJoe
Колата е Фокус седан 2000-та година. Бензин, 1.8
В десен завой колата се клати, аха да поднесе.
На ляв няма никакъв проблем.
На магистралата със скорост около 100 до 130 километра се усеща най осезаемо.
Амортисьорите и пружините са чисто нови, в Дунев показаха параметри около 90% на предните и около 84% на задните.
Тампоните на носачите и предните и задните са сменени.
Биелетки и шарнири нови. Външни кормилни накрайници, също.
Всичко останало видимо е здраво.
Гумите и джантите са наред.
Дискове не са сменяни.
На реглаж казват, че всичко е здраво и наред.
Имам някаква техническа грамотност, и сам си сменях всичко.
Ама това клатене ми се опря.
Колеги, ако имате някакво предположения, моля помагайте, защото закъсах.

Re: Клатене на Фокус в завой

Публикувано: 26 юни 2015, 20:25
от OgiDogi
IceJoe написа:...
На реглаж казват, че всичко е здраво и наред...
Там здравина на елементите ли гледат или симетрия на ъглите по ходовата част? Ако можеш, дай една разпечатка от стенда.
И само за пробата - размени двете задни колелета, дори и с посока да са гумите. Има ли промяна в поведението, търси нещо нередно с гумите.

Re: Клатене на Фокус в завой

Публикувано: 26 юни 2015, 20:42
от Milcho
Ако наистина си с нови пружини и амортисьори и там всичко е наред - реглаж. Имал съм подобни случаи и то точно с Фокус.
Провери сходимост и страничен наклон. И отпред и отзад.

Re: Клатене на Фокус в завой

Публикувано: 26 юни 2015, 20:52
от IceJoe
Гумите са въртени, няма разлика. Пробвах и с гуми и джанти от друга кола, няма разлика. Моите са с размер 195.65.15. (Дали не са високи.) :)
На реглажа мерят симетрията и сходимостта естественно.
От години карам там служебни бусове, и се познаван с хората.
Просто помолих да огледат за кривини и разбити тампони по окачването, защото и това правят, казаха, че всичко било наред.
Вярвам им.
Има нещо разбито някаде отзад според мен.
Ама това независимо окачване ми се опря.
А засега не мога да си позволя да сменя всичко по задницата. Фалирах с амортисьорите и пружините, а те си бяха за смяна по всички направления.
Стигнах само до тампоните на носачите засега.
А отзад са много, и като си ги поръчваш да ти ги направят, не са никак ефтини.
Имам лек луфт в рейката нагоре надолу. Възможно ли е това да играе роля?

Re: Клатене на Фокус в завой

Публикувано: 27 юни 2015, 09:55
от BladeMan
Гумите са ти високи според мен но не мисля ,че е от тях. Да не е удряна някога? Може колата да е крива (примерно)

Re: Клатене на Фокус в завой

Публикувано: 29 юни 2015, 19:56
от IceJoe
BladeMan написа:Гумите са ти високи според мен но не мисля ,че е от тях. Да не е удряна някога? Може колата да е крива (примерно)
Колата е удряна, да.
В лявата врата, която се оказа много по здрава от колкото очаквах. Едно Авео се събра до предното стъкло, а Каката дето не познава правилника лежа две седмици в болница.
Все си мисля обаче ако е крива на стенда за реглаж няма ли да покаже.
Пък и на прав участък не мърда наникъде след смяната на амортисьорите. Волана си седи прав, рядко срещано при крива кола. В Мото Пфое и в ТЕХНОПАРТ казаха, че колата не е крива.
А и преди удара се държеше по същия начин.
Явно ще си сменям всичко отпред и отзад и това си е. :)

Re: Клатене на Фокус в завой

Публикувано: 29 юни 2015, 20:54
от BladeMan
Откарай я на стенд да видят дали не е крива!Щото ако е крива само ще набиеш пари!

Re: Клатене на Фокус в завой

Публикувано: 29 юни 2015, 22:25
от IceJoe
BladeMan написа:Откарай я на стенд да видят дали не е крива!Щото ако е крива само ще набиеш пари!
Нали това казвам.
И в Мото Пфое е мерена, и в ТЕХНОПАРТ е мерена, Не е крива, няма гнили греди, няма поддали заварки, и симетрията не е избягала. Има си само стандартните ръжди като за кола карана 15 години в България. :)
Плюс това се клатеше и преди удара, но тогава си мислех, че е от амортисьорите.

Re: Клатене на Фокус в завой

Публикувано: 30 юни 2015, 07:40
от Иван Вълков
Здравей колега при мен клатенето беше от тръгнали стари амортисьори( мондео комби). А поднасянето се оказа от блокирал амортисьор. Друго което се сещам провери си добре ръчната да не би да задържа колело и от там да ти поднася.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Re: Клатене на Фокус в завой

Публикувано: 06 юли 2015, 20:47
от IceJoe
Днес разглобих задното окачване отляво.
Видимо всичко е наред.
Утре меря диаметри и поръчвам тампони и нови болтове.
След това, ако пак се клати, следва дясната част. :)

Re: Клатене на Фокус в завой

Публикувано: 25 юли 2015, 20:11
от IceJoe
След тотален ремонт и подмяна на всички гумени тампони и болтове по задното окачване, колата заспа.
След разглобяването видимо имаше доста износени части, но така и не разбрах от къде идваше това клатене.
Изчезна след ремонта и на дясната страна, следователно е идвало от там.
Благодаря за помощта и успех на всички. :)