въпрос за тракшънконтрол

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
megaCom
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 15 яну 2007, 23:37
Модел на автомобила: focus 2.0tdci,transit 2.0tdi
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

въпрос за тракшънконтрол

Мнение от megaCom » 18 яну 2007, 16:50

имам проблем с тракшъна-включвам го,и веднага след потеглянето индикатора му на таблото изгасва,а колата пак се заорава в асфалта...мислих че е от грешка в борд компа,но не е...
...един познат ми каза че е чувал че тракшъна се включвал при натиснат съединител или спирачка,или нещо такова...за което и аз си нямам понятие,както и да е...пробвах и това,но ефект никакъв...а всичко е изправно...някой има ли мнение по въпроса?

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 18 яну 2007, 18:17

Би трябвало при светеща индикация на таблото, тракшън контрола ти да е изключен тогава. Поне при някой автомобили е така, т.е. индикира опасността от поднасяне чрез светещия символ на таблото!
Олях се с обяснението *00147* .

Потребителски аватар
svir4o
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 17 юни 2006, 23:35
Модел на автомобила: MONDEO mk3 2,5 v6 със сърце от София
Местоположение: varna
Status: Извън линия

отговор

Мнение от svir4o » 18 яну 2007, 19:17

при мен изобщо не работи.оказа се че зад копчето няма нищо и сигурно като са монтирали новата аларма са ми отскубнали блока за управление.според логиката трябва тракшън контрола да индицира по някакъв начин че е хлъзгаво и ако магарето зад волана желае да го включи.сигнала би трябвало да идва от диференциала.щом изключва значи не е нормално да бъде включен или нещо електрониката не е наред.пробвай някъде на мокра трева ако няма сняг.може да отговориш ако намериш нещо по подробно за цялата система.мисля че има допирни точки с abs -а *00143*

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 18 яну 2007, 21:33

Нормалното му състояние е постоянно включен, когато натиснеш бутона и светне контролната лампа/постоянно/ значи е изключен.
Когато е включен при боксуване на някой от двг.колела системата се задейтсва лампата примигва и се чува характерен притракващ звук.
Системата е неразделна част от АБСи функционира чрез нея,т.е. чрез спирачки върху превъртащото колело.
"svir4o" Ако са ти откраднали модула трябва да са ти свили и управлението на АБС-а което е малко сложно,немош спира никак. :P :wink:

Потребителски аватар
GOSPODIN
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 30 ное 2004, 02:03
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от GOSPODIN » 14 мар 2008, 00:46

Системата работи чрез датчиците на АБС , но НЕ работи изобщо със спирачките , а с помощта на стъпков двигател , който е вързан с жилото на газта и "избутва " педала на газта, намалява мощността (действа върху дроселовата клапа) и така се опитва да не позволи пребоксуване на предните колела.
Ford Mondeo 2.0 130hp TDiC Ghia 2003, kombi ,Silver Metalik

Потребителски аватар
tisho_tbk
потребител
потребител
Мнения: 327
Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
Контакти:
Status: Извън линия

Re:

Мнение от tisho_tbk » 14 мар 2008, 01:28

evg2 написа:Нормалното му състояние е постоянно включен, когато натиснеш бутона и светне контролната лампа/постоянно/ значи е изключен.
Когато е включен при боксуване на някой от двг.колела системата се задейтсва лампата примигва и се чува характерен притракващ звук.
Системата е неразделна част от АБСи функционира чрез нея,т.е. чрез спирачки върху превъртащото колело.
"svir4o" Ако са ти откраднали модула трябва да са ти свили и управлението на АБС-а което е малко сложно,немош спира никак. :P :wink:
ето това е подробно описание за тракшън ........ не е необходимо да ти е натиснат педала на спирачката или съединителя. може и в движение да се включи ако е хлъзгаво и подадеш рязко газ.......... ако свети постоянно е или изключен или не работи. ако от време на време примигва - то ва означава че в момента на примигването се е включил и обикновено се усеща на педала на газта като те те "ритва" :)

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от NightRider » 14 мар 2008, 17:49

GOSPODIN написа:Системата работи чрез датчиците на АБС , но НЕ работи изобщо със спирачките , а с помощта на стъпков двигател , който е вързан с жилото на газта и "избутва " педала на газта, намалява мощността (действа върху дроселовата клапа) и така се опитва да не позволи пребоксуване на предните колела.
А това е вярното описание на системата в мондео. Жилото за газта "минава" през въпросния модул. При мен се чува характерното хъркане но в педала на газта нищо не се усеща. На сняг или много хлъзгав път изобщо не сработва.

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от demiro » 14 мар 2008, 21:01

Напротив,освен регулиране на оборотите,тракшъна подава спирачно усилие на пребуксуващото колело при потегляне на хлъзгав участък,с което променя натоварването и така най-нормалното за всеки автомобил,двигателното усилие отива на другото здраво стъпило колело :wink: За горното взема инфо,именно от датчиците на АВС. Ефективно работи до 50км/ч Когато не работи по една или друга причина,светва оранжевата лампа на таблото,тази с пребуксуващата гума. Има обсъждано много по въпроса във форума.
Изображение

cargo
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 06 май 2008, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo 16v 2.0L 136ps Combi
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от cargo » 06 май 2008, 19:03

Хах първо като свети е вклучен и се усеща по държането на колата променя си целия звук ЪЪЪЪЪЪ demiro начи требе АБС да ти свети постояно и само като ти приплъзне да изгасва лампата помисли върху това.

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от demiro » 06 май 2008, 20:45

Светването на която и да е от оранжевите предупредителни лампи,говори за нередност или предупреждава за нещо.Ти твърдиш,доколкото те разбирам,че като натиснеш копчето до скоростния лост и светне лампата с пребоксуванащата гума,тогава е включен тракшъна,а в нормално положение не е,така ли?
И добре дошъл във форума!
Изображение

cargo
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 06 май 2008, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo 16v 2.0L 136ps Combi
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от cargo » 06 май 2008, 23:57

Мерси и добре заварил _friends_ ами търкалям едно Мондео 93-94г. 2.0 DOHC Комби 136НР .Значи копчето ми се намира до волана от дясно и след като го задържа и светне лампата се чува прещтракване , колата става тромава и както казах преди сменя и звука. АБС примерно лампата ми светва когато се включи не знам при всички ли е така ако греша някой да ме поправи.

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от demiro » 07 май 2008, 08:47

Когато всичко е наред по колата,не трябва да свети никоя от оранжевите лампи.Ако искаш закачи една снимка на копчето,за което говориш,че тъй малко на аба....:idea: Лампата на АБС-а също не трябва да свети,има писано много по форума,ползвай търсачката :wink:
Изображение

cargo
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 06 май 2008, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo 16v 2.0L 136ps Combi
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от cargo » 11 май 2008, 12:26

Изображение
Изображение

Значи когато го натисна и светне колата е почти невъзможно да превъртиш гуми с мръсна газ.Идеята ми е че щом има копче за включване и изключване би трябвало при включено да ти светне нещо като ръчната.Не би трябвало да е вклучен по подразбиране , защото все пак ти налага някакво ограничение а мисля че и разхода скача.

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от NightRider » 11 май 2008, 16:42

Когато лампата свети системата е "ИЗКЛЮЧЕНА". Правил съм си експерименти с това. Да включена е по подразбиране, не виждам какво ограничение ти налага, пък разхода няма абсолютно нищо общо. АБС-а също е включен по подразбиране дори няма копче за изкючване. И той ли те ограничава? Ако лампата на АБС свети значи е развален.

Не се чува прещарване (освен от самото ключе), колата не става по тромава и не си сменя звука.

cargo
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 06 май 2008, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo 16v 2.0L 136ps Combi
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от cargo » 13 май 2008, 15:35

:D ако автоматично ти регулира гаэта защото е свързан тракшъна с нея ако това не е ограничение не знам кое ще да е.Колата е удряна преди да я взема и е възможно като е правена нещо по жици или друга де да е обърната тази лампа и да свети когато работи (малко вероятно).Опиши ти при изключено и включено промените в колата да направим сравнение.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1% ... 0%BE%D0%BB

NightRider расъждавай малко преди да пишеш, сам можеш да се сетиш тогава за разликата между тракшъна и АБС щом едното има копче за изключване ,а другото не.Ако не ти налагаше някакво ограничение нямаше да има бутон точно както АБС, ще ше да е включен и толкова.
Повишения разход идва от това че израсходваш повече мощност а имаш спирателно действие от страна на тракшан контрала нещо от сорта да натискаш газта и спирачката едновремено.
При по новите модели не знам как седят нещата , говоря за този ТСS който е на това Мондео което карам.

Crash87
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 02 ное 2009, 23:35
Модел на автомобила: ford focus 2.0 16
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от Crash87 » 31 яну 2010, 21:37

Когато лампата на таблото свети тракшън контрола е изключен.По принцип е зададено постоянно да е включен щом лампата не свети от личен опит знам :D

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от diesel1.6 » 31 яну 2010, 22:19

Ako коментираме разхода, ако колата боксува се хаби енергия за загряване на асфалта.
Във всички случаи става дума за секунди и такъв разход или окономия не се забеляват как да е. Опцията за изключване е нужна за ситуации, в които тракшъна пречи, или пък когато вече е разбил диференциала и започва да троши сериозно. Например на лед с бус транзит е по-добре без това нещо.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от kito » 01 фев 2010, 11:42

Изпробвайте си колата и ще видите как работи тази система! :)
При моя Ford Focus 1.6 16v Turnier оранжевия показател не свети /принципно/ но системата работи! Като влезна в завой на хлъзгаво с по-голяма скорост, лампичката светва и се чува странен звук/ мощността отива към колелото, което има по-добро сцепление с пътя/. Имате опция да го изключвата , за разлика от ABS-а поради съвсем друга причина, а не да ви спъва или там каквито други причини бяха споменати по-горе от някой хора! :) Просто има ситуации, в които трябва да се изключва. Ако задълбаете в сняг и няма как да излезнете освен чрез буксуване, трябва да го изгасите иначе ще ви "запали" съединителя. Пробвал съм, ако не е изключен после мирише на феродо! :) Единствения начин примерно да тръгна с "пилене" на гуми е ако съм го изключил, иначе не става! Може да пробвате много неща, примерно на лед да дръпнете ръчната и с леко подаване на газ да видите дали колата ще тръгне, ако съединителя ви е ОК не би трябвало да имате проблем! Ако не, има вероятност съединителя да е за смяна, моя скоро го сменях и има огромна разлика!
Това са мой впечатления от моят автомобил, може при други да не е така, не претендирам за 100% достоверност! :) Успех на другите! :)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от diesel1.6 » 01 фев 2010, 12:23

Миризмата е по-скоро от накладките. Съединителят не би трябвало да пребоксува.
В някои случаи на лед се налага изключване в завои или на наколонен път, защото рязката реакция на колелото, чиято спирачка се ползва, прави повече беля, отколкото полза.
Аз не съм забелязал ползата от изключването, защото съм с гуми с шипове и много не се плъзгам по леда. Но на транзита, както е със задно и е лек, определено помага.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: въпрос за тракшънконтрол

Мнение от kito » 01 фев 2010, 14:59

А питал ли си се дали не може да е от феродовия диск на съединителя? ;): :-/:
Тъй като аз съм почти сигурен,че е от там! :)

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта