Страница 1 от 1

Тип амортисьори

Публикувано: 10 юни 2018, 12:44
от maya.bancheva
mechanic-smile Здравейте колеги.Казвам се Евгени Кушлев от Пловдив..КОлата ми е фиеста,двигател Зетек,1.3,Агу,климатик,63 коня,20 април 1995 та година първа регистрация.Какви са предните амортисьори-маслени или газови.Или и двата типа могат да се изплолзват.За задните на колата знам 4е в момента са маслени.Мога ли пред блока у нас да сменя предни амортисьори и как става?Трябва ли да се използват скоби или щипки за свиване на пружината?Знам само 4е има две гайки,едната е на купето,другата под нея и ве4е тя захваща гуменото уплътнение.Да уто4нчя.Амортисьорите не са напълно износени.Единия си е 4итав,а другия като го напомпя малко и сприра да подска4а нагоре.На десен завой и в дупка,колата отскача малко встрани и вляво,но само с по висока скорост.Задните ми са здрави.И самото подска4ане е минимално...тоест след второто напомпване или при втората малка дупка вси4ко си е окей.Да,вероятно се е започнало"раждането"малко по малко на предните амортисьори,но като гледам фиестата на съседа,която е като лодка..
Нямам проблеми с управлението защото не съм състезател и на дупките-по бавно..Пружините не са омекнали и са 4итави.тоест на легнали полицаи и с двама души без багаж могаи бързо да мина без да задере предница.Комшията има същата фиеста.НЕговите амортисьори подска4ат и 4етирите и колата му вози като лодка в бурно море на по висока скорост.Та от неговата ходова 4аст и пружини съдя за моите амортисьор и пружини и моите в сравнение с неговите са в много.....на4ален стадий на износване
FB_IMG_15099971230156280.jpg
.Да попитам и още нещо.Има ли тази кола имобиллайзер и ако има,къде се намира?Ключовете ми са обикновенни,без чип.Къде,в коя част на колата се намира зумера или плафона за забравени фарове?.Работи си нормално този плафон за фаровете,просто се интересувам къде е

Re: Тип амортисьори

Публикувано: 10 юни 2018, 21:52
от dmastard
Колега, с няколко думи:
Трябват ти скоби за пружини.
Трябват ти стойки или трупчета за колата.
Потенциално може да се наложи да свалиш амортисьорите с пружините и да ги закараш в гумаджийница, да ти отвият гайките отгоре.
Доста неща по тази операция може да не се случат по план, трябва ти човек с опит и инструменти.
Успех!

Re: Тип амортисьори

Публикувано: 11 юни 2018, 18:04
от maya.bancheva
Мерси,когато амортисьорите изпуснат на 100 % ,и колата стане като лодката на комшийската фиеста,ще пиша какви са резултатите от сервиза и майстора.За сега занасянето е много малко вляво ако попадне изпусналия ляв амортисьор в дупка на десен завой.Той е изпуснал но малко.Пък и аз ремонтирам нещо когато напълно умре или се развали тотално

Re: Тип амортисьори

Публикувано: 11 юни 2018, 22:45
от dmastard
На мен ми се вижда безсмислено.
Аз разсъждавам така, вариантите са 2:
1. Тая кола ще я карам още - значи отивам, сменям ги и си карам с кеф.
2. Тая кола е на доизживяване - значи не барам нищо и карам до последно. Като се счупи - нова.

Re: Тип амортисьори

Публикувано: 11 юни 2018, 22:49
от ivo_63
Амортисьорите струват повече от колата ....

Re: Тип амортисьори

Публикувано: 12 юни 2018, 00:42
от HACKO
ivo_63 написа:
11 юни 2018, 22:49
Амортисьорите струват повече от колата ....
А живота много повече от амортисьорите.
Това е пряко свързано с безопасността и смятам, че е от нещата при което компромиса е недопустим. Не може да знаеш на следващия завой дали ще има дупка.

Re: Тип амортисьори

Публикувано: 12 юни 2018, 02:22
от S_C
Ако трябва да сменяш амортисьори на тая кола, вземи си газови. Разликата с всякакви маслени е от земята до небето в полза на газовите. Имат един голям недостатък за наши условия-изпуснат ли, изпускат тотал, веднага. И нямаш амртисьор. Масления може да изкара хиляди километри след като е започнал лееекичко да изпуска и ще спре да работи едва когато си изхвърли всичката течност. Каквото и да сложиш, при нормална експлоатация, ресурсът му ще надхвърли с няколко пъти остатъчния живот на абсолютно всичко друго по колата. Т.е. някакви рециклирани маслени също са ти вариант.

Re: Тип амортисьори

Публикувано: 13 юни 2018, 11:59
от Филипов
Ето какво направих аз за моята подобна "кочина". https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... yb#p565161
Единият беше тотално изпуснал, другият също се оказа, макар че не му личеше външно. Наложи се и смяна на маншони или както се казват едни гумени гофрета да не се прашат.Според стенда задните били газови, но са ги сложили в Германия преди да купя колата оттам.
Според мен си плати на майстор, не си заслужава упражнението.