Страница 1 от 4

Тресене на волана при спиране

Публикувано: 26 яну 2007, 04:58
от borko 30
*00130* Прегледах темите за спирачките ,но сякаш не намерих отговор на моя въпрос.Искам да питам може ли да се изкривят спирачните дискове от зверски натисната спирачка (даже гръмна маркучето на предно дясно колело,ама добре че фащат докато свърши маслото ).След тази екстремна ситуация отидох веднага да ми сменят маркучето в най-близкия сервиз и на тръгване от там забелязах че и при минимално натискане на педала волана много тресе и от предницата се чува страшно топуркане.Върнах се веднага ,оня гледа гледа и каза че не е сякаш от дисковете ама не знае от какво е.Може ли да е от друго-примерно да е блокирало нещо .Забелязах също че сега трябва малко повече да се натиска педала за да спира като преди.

Публикувано: 26 яну 2007, 09:39
от venom4o
Ми колега най вероятно е от това!само при спиране се тресе.. значи е свързано с спирачните апарати .. накладките или дисковете!

Публикувано: 26 яну 2007, 10:41
от kEFi
...или евентуално позаяло бутало, недобре обезвъздушена система, добре е да погледнеш състоянието и на задните барабани (във връзка с усилието), а тресенето освен както каза колегата е възможно и от луфт по окачването -лагер на главина, накрайници на кормилна щанга или хидравлика.....вариянти бол...

Публикувано: 26 яну 2007, 12:17
от George
Имах подобен проблем - тресенето беше ужасно и непрекъснато се усилваше.

Смених дисковете (старите бяха много износени) и проблема чувствително намаля. Като смених и накладките и изчезна нацяло.

Публикувано: 26 яну 2007, 13:13
от borko 30
Да ама преди това нищо не тресеше ,а пък лагер или накрайници и рейка не се разбиват изведнъж от натискане на спирачката.Мисълта ми беше ако може да се накривят при силно натискане на педала да ги сменя щото са по 27лв парчето а накладките са на година .Пък майстора не е сигурен и ми вика ако искаш може да пробваме кото ги сменим .Ако смяната не даде резултат ще заминат доста парички все пак на вятъра.

Публикувано: 26 яну 2007, 13:22
от ewgeny
Искам да ви кажа че може да е от тампон на стабилизиращата щанга!

Публикувано: 26 яну 2007, 13:31
от muko
Прегрял си дисковете и сега не ти държат равномерно - спасението е само смяна дискове. Ако накладките са ти добри може и да не ги сменяш. Имах проблема на по-предишната кола - Сиера. Успех!

Публикувано: 26 яну 2007, 13:50
от chains
Значи и аз мисля, че проблема идва от спирачните дискове - проблема до голяма степен се дължи на това, че сега времето е студено /е наистина доста топло като за сезона/ и преди спирането дисковете са били студени, след което за части от секундата са достигнали свръх температура /спокойно можем да говорим за над 600 - 800 градуса/, след което те пак са стинали относително бързо. В следствие на термичното натоварване, в комбинация със степентта на амортизация са се деформирали /дори може да има и микроскопични пукнатини в тях/.

Спокойно това е нормално и при другите марки е така /дори съм виждал видими пукнатини и посиняване/, а и все пак колата не ти е нова и е налице амортизация в определена степен, важното в случая е че си спрял и няма пострадали /спирачната с-ма е изпълнила дълга си достойно/.

Моя съвет е като сменяваш дисковете и накладките да накараш майстора да разглоби спирачните апарати и да ги почисти добре, защото най-вероятно се е получил нагар и ако не го оправиш ще започнат да ти задържат леко апаратите и ще съсипеш новите дискове и накладки

Публикувано: 26 яну 2007, 15:42
от George
А ако дисковете не са напукани и не са износени не би ли могло да се струговат и така да се изправят?

За накладките и на година да са след подобно спиране може да са се опекли и да не стават. По-добре го сменявай.

Публикувано: 26 яну 2007, 16:33
от SIRGEI SIMEONOV
Колега смени си тампоните на носачите, но все пак си провери и дисковете. Те най лесно се проверяват на струг и ако са криви не се занимавай с изправяне, а си купи нови.

Публикувано: 26 яну 2007, 16:47
от chains
Значи щом вднъж са се изкривили дисковете, въобще не се занимавай със струговане, тъй като колкото и да е добър стругаря сплавтта от която са отлети в следствие на топлинния удар е променила параметрите си и пак ще се деформира най-много до седмица!
А колкото до накладките предполагам, че те буквално са се били опекли и е смърдяло яко на изгоряло феродо.
пп: струговането помага, когато най-вече след накладки менте /от тия вечните дето диска се топи, а те като нови/ са с образували ръбове и неравности, но като цяло диска не е усукан и сплавтта не си е променила свойствата.


Тест за криви дискове - вдигаш предницата с крик /освободена от скорост/ и започваш леко на ръка да въртиш колелото /поне няколко оборота/ ако се върти гладко и никъде не запъва значи на 99% са ти здрави дисковете; ако обаче по време на въртене усетиш момент на задържане дори и съвсем лек, то значи там е крив диска 100 %.
/не знам дали ти го обясних ясно, но като вдигнеш предницата и завъртиш гумата с ръка ще разбереш за какво ти говоря/

Публикувано: 26 яну 2007, 18:56
от borko 30
Утре ако е хубаво времето ще пробвам този номер с крика и ще пиша.

Публикувано: 27 яну 2007, 12:50
от T punchev
Ако накладките не са плътно прилепнали към дисковете едва ли ще разбереш дали са криви!Но аз съм имал подобрен проблем на наколко пъти и съм почти дигурен че проблема ти е от дисковете!Сменяи ги по скоро щото това тресене разбива цялата предница!

Публикувано: 27 яну 2007, 13:07
от venom4o
Абе колеги няма ли да стане ако ги престърже на струг?Вместо да ги сменя..

Публикувано: 27 яну 2007, 15:42
от borko 30
Направих упражнението за което говори chains ама колелата се въртят свободно .Като гледам повечето от мненията ви са за нови дискове така че се навих да ги сменя .Има ли няква особеност като се сменят защото ще сложа направо нови ,ако ги сменя сам,че дисковете са 54лв -поне ако може за майстор да не давам :roll:

Публикувано: 27 яну 2007, 15:47
от venom4o
махаш гумата.. махаш спирачния апарат който трябва да се държи на два болта М 10 предполагам (така се отбелязва болтовете ) който се отвиват с ключ 17.. Трябва да разглобиш и самия апарат мисля , че беше с шестогран 6 мм Имбусен ключ S 6 мм ( така се казват и означават ключовете за развиване на болтове с вътрешен шестостен) и сваляш диска! Нищо сложно става за 15 минути най много за половин час!
Petkoff_pl

Публикувано: 27 яну 2007, 17:05
от T punchev
Няма особенности!Трябва да свалиш спирачните апарати които се държът на два болта, ще ти трябва добър ключ 17 !Малко нерви се изискват при слагането на апарата,докато го нахлузиш на новия диск,но не е трудно,трябва максимално да разтвориш челюстите на апарата и ще влезе!Успех!

Публикувано: 27 яну 2007, 23:18
от kolef
Борко, 17 е за да свалиш спирачния апарат и е лула, а имбуса (шестостена) е номер 7 (гарантирам), който е за да разглобиш същия този апарат за по-лесен монтаж след смяна на дисковете, и който за съжаление трудно се намира.Задължително си го приготви предварително, за да не си "изпочупиш" пръстите при монтажа :? (личен опит :oops: )
Самата смяна е много лесна- след като свалиш спир. апарат, с по-здрава кръстата отвертка отвиваш единствения болт там, и сменяш.. да не вземеш да отвиваш гайката на главината! :roll:

И, казваш, 54 лв. - това за комплекта ли е цена ? или бройката ?

Извинявам се за втория пост, но забравих да спомена- и при мене го имаше това тресене преди 4-5 години, но изчезна след като си смених всички тампони по стабилизиращата щанга..провери ги, Възможно е при рязкото спиране някои от тях да се е скъсал.. успех и пиши каква е била причината

Публикувано: 27 яну 2007, 23:43
от borko 30
Колега Колев ,за дисковете дето питаш ,значи най-евтините в добрич са 54лв комплекта и 30лв казаха в магазина са накладките .Понеже ми искат 15лв за смяната само на единия диск , прай сметка колко ще излезе всичко.За това мислех ако мога сам да ги сменя ама ще видим ,щото туй са спирачки все пак не е шега работа.

Публикувано: 30 яну 2007, 15:53
от ewgeny
Аз имам опит в това и нека да го споделя с вас!
1. Пукнатина на диск не може да се получи! Ако се разруши микроструктурата той се пръска, колелото блокира, излизат черни пушеци от колелото и т.н.
2. Поради причина 1 не се препоръчва струговане! Но все пак за временен статут за 2-3 месеца е удачен вариант, аз го направих и помага. Но все пак това е вариант докато съберете парите за нови дискове.
3. Заедно с дисковете се сменят накладки - ся няма да правим цигански работи - дали сме 150 лв. за нови дискове, и за да спистим още 30-40 ще съсипем дисковете
4. Ако има финанси, сменети и тампоните на предното окачване - това също е причина за тресене при спиране
5. Тези "пукнатини" които казвате са като отпечатък от прегряване на диска и слид това накладката си е оставила отпечатък при блокиране на колелото, а цветовете са фазови превръщания на материала при нагряване които не са за притеснение, но все пак променят характеристиките на диска.

Ако ви интересува нещо, питайте, претендирам да съм запознат с темата, и ще се радвам да ви помогна с каквото мога.