Страница 1 от 2

Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 31 май 2020, 00:20
от Ivan-G
Здравейте,

Купих Фокус (МК2, 2.0i, 145 hp, 2008 г.) с джанти 17-ки. Тогава не обърнах внимания, но днес установих, че дължината на гайките и на шпилките не съответства - шпилките са къси и не минават през цялата дължина на гайката, както е редно да бъде. Предполагам, че джантите са съвместими с автомобила, защото от спецификацията на табелката до шофьорската врата се вижда, че 17-ки джанти стават за колата. Казаха ми, че е възможно при смяна на гайките с такива за лети джанти нещата да се оправят.

Търся съвет какво да правя в този случай, защото купих нови летни гуми и чесно казано не ми се продават, нито джантите, нито гумите.

Прилагам две снимки, за да се ориентирате за какво става въпрос.

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 31 май 2020, 00:46
от ЯЛТА
Съвсем спокойно може със шублер да измериш дължината на празната резба, след което да измериш дължината на цялата резба на гайката, и да видиш на колко милиметра се навива гайката. За твое успокоение и на моята Пума са също като твоите.

Може оттук да си купиш по дълги шпилки. При желание.

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 31 май 2020, 13:16
от Ozzie
Ivan-G написа:
31 май 2020, 00:20
Предполагам, че джантите са съвместими с автомобила, защото от спецификацията на табелката до шофьорската врата се вижда, че 17-ки джанти стават за колата.
Ако са оригинални джанти от Форд, със съответните гайки за тях.
От снимките не се вижда модела на джантата, нито пък става ясно какъв е профила на челото на гайката.

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 31 май 2020, 14:05
от Coldgrave
И аз имах подобен проблем. Като си взех "нови джанти" се оказа, че гайките от стоманените не стават и трябва някакви конусовидни. Добре че в гумаджииницата имаше. Наистина 120 кинта за 20 гайки, но ги давам веднъж :) Мисля че и твоя проблем може да е същия.

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 31 май 2020, 15:17
от ЯЛТА
Гайките за алуминиеви джанти трябва да са с раздвижен конус, те са с два вида конуси-малък и голям конус. За стоманените джанти са с неподвижен конус и са еднакви всички.

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 31 май 2020, 15:57
от Ivan-G
Благодаря ви, момчата!

Ялта, благодаря и на теб за информацията - "Гайките за алуминиеви джанти трябва да са с раздвижен конус, те са с два вида конуси-малък и голям конус."

Ще потърся гайки с раздвижен конус за алуминиеви джанти.

Ето снимка на джантата, ако не се вижда добре ще я снимам по-отблизо.
Djanti_3.jpg

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 31 май 2020, 16:44
от OgiDogi
ЯЛТА написа:
31 май 2020, 15:17
Гайките за алуминиеви джанти трябва да са с раздвижен конус, те са с два вида конуси-малък и голям конус. За стоманените джанти са с неподвижен конус и са еднакви всички.
За алуминиевите е конус, за железните трябва да е сферично челото на гайката.

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 31 май 2020, 16:46
от deathstorm
Никакв проблем нямаш с гайките. Това са ориналните джанти и оригиналните гайки, шпилката не минава през цялата гайка. Просто са ти паднали декоративните "тенекиени" капачки. И гайките не са с раздвижен конус.

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 01 юни 2020, 07:52
от synthez 3D
Не е задължително конусът да е раздвижен. По-новите вече са цели. Важното е гайката да е за алуминиева джанта. Така изглежда оригиналната:
thumb1.jpg
thumb.jpg
А тези за железните са със същият конус(а не сферични) но е по-малък и не трябва да се използват.
Оригиналните изглеждат така:
unnamed.jpg
Оказва се, че има главини с по-къси и с по-дълги шпилки. На Фокуса на племенника ми (2008г.), който оригинално беше с железни джанти, сложихме оригинални алуминиеви от Форд, но шпилките му са от късите и изглежда по-същия начин като на колегата. Мисля да сложим по-дълги, защото наистина гайката хваща само с малка част от резбата и не ми изглежда достатъчно здраво.

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 01 юни 2020, 11:21
от Ozzie
synthez 3D написа:
01 юни 2020, 07:52
Мисля да сложим по-дълги, защото наистина гайката хваща само с малка част от резбата и не ми изглежда достатъчно здраво.
Ако ги смените, напиши, дали е имало някакви пречки при смяната.
При мен е по същия начин, както описваш при племенника ти. От момента в който гайката (същите каквито си показал) "захапе" резбата на болта, до пълното ѝ затягане мога да завъртя само осем оборота +/- някой друг градус. Не е най- оптималното според мен, затова от време на време ги проверявам, да не се е разхлабила някоя.

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 02 юни 2020, 17:10
от S7an40
Подобен тип резбови съединения набират над 80% от якостта си на 4тия пълен оборот.

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 03 юни 2020, 22:10
от dmastard
Един път разпитвах вдин гумаджия, каза че всичко над 7 оборота е окей.

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 03 юни 2020, 22:22
от deathstorm
Ето така изглеждат и моите. Максимално се изнервих и махнах всички тенекиени капачки, за да ми станат 18 всички гайки. Някой ако има идея за читави гайки (на които не им падат капачките, при развиване с пистолет) да каже. Пробвах от Мазда 6 - не стават (конуса е по-малък). Руснаците слагат накакви от GM, но не ги намирам на добра цена в БГ - https://www.drive2.ru/l/528242770452678771/ .
20200602_141111.jpg

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 03 юни 2020, 23:14
от ЯЛТА
deathstorm написа:
03 юни 2020, 22:22
и махнах всички тенекиени капачки
Продай ми капачките.

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 03 юни 2020, 23:27
от Ozzie
deathstorm написа:
03 юни 2020, 22:22
Някой ако има идея за читави гайки (на които не им падат капачките, при развиване с пистолет) да каже.
Идея нямам. До тук съм установил изгубена само една капачка от 16. На останалите гайки които са със секрет съм сложил едни гумени капачета, които купих от магазин за автоаксесоари. Мислех, че са малко афиф, но не съм загубил нито едно, пък и да загубя, в комплекта мисля че бяха 20 бр. Същите като на снимката, но черни.

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 04 юни 2020, 00:09
от dmastard
Имам 12 нови гайки, нямат ламаринени капачета.

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 04 юни 2020, 00:34
от deathstorm
ЯЛТА написа:
03 юни 2020, 23:14
deathstorm написа:
03 юни 2020, 22:22
и махнах всички тенекиени капачки
Продай ми капачките.
В процеса на сваляне бих казал, че ги унижщожих и няма да ти свършат работа. А и те са ми останали 5-6 броя. Една такава капачка веднъж свалена ли е повече не можеш да я закрепиш надеждно според мен (освен ако не я залепиш с нещо). Пробвал съм със секач на тея каналчета да им върна формата, закрепя се добре (не пада по време на каране) но следващия път като ида на гумаджия и с пистолета пак ги съсипва.

@dmastard би ли споделил от къде си ги купувал тези гайки и на каква цена?

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 04 юни 2020, 02:17
от dmastard
Взех ги от ибей.
Понеже по пътя се изгубиха част от гайките (от 20 поръчани дойдоха 12), поръчах втори комплект от друг продавач, сега ги чакам. Няма да ползвам тези 12, така че ако някой има интерес давам ги за 24 лв.
В ибей тогава хванах намаление 30 лв за 20 гайки, само дето не дойдоха 20 :roll:

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 04 юни 2020, 08:00
от Coldgrave
20 за 30 кинта ... :D На мен във гумаджииницата ми взеха 120 за 20 :D Но като си на място това е положението :)

Re: Съвет! Проблем с гайките и шпилките и алуминиевите джанти

Публикувано: 04 юни 2020, 08:31
от Ради-1
Писах лс на @dmastard за гайките