Серво на управлението

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Серво на управлението

Мнение от valio57 » 16 юни 2021, 10:18

Здравейте,
Получих проблем с хидромотора на управлението на Форд Фокус 3, 1.6 Дуратория. Та проблема се получи в България през януари. Исках да преместя колата сутринта. Запали и...... до там. Не можех да завъртя волана. Угасих, запалих отново и вече нямаше проблем. Все едно че нищо не е станало. За карах я на диагностика веднага. Никакъв проблем не показа диагностиката. Всичко мина много добре. Прибрах се в Словакия без проблеми. Днес обаче след 5 месеца се появи отново. Отново загасих двигателя, запали и нямаше проблеми. Серво то е с електромотор. Без масло. Някой да е имал същият или подобен проблем?

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Серво на управлението

Мнение от valio57 » 25 юли 2021, 21:38

До сега никой не ми отговори на въпроса . Задавам друг въпрос.
Може ли някой да ми каже наименование (номер или друго ) на кормилното управление на Форд Фокус МК3 ТДЦИ 1.6 2012 година на производство. Моделите са от 2010 до 2017. Кормилното управление е с електромотор. Няма масло. ВИН WF0LXXGCBLCY80042. Благодаря предварително за отговорите.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1147
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Серво на управлението

Мнение от Ozzie » 25 юли 2021, 22:18

Долното ще ти свърши ли работа?

https://ford.7zap.com/en/car/53/code.cs ... cblcy80042
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Серво на управлението

Мнение от valio57 » 26 юли 2021, 00:15

Дали съм разбрал правилно! Та тази рейка става за всичките Модели форд. Благодаря.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1147
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Серво на управлението

Мнение от Ozzie » 26 юли 2021, 18:14

поооо принцип, това излиза за твоя VIN номер, ако вкарам друг VIN номер на същия модел, вероятно ще е същото
не вярвам, че поръчват / монтират рейките според кубатурата и вида гориво на конкретния екземпляр
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Серво на управлението

Мнение от valio57 » 17 авг 2021, 20:51

Та за серво то. Проблема е решен. Заменена рейка, цялата рейка. Заедно с електромотор. Та в тази рейка до електро мотора има блок управление на електромотор. Та този блок е здал багажа. Никой не ми каза какув му е проблема. Просто диагностика не го виждаше. Моята и още 2 други в сервизи. Никаква връзка с кормилната рейка. Наложи се да купя цяла нова рейка. В сервиз Форд цената и бе 1700 Евро. Репасована рейка бе с цена от 440 до 800 Евро. Та моята излезе за 680 Евро плюс работата в сервиз за 800 евра всичко.
Та за всички собственици на Форд Фокус МК3 1.6 ТДЦИ. При първа възможност намажете корпуса на рейката обилно с асфалт лак.( за боядисване на подовете на коли. Против вода и камъни.) Там където се затварят (зглобява) капаците на рейката след време прониква вода вътре в рейката. Там има електроника командващс електрическият усилвател на рейката. Става късо или ръждясване и се изпада от много пари. Руснаците това го ремонтират, ама другаде не. Заменят за ново.
Ще се радвам ако съм помогнал на някого.
Въпросната рейка е във Фокус, Фокус С-макс, S-макс и Галакси. От 2009 година до днес. Правили са подобрения за да се предотврати протичане на вода но от кои години не знам.

martinni
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 05 май 2011, 15:08
Модел на автомобила: Форд Фокус
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Серво на управлението

Мнение от martinni » 30 сеп 2021, 15:24

Здравей, аз имах същият проблем на Форд Фокус мк3, 2011 г. Точно така е както казваш, като изгасиш и запалиш и се оправя положението и рядко се проявява. Рових се и аз по чуждестранни Руски форуми и попаднах на едно мнение, че е възможно причината да е в прекъсване на електрическата верига в бушонното табло. Отворих го, намира се при двигателя и реших да проверя Предпазителите. Оказа се, че Предпазителят на рейката е с ръждясали крачета, сложих нов и се оправи всичко, явно влиза влага в таблото, макар да е с капак. Другите предпазители в кутията също бяха с ръждясали крачета, почистих ги всичките превантивно. Та Предпазителя на рейката е № F40, 5 Ампера и когато го сменях не гасих двигателя, макар, че трябва, за да проверя дали действително е от бушона. В момента, в който сложих нов и веднага се отпусна волана да работи. Надявам се това да е причината, а не нова рейка!
Прикачени файлове
3.jpg
2.jpg
1.jpg

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Серво на управлението

Мнение от valio57 » 27 окт 2021, 13:58

Значи проверявах предпазителите. При тях нямаше никакъв проблем. А бушона за рейката е на кутията за акомулатора. На челото на кутията в посока радиатор. В деиствителност е единствената видима част от кутията за аколулатора. Та на тази кутия има капак (вертикален). захванат е с болтчета Рапиди. Под този капак са няколко предпазителя. Най-левият е за сервото,доста силен предпазител. Забравих колко ампера е.
Та не диагностиката ми показа че няма сигнал до електромотора а не напрежение. И за това смених цялата рейка комплект. Солено ми излезе но.....колата ни трябва.
Много благодаря за информацията. За мен е важна. А можеш ли да ми кажеш от каква литература си взел тази информация. Ако може и линк към нея за да си я сваля. Ще ми е много от полза. Благодаря.

korc1234
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 17 юли 2019, 15:25
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Серво на управлението

Мнение от korc1234 » 26 ное 2021, 13:24

А някои препоръчват смяна на акумолатора при такъв проблем.
https://www.fordownersclub.com/forums/t ... -steering/

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Серво на управлението

Мнение от pepy1 » 26 ное 2021, 13:53

Но първо зареждане, а естествено ако се е скапал ще трябва да се смени. Идеята е да не се почва с безсмислена смяна. Има и грешка, която трябва да се разчете! Може и да не зарежда? Комплексни са нещата. То и я моем, ама козата си сака пърч(по плевенски диалект) :lol:
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Серво на управлението

Мнение от valio57 » 16 мар 2022, 16:01

Здравейте. Доста време мина откакто писах за рейката. Акумулатора го смених 5 дена преди да започне да ми прави проблеми. Та на 3 януари ми направи проблем за първи път. А 6 месеца по-късно се скапа съвсем. Правих всички проверки нооо... както си писал козата си сака пръч. Този израз е и по нашият ломски край.Мисля че писах специална тема по този въпрос. Нека всички фокусници да намерят начин да си боядисат реиките с Асфалт за подове за коли.Шагрен. Или каквото имат за тази цел. Важното е да издържа боята на камъчетата които хвърчат там по време на движение. По руските форуми четох и на YouTube съм гледал. И форд си признават че електрическите рейки са слабо място на тези модели (Фокус.Мондео Ц-макс,).В новите фордове от тази модели от 2018 насам този проблем бил решен.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Серво на управлението

Мнение от F Focus » 16 мар 2022, 20:08

А, една кора под двигателя не е ли достатъчна за превенция? Инак съм голям фен на чистенето, мазането и боядисването, където е възможно(и невъзможно)! :D
Моят Фокус-2, 2006г. не го знам с ел. комбинирано, или с чисто хидр. управление ли е( ще трябва да питам Ози), но скоро след закупуването на колата смених кората под двигателя, защото оригиналната не беше в добро състояние, но се оказа, че има и още една по-малка-точно под радиаторите(предполагам, че ще е по-полезна по темата), та монтирах и нея. Сега треперя, ако изпусна нещо отгоре, докато ръчкам едно-друго(а, аз често го правя) кво праим...?! :lol:

П.С. Относно материал за промазване на битумна основа най-много съм впечатлен от "3М", но не мога да кажа откъде може да се купи?
В личната ми класация следва "Novol", a "Body" най-добре го забравете, освен за кит.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Серво на управлението

Мнение от valio57 » 18 мар 2022, 15:54

Аз съм с кора отдолу,нооо.....не ме спаси. Между колелата и кората има пространство през което водата спокойно се плацика в сервото. Особено по българските пътища където има трпове а не дупки пълни с вода. И съответно количеството прави качеството за неуплътнените добре капаци на сервото. Също и на семеринга на кормилният прът. А точно под него е плъзгача който управлява цялата рейка в завои. Практически този плъзгач дава команда на процесора на рейката колко и накъде да завива. Сложничко е. Аз го научих по трудният начин. Гледах цените и в България. Същите са като тук.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта