Смяна на ролков лагер

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
zelen4uka
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
Местоположение: SOFIA
Контакти:
Status: Извън линия

Смяна на ролков лагер

Мнение от zelen4uka » 15 сеп 2021, 06:20

Колата е Форд Сиера DOHC 2.0 91г. Наложи се смяна на заден десен лагер. След смяната възникна въпроса с Колко нютонметра се стяга гайката на оста ? Моля за помощ и точна информация. Лагерите са два ролкови.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10829
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на ролков лагер

Мнение от ЯЛТА » 15 сеп 2021, 07:47

Врътни един телефон на Митко-фордманиака след 10 часа, и той ще знае.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
zelen4uka
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
Местоположение: SOFIA
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на ролков лагер

Мнение от zelen4uka » 15 сеп 2021, 13:26

Благодаря. Аз четох в книгата за ремонт на Сиера и там пише 270NM. Майстора се обажда в Мото Пфое. Там са му обяснили, че се стяга до отказ.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10829
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на ролков лагер

Мнение от ЯЛТА » 15 сеп 2021, 15:39

zelen4uka написа:
15 сеп 2021, 13:26
Там са му обяснили, че се стяга до отказ.
Има логика, щом са ролкови лагерите.............. При конусни е опасно да се натегнат, защото ще блокират в конусите.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на ролков лагер

Мнение от HACKO » 15 сеп 2021, 16:09

Васе, те са ролкови конусни, но както и на старите Ескорти, главината е конструирана така че двата лагера опират един в друг и хлабината е точна колкото и да ги стягаш. Има само една малка подробност, лагерите трябва да са със точната височина, която е заложена при конструирането. Затова е препоръчително да се вземат лагери само на реномираните производители. Евтините незнайна марка, отговарят по външен и вътрешен диаметър, но не винаги височината (дебелината) е точна и тогава хлабината не се получава, може да са хлабави или още по-лошо да затегнат. Когато са правилните лагери, дали ще се стегне на 270 нютона или както са му казали до откат няма значение, лагерите са достатъчно твърди за да се смачкат а резбата е здрава.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1147
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Смяна на ролков лагер

Мнение от Ozzie » 15 сеп 2021, 19:35

по АутоДата - между 250 и 290 Nm, така че 270 Nm се пада точно по средата
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта