въпрос за акумулатор

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 01 ное 2007, 18:01

Зерко,една десета е максималния заряден ток при зареждане на акумулаторите а не с който трябва да се зареждат по принцип!Както има домашни зарядни устройства -мойто зарежда 3 ампера -с различен заряден ток,така и различни алтернатори ,но те зареждат и 44 и 144ач акумулатори -разликата е само във времето!Алтернатора е пресметнат да покрива електрическите разходи по колата така че колкото ток се черпи той би трябвало да го възтанови ,какво общо има че капацитета на батерията е по-голям
Форд е колата на шампионите!!!

zerko
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 02 авг 2007, 19:43
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от zerko » 01 ное 2007, 18:25

borko 30 написа:Зерко,една десета е максималния заряден ток при зареждане на акумулаторите а не с който трябва да се зареждат по принцип!Както има домашни зарядни устройства -мойто зарежда 3 ампера -с различен заряден ток,така и различни алтернатори ,но те зареждат и 44 и 144ач акумулатори -разликата е само във времето!Алтернатора е пресметнат да покрива електрическите разходи по колата така че колкото ток се черпи той би трябвало да го възтанови ,какво общо има че капацитета на батерията е по-голям
Ба ли мааму, може би времето за зареждане на по големия акумулатор е повече и колата трябва да работи повече за да се възстановят загубите при стартирането на моторите. Иначе кво пречи на всички коли да наслагат големи акумулатори вместо 44 по 65 та даже и 70 ампера. Явно има нещо щом производителя в книжката казва да се спазват тези норми. Верно че едини и същи алтернатори се монтират и на малки и на големи мотори и съответно зареждат различно големи акумулатори, но мисля че тока на заряда ще е различен при 1.4 мотор и при 2.0.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 01 ное 2007, 22:09

Ми сложи си тогава на джиесема батерия 1000000Мач и ще си рахат!Няма да ти е удобно с такъв акумулатор нали :twisted: Тука някои хора май въобще не разбират за кво става въпрос!Повече няма да коментирам по подобни теми!А кво пречи на всички да слагат двулитрови мотори ,А?
Форд е колата на шампионите!!!

zerko
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 02 авг 2007, 19:43
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от zerko » 01 ное 2007, 22:51

borko 30 написа:Ми сложи си тогава на джиесема батерия 1000000Мач и ще си рахат!Няма да ти е удобно с такъв акумулатор нали :twisted: Тука някои хора май въобще не разбират за кво става въпрос!Повече няма да коментирам по подобни теми!А кво пречи на всички да слагат двулитрови мотори ,А?
Много те гони нервата нещо, ако си обърнал внимание на моите постове в тази тема никъде не провокирам никои за да реагираш така, просто търся смислен отговор на въпроса трябва или не да се спазва указанието на производителя. И се надявах че заедно с тебе или друг колега ще се стигне до някои извод. Ма на теб понеже много ти разбира глават и се отнасяш повърхностно към нещата, без да си напрегнеш мозъка малко да помислиш и явно не ставаш за събеседник те оставям на мира да си разсъждаваш като голфаджия

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 01 ное 2007, 23:43

Абе Борко си ги разбира тия неща и може би го е написал ама ние не го разбираме.
Аз си сложих 44Ah
1-во щото толкоз пари имах
2-ро защото ако правилно разчитам Autodata там дават шокиращитe (според горните постове) 35Ah за моята.

Като го купих нищо не казаха.
Обаче трябваше да ида след 10 дена да видят как се държи, да направят проверка на зарядния ток и да дозаверят гаранцията.
На проверката казаха че презарежда със стойност 14,2 на средни обороти (~3000) и че този акумулатор е малък за този двигател. Което ще рече, че ако има проблем няма ми уважат гаранцията.
Завериха я де!
Пълни глупости според мен ама кво да се прави купих го вече.
Дано да нямам ядове.
Тва са ГЕРГУШКИ в Плевен. Официялен вносител ли кви са там дистрибутори на ИСКРА за Плевен.
След тази постановка не мисля да ги препоръчвам да си купувате акумулатори от тях.

zerko
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 02 авг 2007, 19:43
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от zerko » 02 ное 2007, 09:53

paci написа:Абе Борко си ги разбира тия неща и може би го е написал ама ние не го разбираме.
Аз си сложих 44Ah
1-во щото толкоз пари имах
2-ро защото ако правилно разчитам Autodata там дават шокиращитe (според горните постове) 35Ah за моята.

Като го купих нищо не казаха.
Обаче трябваше да ида след 10 дена да видят как се държи, да направят проверка на зарядния ток и да дозаверят гаранцията.
На проверката казаха че презарежда със стойност 14,2 на средни обороти (~3000) и че този акумулатор е малък за този двигател. Което ще рече, че ако има проблем няма ми уважат гаранцията.
Завериха я де!
Пълни глупости според мен ама кво да се прави купих го вече.
Дано да нямам ядове.
Тва са ГЕРГУШКИ в Плевен. Официялен вносител ли кви са там дистрибутори на ИСКРА за Плевен.
След тази постановка не мисля да ги препоръчвам да си купувате акумулатори от тях.
Ами колега за твое щастие официалния вносител на EXIDE също е от Плевен фирма ДИДИ94 маи беше, верно по скъпи са нещата но пък качеството е доказано, така че щом Искра те ядосват с формалности вече знам къде ще купиш другия път :) Мен така Ацделко ме прецакаха и неми продадоха аку. познаи дали пак ще отида при тях :)

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 02 ное 2007, 20:06

zerko написа:...трябва или не да се спазва указанието на производителя...
Безусловно спазване на каквито и чиито да са указания...това по принцип звучи зловещо примиренски и дисциплинирано!!! А в конкретния случай ми звучи като отричане на всякакви афтърмаркетни подобрения, тунинги и пр. Щом завода така е пуснал колата, да не пипаме нищо по нея, така ли?
zerko написа:...Иначе кво пречи на всички коли да наслагат големи акумулатори...
Същото, което им пречи да сложат големи гуми и джанти, големи двигатели, големи купета и големи компютри - нарича се цена :D
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 02 ное 2007, 22:02

Зерко ,как ще се нервя бе човек!Нали форума е за да си помагаме а не за да се караме ,я!Имах в предвид че тази тема за акумулатора е не знам коя поред вече и се задават едни и същи въпроси и аз все се обяснявам с едни и същи доводи и аргументи !Като питаш слушай какво ти казват хората!Аз като питам нещо за моята кола слушам какво ми пишат хората и не се заяждам с тях!Не ти пречи на колата по-големия по капацитет акумулатор -напротив!
Форд е колата на шампионите!!!

zerko
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 02 авг 2007, 19:43
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от zerko » 03 ное 2007, 18:51

borko 30 написа:Зерко ,как ще се нервя бе човек!Нали форума е за да си помагаме а не за да се караме ,я!Имах в предвид че тази тема за акумулатора е не знам коя поред вече и се задават едни и същи въпроси и аз все се обяснявам с едни и същи доводи и аргументи !Като питаш слушай какво ти казват хората!Аз като питам нещо за моята кола слушам какво ми пишат хората и не се заяждам с тях!Не ти пречи на колата по-големия по капацитет акумулатор -напротив!
:drink: Е то това в всички форуми е така, появява се някои нов кат мен, попада в някоия тема и пак всичко на нов глас. Старите потребители са принудени по много пъти да повтарят едни и същи неща, щото новка не рови с търсачката ами си задава неговата си тема :) Сори за спама на темата, благодаря на всички за мненията 8)

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 05 ное 2007, 22:39

А така !Влизаш вече в духа на форума! :drink: и от мене колега :D
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 06 ное 2007, 20:15

колеги, аз искам друго да споделя.Имал съм случаи с акум. с голям стартов ток,когато ги изпробвам на натоварваща вилка ми дават пак 12 волта,докато на другите пада на 10 волта.Интересното е , че когато се зареждат първите/колата е запалена/ампеража не пада под 15 ампера и волтажа не се дига над 13.5,докато на другите с увеличение на волтажа -14.2 ампеража пада на около 5.Имал ли е някой такъв случай и моля да сподели
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 06 ное 2007, 22:21

Няма да подбуждам спора наново ,но според мен не се слагат по големи акумулатори защото са по скъпи и е ненужно.. На дизела защо е 100 ампера ? Защото има компресия 30 Атмосфери .. иска се сила да се развърти .. Моя защо трябва да бъде 62 Ампера? Защото мотора ми е 2.0 .. Буталата диаметъра е по 9 см.. При на паци колата мотора се развърта по лесно от моя.. За това на него му трябват 44 Ампера.. А това ,че не може да се зареди по големия акумулатор.. Брейй тоз моя 100 амперов докато правих ремонтите но мотора сигурно 2 Км съм изминал на стартер и като запалеше и работеше 20 минути се зареждаше .. проблеми няма.. докато не стана на 4 години и не издуха де.. Са събирам за нов-- скоро ще мятам касичката прасе като посъбера 100лева...

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 06 ное 2007, 23:15

ще си голям късметлия ако 100лв ти стигнат за новичък акомулатор :D
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 08 ное 2007, 23:41

Веномчо тоз път май не си в час и не си схванал за кво става въпрос,А!Големия капацитет винаги има смисъл!Веномчо що не гледаш у вас телевизор 12 инчов а гледаш21примерно ,А!На малкия какво по-различно виждаш!

А,и да спомена че те май точно след като купих моя акумулатор се дигнаха цените ,така че който иска да купи моята кола за под 1000лв да се ощипе първо щото сънува :P 1300лв твърдо :wink:
Форд е колата на шампионите!!!

pecakada
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 20 май 2007, 16:10
Модел на автомобила: ford mondeo '93 2000 16V Ghia
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

проблемче на таблото на ford mondeo 2000 ghia

Мнение от pecakada » 04 дек 2007, 12:36

Значи честно да жи кажа има едни светлинки на таблото които направо ми бодат очите .КЛЮЧ и СПИРАЧКИ . Смених накатките на всички гуми ,но............ ТЕ ПАК СА ТАМ
ПОМОЩ
P.S. Незнам дали е тук мястото изжинете

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта