Помощ: Изведнъж спря да зарежда

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Помощ: Изведнъж спря да зарежда

Мнение от ewgeny » 29 дек 2007, 11:50

Вчера се прибирам към нас, и изведнъж гледам, лампата на акумулатора светна. Докато се прибирах я наблюдавах внимателно и забелязах че, свети слабо, даже по някое време едвам се виждаше. Когато дам на контакт, не свети, но като запаля едвам едвам свети.
Проблема е обаче че и акумулатора не зарежда.
Акумулатора ми е сравнително нов - на няколко месеца.
Помагайте, че сервиза където ходя не работи, а по-добре сам да осера нещата, отколкото на някой да сам пари той да ми ги осере.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 29 дек 2007, 11:58

развий и завий гайката,вероятно не прави добра връзка.Ако това не помогне,мериш с волтмертър на шпилката на генератора(там,където е тази гайка завита) и маса.Ако не показва поне 12В. сваляй генератора за ремонт.Четки,почистване на ротора,реле....

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 29 дек 2007, 12:34

еми то не зависи от акумулатора дали ще се зарежда или не (щом ти е нов) :D ако не е лоша връзка както каза mrdds, значи е от алтернатора. най-разпространената диагноза е "реле-регулатор" :lol: и ремонта е 50ина лева

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 29 дек 2007, 13:09

mrdds написа:развий и завий гайката,вероятно не прави добра връзка.Ако това не помогне,мериш с волтмертър на шпилката на генератора(там,където е тази гайка завита) и маса.Ако не показва поне 12В. сваляй генератора за ремонт.Четки,почистване на ротора,реле....
За коя гайка говориш?
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 29 дек 2007, 14:25

ewgeny написа:За коя гайка говориш?
На задно ляво колело :P

Проследи кабела от генератора до акумулатора и обратно и ще се ориентираш коя е гайката на шпилката на генератора.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 29 дек 2007, 15:03

гайката е само една и кабела е само един.Други по корпуса няма ,освен тези гайки ,които държат корпуса на статора.Гайката е фи 6мм и се развива с ключ 10.
Кабела обикновено е червен с кръгло ухо,но може да има и изключения.
При мен от това се оправиха тоците.На акумулатора идваше 12,5В,като замерихме дирктно на гайката и маса излезнаха 14волта.Само с развиване и завиване се оправиха нещата.Явно има окисления и връсотия.
Не знам при теб как е,но при мен е изключено да проследиш кабели,този излиза от един сноп увит с некви бандажи,и на акумулатора има сноп с няколко кабела към (+).

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 29 дек 2007, 17:13

При мен такава гайка няма. Има една клема със щипка и 3 кабела и още един кабел на клема.
Но извадих релето релето, четките бяха заяли, но така и не тръгна това реле и купих друго. Обаче после като се позагледах, беше стопена пластмасата на която се държат четките. Разрових се още малко из форума (докато чаках да ми докарат новото реле), и намерх една тема в която пише че маслото и нафтата разяждали лаковото покритие на намотките и давали на късо. А така! Аз преди седмица си бях спукал хидравликата и доста покапа върху динамото. Ама от тогава съм минал 200-300 км. Днес покарах около 20 км. с новото реле, работи все още.
Вие какво ще кажете относно масълцето по динамото?
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта