Избор на акумулатор.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Избор на акумулатор.

Мнение от Филипов » 26 дек 2007, 23:46

Акумулатора ми нещо се е скапал и трябва да купувам нов. Та моля за съвет.

Проблемът: С правоъгълни клеми е, а в няколкото места, които обиколих оня ден предлагат само с кръгли.

Всякакви кръжочници (предимно от продавачите) даваха идеи за ТНТМ да режа, дупча и присаждам разни глупости. Обаче на плюса има кутия с няколко мощни предпазителя и не искам да се занимавам с глупости

Сегашният е MotorCraft 43AH 360A и колата като си я докарах миналата година от Германия беше с него. Има и допълнителен проблем - пластмасата отгопре и капачките са се напукали и киселината излиза и ще стане корозия. Не е кипене от презареждане - там всичко е точно. Просто механично от друсане.

Та дайте идеи какво и откъде да купя с ПРАВОЪГЪЛНИ клеми. И споделете вашите коли с какво ги карате.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 27 дек 2007, 09:16

Ми виж за същия.. щом е със него значи така трябва. Попитай във магазина ва моторкрафт !

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 27 дек 2007, 09:36

Може да си вземеш и с кръглите клеми, но трябва да си сложиш клеми на кабелите за крълите около 1 лв. за клема, но виж акомулатора да е с плюс и минус като твоя.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 27 дек 2007, 09:50

Няма ли начин да наставиш кръгли клеми към твоите?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 27 дек 2007, 09:52

Ами аз бях в същото положение и просто върху оригиналните плоски клеми си сложих кръгли. Една дупка трябваше да направя само :) Не е много красиво ама.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 27 дек 2007, 11:14

Моят е с плоски клеми, както си трябва за Форд. Български - "Искра". Малко повече търсене по магазините се иска. Този го купих от София, а предишният (пак "Искра" с плоски клеми) брат ми го беше намерил някъде в Ловеч.
Изображение

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 27 дек 2007, 11:21

всъщност на всички ли фордове са плоски клемите :? моите са нормални, но това лесно може да се направи, режеш и слагаш кръгли :D

Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от TURBOTO » 27 дек 2007, 11:30

Да доколкото знам всички Фордове оригинално са с плоски клеми.И аз имах същия проблем но замених клемите с нови кръгли,мисля че това е най-удачния вариант.Браво на колегата намерил Искра с плоски клеми аз обърнах всички магазини и нямаше дори Бош не предлагат такива,затова се реших да си взема нормален и да си смяна клемите
П.С.-Справка-цена на акумулатор Моторкрафт в МП-260 лева!!! :shock: :shock: :shock:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 27 дек 2007, 17:17

Ето едно светкавично и практично решение на проблема. Нищо не се дупчи и преправя.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Филипов » 27 дек 2007, 18:41

Резултатът от днешното обикаляне е че в града открих само един акумулатор с нужните клеми производство на Искра - Пазарджик 55Ah - 110 лв. стандартен оловен.
Още един полски същия капацитет, 460А, но с габарит както оригиналния, необслужваем Ca-Ag и кръгли клеми ми хвана окото. Цена 135 лв.

Та сега се чудя кой да взема и дали да правя упражненията, до които рано или късно ще се стигне, защото май само ние с фордовете сме така и снабдяването е проблемно.
Последна промяна от Филипов на 29 дек 2007, 17:45, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 27 дек 2007, 21:49

И аз съм си мислил за решението на Наско. Бързо е и не е скъпо, но е неестетично. 8)
Изображение

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 28 дек 2007, 01:03

Dundee написа:И аз съм си мислил за решението на Наско. Бързо е и не е скъпо, но е неестетично. 8)
Хаахахахахха. ААХАХХАХАХАХАХА
Сори батко, ама за ква естетика говорим, когато на 100 собственици на форд с такъв "проблем" има 2-3ма дето могат да режат жици, да ги запоят и да са сигурни кво правят. Аз моята по неестетичния начин и правих акумулатора, горе долу като на снимката на Наско изглежда. Не се сърди - ама за ква естетика говорим? Тея коли трябва да вършат работа, не са марка "манекенки". :drink:
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 28 дек 2007, 10:27

наистина, все едно ще караме колите на изложение :lol: плос това не се губи никаква естетика! режеш кабела и слагаш нормална клема- никой не може да познае че не е оригинално. плюс това с тази операция избора ти на акумулатори се увеличава с около 329682346 модела повече :lol:

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 28 дек 2007, 13:16

В значителна степен сте прави. :)
За мен обаче не е проблем да изразходя 1-2 литра нафта в обиколки за да намеря нещо, което ще пасне точно, вместо да натаманявам разни джаджи, дето след това 2-3 години ще ми дразнят окото като вдигна капака. Въпрос на личен избор и вкус. 8) А и на свободно време.
В крайна сметка, след обиколката на София се оказа че има дистрибутор на "Искра" в квартала, под носа ми - в ТУ-София. Ако на някой му потрябва - да знае.
Изображение

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 28 дек 2007, 13:29

Колеги и аз скоро ще си взема нов ,че моя сутрин на молитви пали ,но да попитам 62 Ампер часа дали ще стигнат за сиерката ,че досега бях със дизелов 100 ампера и не съм имал ядове със паленето преди да се скапе

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 28 дек 2007, 14:50

venom4o написа:Колеги и аз скоро ще си взема нов ,че моя сутрин на молитви пали ,но да попитам 62 Ампер часа дали ще стигнат за сиерката ,че досега бях със дизелов 100 ампера и не съм имал ядове със паленето преди да се скапе
моя е 62 и си е идеално, няма да имаш проблеми

nino217041
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 21 май 2006, 22:55
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от nino217041 » 28 дек 2007, 17:49

няма нужда нищо да се реже.на кръглата клема нали има отгоре 2 болтчета за стягане на кабела ,маха се планката под тях и се закача клемата на захранващия кабел ,на 1 болтче стягате и готово.изобщо "не режете "кабели за да ги закачите на кръгла клема.оригиналните кабелни обувки са си най-добрите .

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Филипов » 28 дек 2007, 22:41

В резюме - утре ще е избора. Варианти:

1. 110 лв. Стандартен акумулатор 55Ah с нужните правоъгълни клеми производство Пазарджик
http://www.elhim-iskra.com/new/index.php?lng=0&mn=5" onclick="window.open(this.href);return false;

2. 106 лв. (Полу)необслужваем Ca (калций) 55Ah с кръгли клеми производство Монтана
http://www.monbat.com/articles.php?ArticleGroupID=10" onclick="window.open(this.href);return false;

3. 135 лв. Необслужваем 55Ah Ca-Ag (калций - сребро) с кръгли клеми производство ZAP - Полша
http://www.zap.pl/?a=811&s=1&d=57&dp=47" onclick="window.open(this.href);return false;

До миналата година са се намирали и оловни преходници от кръгла към нашата клема, но поне тук май вече няма налични. Някъде може и да има останали бройки.

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Филипов » 29 дек 2007, 17:43

Изборът е направен - вариант 3. Ето и изпълнението:

Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта