Проблем с вентилатора на радиатора
- 
				jabkov
- потребител 
- Мнения: 33
- Регистриран: 17 фев 2005, 13:21
- Модел на автомобила: ESKORT 1.8 TDI
- Местоположение: SOFIA
- Status: Извън линия
Проблем с вентилатора на радиатора
 Първо здравейте на всички от форума
  Първо здравейте на всички от форума  .
 . Второ разбира се е проблема
 Второ разбира се е проблема  . Става въпрос за Ескорт 1.8 TDI '96г. Проблемът е че вентилатора на радиатора не иска да заработи когато колата загрее. Мой приятел има същата но разликата е в климатика аз имам а той не. От там и половината инсталация ни е различна. Та въпроса ми е. Някой имал ли е подобен проблем и евентуално как го е решил / без да е сменил всичко между двата номера
 . Става въпрос за Ескорт 1.8 TDI '96г. Проблемът е че вентилатора на радиатора не иска да заработи когато колата загрее. Мой приятел има същата но разликата е в климатика аз имам а той не. От там и половината инсталация ни е различна. Та въпроса ми е. Някой имал ли е подобен проблем и евентуално как го е решил / без да е сменил всичко между двата номера   / . Датчика за вентилатора се намира на капачката на термостата. При него е с два извода а при мен с четири. Двигателчето на перката работи.
 / . Датчика за вентилатора се намира на капачката на термостата. При него е с два извода а при мен с четири. Двигателчето на перката работи.- 
				risto_bg
- потребител 
- Мнения: 20
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:44
- Модел на автомобила: форд орион 1.4 CVH
- Местоположение: враца
- Status: Извън линия
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
започни от наи простото провери бошона ако е здрав даи на късо на датчика да видиш дали ще заработи може да е и от датчика
			
									
									
						- Brock
- потребител 
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здрасти  
 
Значи предполагам, че проблема ти е в този датчик за температурата/перката. Най-лесния начин да го провериш е като вземеш един кламер и с него дадеш двата извода на жиците на късо и тогава вентилатора, трябва да започне да се върти. Това е при условие че си с два кабела.
Ти казваш че датчика има 4 извода - незнам за какво са. По-принцип съм виждал такива с един, два или три извода, ама с четири 
 
Дано някой от колегите тука да помогне.
Ако искаш можеш да си свалиш "Ремонтните инструкции - Haynes Manual" за твоя модел от ТУКА>> и да видиш по-подробно за твоя датчик.
P.S. сега видях, че risto_bg ти е казал същото
 
			
									
									
						 
 Значи предполагам, че проблема ти е в този датчик за температурата/перката. Най-лесния начин да го провериш е като вземеш един кламер и с него дадеш двата извода на жиците на късо и тогава вентилатора, трябва да започне да се върти. Това е при условие че си с два кабела.
Ти казваш че датчика има 4 извода - незнам за какво са. По-принцип съм виждал такива с един, два или три извода, ама с четири
 
 Дано някой от колегите тука да помогне.
Ако искаш можеш да си свалиш "Ремонтните инструкции - Haynes Manual" за твоя модел от ТУКА>> и да видиш по-подробно за твоя датчик.
P.S. сега видях, че risto_bg ти е казал същото

- 
				aaleks
- потребител 
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
jabkov:[/size]
Отидох и видях: имам датчик и на двете места, този на термостата сигурно е за "термопоказателя" на таблото, а на другото място описах за какво е /може би/.
Двата са за "термопоказателя" на таблото, а другите два за автоматичния смукач-предполагам.
Само незнам ако се наложи вентилатора/ите/ да се включат заради климатика преди да е необходимо това да стане заради двигателя. И въобще дали се включват само заради климатика. Апропо/още 4 мин./ при влючен климатик и даден контакт вентилаторите се задействат и при студен двигател, пробвах го - така е поне при мен!
Много писане падна и разхождане /слаб в акъла силен в краката/, чак не ми се проверява да ли някъде не си губя мисълта !
 !
			
									
									Не съм сигурен, но е редно датчика да е в долния край на радиатора т.е. ако "водата" след като мине през радиатора и не се е охладила достатъчно /колата се движи бавно, на ниска предавка и високи обороти/ да се включи вентилатора за да охлади радиатора/водата/ до по-ниска температура/примерно под 90-92 градуса/. За това термостатите отварят на по-ниска температура/86-89 градуса/ а датчика на вентилатора се задейства при 90-92 градуса. Това е при ВАЗ 2103, така че не е миродавно при по-новите "западни" автомобиле. А и не съм погледнал дали при моята датчика къде е. Момент. След 4 мин.Датчика за вентилатора се намира на капачката на термостата.
Отидох и видях: имам датчик и на двете места, този на термостата сигурно е за "термопоказателя" на таблото, а на другото място описах за какво е /може би/.
При него е с два извода а при мен с четири.
Двата са за "термопоказателя" на таблото, а другите два за автоматичния смукач-предполагам.
Само незнам ако се наложи вентилатора/ите/ да се включат заради климатика преди да е необходимо това да стане заради двигателя. И въобще дали се включват само заради климатика. Апропо/още 4 мин./ при влючен климатик и даден контакт вентилаторите се задействат и при студен двигател, пробвах го - така е поне при мен!
Много писане падна и разхождане /слаб в акъла силен в краката/, чак не ми се проверява да ли някъде не си губя мисълта
 !
 !Небойте се роби Спартак е с вас!
						- 
				jabkov
- потребител 
- Мнения: 33
- Регистриран: 17 фев 2005, 13:21
- Модел на автомобила: ESKORT 1.8 TDI
- Местоположение: SOFIA
- Status: Извън линия
 Благодаря на всички за съветите. За съжаление не е от предпазителя
 Благодаря на всички за съветите. За съжаление не е от предпазителя   . Специално ходих до Мото-Пфое за да питам къде се намира датчика. Не знам и аз защо но са решили да го сложат там. Наистина логично би било да е на изхода на радиатора. Разликата в двата датчика е когато има климатик и за това мисля че другите два извода са за него.
  . Специално ходих до Мото-Пфое за да питам къде се намира датчика. Не знам и аз защо но са решили да го сложат там. Наистина логично би било да е на изхода на радиатора. Разликата в двата датчика е когато има климатик и за това мисля че другите два извода са за него.   За Brock: Още вчера видях инфото за Ескорт но са само до '93г. Има много разлики и там датчика е с два извода.
   За Brock: Още вчера видях инфото за Ескорт но са само до '93г. Има много разлики и там датчика е с два извода.  .   За aaleks:
 .   За aaleks:   Благодаря за разкарването имаш едно черпене
  Благодаря за разкарването имаш едно черпене  . [/b]
 . [/b]- 
				jabkov
- потребител 
- Мнения: 33
- Регистриран: 17 фев 2005, 13:21
- Модел на автомобила: ESKORT 1.8 TDI
- Местоположение: SOFIA
- Status: Извън линия
 Проблема почти е решен. Разбирасе по случайност
 Проблема почти е решен. Разбирасе по случайност  . Случайно при запален двигател дадох "на късо" изводите на датчика и.... о чудо живо е
 . Случайно при запален двигател дадох "на късо" изводите на датчика и.... о чудо живо е   ,  демек заработи вентилатора. т.е задължително трябва да работи двигателя за да върти вентилатора. Проблема за сега е че работи само едната степен но това разбирасе е много малък проблем. Незнам дали и при другите фордове е така.  Поздрави на всички
,  демек заработи вентилатора. т.е задължително трябва да работи двигателя за да върти вентилатора. Проблема за сега е че работи само едната степен но това разбирасе е много малък проблем. Незнам дали и при другите фордове е така.  Поздрави на всички 
- cybernone
- потребител 
- Мнения: 225
- Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Здр.
Аз съм с ескорт 1.8 16В (105 кс) и имах същия проблем и много патих с тея дат4ици.
сега всичко което нау4их:
При колите с климатик перката се ръководи и от климатика и от дат4ик които се намира в един марку4 от ляво на радиотора (от шофиорската седалка). когато се включи климата релето автоматично си пуска перката. датчика които ина4е пуска перката е с 4 кра4ета и има две скорости. първата я пуска на 100С а втората на 110С. релето дърпа инфо от него само при спрян климатик. по принцип зетеците работят на по висока темп. а относно самите датчици аз лично смених три нови докато най-накрая един работеше, проблема е там 4е има много дефектни и ти си зимаш ужким нов (както аз от Моторкрафт) , да ама перката пак не включва и човек почва да търси причината другаде. а за инфо релето при колите с климатик ново е около 95лв, но на симеон се зима работещо за около 15-20лв. Също така е добре да се поклежда вулканизацията при датчика, защото 4есто се пробива.
			
									
									
						Аз съм с ескорт 1.8 16В (105 кс) и имах същия проблем и много патих с тея дат4ици.
сега всичко което нау4их:
При колите с климатик перката се ръководи и от климатика и от дат4ик които се намира в един марку4 от ляво на радиотора (от шофиорската седалка). когато се включи климата релето автоматично си пуска перката. датчика които ина4е пуска перката е с 4 кра4ета и има две скорости. първата я пуска на 100С а втората на 110С. релето дърпа инфо от него само при спрян климатик. по принцип зетеците работят на по висока темп. а относно самите датчици аз лично смених три нови докато най-накрая един работеше, проблема е там 4е има много дефектни и ти си зимаш ужким нов (както аз от Моторкрафт) , да ама перката пак не включва и човек почва да търси причината другаде. а за инфо релето при колите с климатик ново е около 95лв, но на симеон се зима работещо за около 15-20лв. Също така е добре да се поклежда вулканизацията при датчика, защото 4есто се пробива.
- cybernone
- потребител 
- Мнения: 225
- Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Здр.
Аз съм с ескорт 1.8 16В (105 кс) и имах същия проблем и много патих с тея дат4ици.
сега всичко което нау4их:
При колите с климатик перката се ръководи и от климатика и от дат4ик които се намира в един марку4 от ляво на радиотора (от шофиорската седалка). когато се включи климата релето автоматично си пуска перката. датчика които ина4е пуска перката е с 4 кра4ета и има две скорости. първата я пуска на 100С а втората на 110С. релето дърпа инфо от него само при спрян климатик. по принцип зетеците работят на по висока темп. а относно самите датчици аз лично смених три нови докато най-накрая един работеше, проблема е там 4е има много дефектни и ти си зимаш ужким нов (както аз от Моторкрафт) , да ама перката пак не включва и човек почва да търси причината другаде. а за инфо релето при колите с климатик ново е около 95лв, но на симеон се зима работещо за около 15-20лв. Също така е добре да се поклежда вулканизацията при датчика, защото 4есто се пробива.
			
									
									
						Аз съм с ескорт 1.8 16В (105 кс) и имах същия проблем и много патих с тея дат4ици.
сега всичко което нау4их:
При колите с климатик перката се ръководи и от климатика и от дат4ик които се намира в един марку4 от ляво на радиотора (от шофиорската седалка). когато се включи климата релето автоматично си пуска перката. датчика които ина4е пуска перката е с 4 кра4ета и има две скорости. първата я пуска на 100С а втората на 110С. релето дърпа инфо от него само при спрян климатик. по принцип зетеците работят на по висока темп. а относно самите датчици аз лично смених три нови докато най-накрая един работеше, проблема е там 4е има много дефектни и ти си зимаш ужким нов (както аз от Моторкрафт) , да ама перката пак не включва и човек почва да търси причината другаде. а за инфо релето при колите с климатик ново е около 95лв, но на симеон се зима работещо за около 15-20лв. Също така е добре да се поклежда вулканизацията при датчика, защото 4есто се пробива.
- dignatov
- потребител 
- Мнения: 33
- Регистриран: 16 авг 2005, 20:19
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,6 16V Ghia Комби
 Форд Галакси 2,3 16V Ghia Автоматик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Решение!
Здравейте колеги, има един стар лаф Питай патило а не старило, та на въпроса с датчика. Колегата по горе е много прав за датчика и климатика но е забравил да спомене че бавния ход на перката се реализира посредством съпротивление, и понеже там минава много силен ток е сложено непосредствено след перката. За защита има термо бушон в долната част на съпротивлението който много често гори, съпротивлението е с много малко съпротивление и при мерене с уред дава почти 0 ома, при мен термо бушона изгоря и просто го хванах с клещите и го усуках така че двата края да дадат на късо и от тогава ниамам проблем, е преди това смених и релето "зеленото" Успех на всички.
			
									
									
						Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта

 
 


