Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...(РЕШЕН)

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...

Мнение от nikolovvd » 16 яну 2009, 12:07

Уреда се слага в режим мерене на ток. Обръщам специално внимание на факта, че на повечето мултицети трябва да се премести червения кабел в другата дупка предназначена за измерване на ток. След това се разхлабва кабелната обувка от плюса на акумулатора и след ката се опре червения проводник на плюса, а черния на кабелната обувка (на червения дебел кабел) и се откача от акумулатора. Така консумирания ток ще премине през измервателния уред за измерване и после ще постъпи в автомобила.
Прави се така, за да не се включи сирената на алармата при отпадане на напрежението.

Потребителски аватар
cruise
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi '95-LPG X4082
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
Местоположение: Димитровград->Хасково
Status: Извън линия

Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...

Мнение от cruise » 16 яну 2009, 12:27

nikolovvd написа:Уреда се слага в режим мерене на ток. Обръщам специално внимание на факта, че на повечето мултицети трябва да се премести червения кабел в другата дупка предназначена за измерване на ток. След това се разхлабва кабелната обувка от плюса на акумулатора и след ката се опре червения проводник на плюса, а черния на кабелната обувка (на червения дебел кабел) и се откача от акумулатора. Така консумирания ток ще премине през измервателния уред за измерване и после ще постъпи в автомобила.
Прави се така, за да не се включи сирената на алармата при отпадане на напрежението.
Само една проверка дали съм разбрал. Откачам клемата на плюса към него черният кабел от мултицета. Червеният на мултицета кабел към плюса на акумулатора. Да речем няма аларма. Или неможе ли да направим схемата и после да пуснем алармата.
Utechka.jpg
Изображение
FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...

Мнение от nikolovvd » 16 яну 2009, 12:54

Проблема е не само в алармата, но и в централното заключване.
Проблема при алармата е, че може да се включи сирената. Има сирени с автономно захранвана и при откачването на акумулатора започва да свири. Тези аларми иман едно ключе, с което се изключва сирената. Иначе и в режим охрана, и в пасивен режим, консумацията е почти същата.
Трябва да се вземе и под внимание факта, че при включване на акумулатора сирената си се включва, ако алармана не е поставена в сервизен режим.
С новите мултицети и да объркаш "+" и "-" на уреда няма проблем. В грешния вариант пред показанието ще има знак "-".

Нещо много важна при откачването на акумулатора и при наличие на централно заключване е да се спазва правилото - КЛЮЧА И ДИСТАНЦИОННО НА АЛАРМАТА В ДЖОБА.
Не са редки случаите, когато при включването на акумулатора централното заключва вратите и ако имате само един ключ, на който е закачено и дистанционното и са оставени в ключалката - остават заключени и попадате в страшно приключение. Затова написах при изваден ключ.
Най-малкото, което трябва да се направи при влизане в сервиз е преди да се почне работа по автомобила да се постави алармата в пасивен режим и/или да се отвори прозореца на водача, въпреки че на моето Скорпио това не помага, защото при задействане на алармата стъклата се вдигат автоматично и ако 15 секунди след отваряне, ако не се запали двигателя алармата се включва сама.

Потребителски аватар
Dani_Barabani
потребител
потребител
Мнения: 2619
Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
Status: Извън линия

Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...

Мнение от Dani_Barabani » 16 яну 2009, 13:19

Е аз това с алармата го нямам... не знам какъв е режимът, но като разкачих акумулатора, нищо не стана - нито пищя нито нищо. Заключих колата с ключ. Предишната аларма правеше номера да заключва колата сама и веднаж се случи, като ключовете бяха на таблото, та чаках да ми донесат резервното дистанционно.

Има ли вероятност като поставя обратно акумулатора, алармата да писне? знам, че някъде под кормилото имам някакво резервно копче с което също мога да я спра от пищене, ако не мога инак. На мен алармата ми е вързана с централното заключване.
Изображение
Изображение Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...

Мнение от nikolovvd » 16 яну 2009, 13:34

Ако не си изключила алармата от ключето 100% ще писне като включиш акумулатора. Ако има някой навел се над двигателя по това време със сигурност ще си удари главата в капака. :D:
Някой аларми имат режим за следене напрежението на акулатора (това не е по твоя въпрос) и когато има утечка или включен консуматор като забравени габарити, плафона в купето или дори радиото, алармата се включва от време на време, когато акумулатора е слаб или си е тръгнал и се чудиш защо вие тази аларма. Това е защото напрежението на акумулатора пада по-бързо от допустимото.

Потребителски аватар
Dani_Barabani
потребител
потребител
Мнения: 2619
Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
Status: Извън линия

Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...

Мнение от Dani_Barabani » 16 яну 2009, 19:39

nikolovvd написа:Ако не си изключила алармата от ключето 100% ще писне като включиш акумулатора. Ако има някой навел се над двигателя по това време със сигурност ще си удари главата в капака. :D:.
Ще внимавам, защото това може и да съм аз :D: Пожелайте ми успех тогава за утре! :D:
Изображение
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Dani_Barabani
потребител
потребител
Мнения: 2619
Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
Status: Извън линия

Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...

Мнение от Dani_Barabani » 17 яну 2009, 19:50

Dani_Barabani написа:
nikolovvd написа: НИКОГА НЕ ОСТАВЯЙ КОЛА В СЕРВИЗ!
Стоиш и гледаш какво правят, за да не се окаже, че са сменили нещо, което не са и докоснали.
- мъкаааа!
Слушам и изпълнявам... :D Аз по принцип вися на главата на майсторите, макар и да не съм разбирала какво правят винаги. Вися и задавам въпроси, за да ми стане ясно какво бърничкат :) :?:
Здравейте пак!
Днес след 4 часово висене :-w: на студа, което доведе до тракащи зъби и 90лв, което пък доведе до олекване на портмонето ми... се отървах май от проблема.

Най-напредотидох в ТЕМА, където ми измериха напрежението на акумулатора и завериха гаранцията, но и човека с мултицета каза, че алтернатора не зарежда, когато колата е в спряло положение с включени фарове, топло и тн. Така в задръставанията си дърпа от акумулатора, докато накрая го изчерпа... каза, обаче, че не могат да ми оправят колата :(, не се занимавали вече ... :-/:
Аз се сетих за един сервиз, който бях виждала на Любляна до Горнобански път и отидох там. Проблемът в крайна сметка се оказа изгорял диод на алтернатора (даже го видях). Смениха цялата платка. Репликата на младежа беше "оставете си колата и тел номер и ние като я напраявим, ще ви се обадим". Да да...
Нали да спазя правилата ;) и останах, и гледах, и питах... *00147* само дето не замръзнах!
Ами това е! Дано повече нямам проблеми! Благодаря ви още веднаж за съветите! АЗ даже си ги бях разпечатала :">: =D>:

До скоро, но не по такъв повод! :)
Изображение
Изображение Изображение

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4779
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...

Мнение от pepy1 » 17 яну 2009, 21:37

забравих да ти кажа ,че отдавна не се занимават с ремонти
дано си си решила проблема-окончателно
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
petermr
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 17 май 2008, 08:20
Модел на автомобила: mondeo kombi-1,6, 16v zetek E-97y12m
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...

Мнение от petermr » 18 яну 2009, 10:21

Радвавам се,че си си решила проблема.Сега ще споделя едно мнение с което сигурно ще предизвикам изказвания,но..."НЕ СЕ ОСТАВЯ В СЕРВИЗ"...ми то и аз работя в сервиз( е не в авто часта на този сервиз)-при мен уредите се оставят,иначе няма ремонт.Какво спечели,че вися сума ти време на студа? Видя как се сменя диода?е и? До кога така ще я караме?

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...

Мнение от samsung_bg » 18 яну 2009, 10:41

petermr написа:...ми то и аз работя в сервиз( е не в авто часта на този сервиз)-при мен уредите се оставят,иначе няма ремонт....
И при мен е така, но има мошеници и затова хората искат да са там. Ще ти дам пример с майстора, който ми сменя ангренажния ремък. Предварително го питах колко ще плащам за труд и ми каза 45лв. Като отидох да си вземам колата се почна - една гайка като се скъса, та разпробивах и какво ли още. И всичкото да ми вземе 5лв. повече. На който го разказах ми отговори "Не бой се и при мен беше така." Ако бях там как щеше да стане?
Изображение

Потребителски аватар
Dani_Barabani
потребител
потребител
Мнения: 2619
Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
Status: Извън линия

Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...

Мнение от Dani_Barabani » 18 яну 2009, 10:44

Не си си въсем прав. Аз да не би да съм искала да вися по студа или по главите на момчетата - знам, че не е приятно....
Но ако я оставя на непознати, рискувам да ми кажат "Ами ние ти сменихме това и това, оправихме еди какво си, дай Х лв."
Тогава за мен има ли избор, ще мога ли да знам кое е истина и кое не. :?:
А така майсторът от ТЕМА ми каза за диодната платка, тези установиха същото и нямаше как да ме метнат освен с някой друг лев отгоре за труд. :wink:
Изображение
Изображение Изображение

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...

Мнение от vargala81 » 18 яну 2009, 11:00

petermr написа:Радвавам се,че си си решила проблема.Сега ще споделя едно мнение с което сигурно ще предизвикам изказвания,но..."НЕ СЕ ОСТАВЯ В СЕРВИЗ"...ми то и аз работя в сервиз( е не в авто часта на този сервиз)-при мен уредите се оставят,иначе няма ремонт.Какво спечели,че вися сума ти време на студа? Видя как се сменя диода?е и? До кога така ще я караме?
колега, така ще я караме докато неспрът да ни лъжат в сервизите. веднъж , колата ми започна да гасне в движение, щом натисна съединитела или изклуча от скорост. закарах колата в сервиз формула в град пловдив, правим едно кръгче с майстора ,и той почва да ми обеснява как колата трябвало да се остави за 3 дена,че най вероятно проблемите били няколко,без дори да я прегледат на елкон.отидах в бош сервиз на кукленско шосе ,там получавам същия отговор. отивам в бош сервиз на цариградско ,там за 20 минути и направиха диагностика и казаха ламбда сонда.тъй като неми се даваха 176 лв им казах да я откачат зада неми прави проблеми и сия купих от косер за 80лв .още щом изключиха сондата колата се оправи. така и къв е извода 20 мин. диагностика и още 20 за смяна на ламбда сонда ,цялата работа 40 мин. ти какво мислиш че щяха да направят другите 2 сервиза, щяха да сменят сондата ,а после щяха дами кажат колко много части сменили. имам още 2 случая но и при 2та ме излъгаха ,в единия случай бях с 260лв вътрешно ,а с другия случай около 30лв .мен комшия ме излъга ,пък кво остана за някакъв непознат майстор.

Заключена

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 30 госта