въпрос за окабеляване

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
peshaka
потребител
потребител
Мнения: 454
Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds
Местоположение: София
Status: Извън линия

въпрос за окабеляване

Мнение от peshaka » 03 фев 2009, 18:42

искам да си пусна кабел от акумулатора до CD-то ,но да минава през бушон /този бушон и окабеляване да са само за cd-то/ че сега е на запалка и е едно мазало....

и възникват въпросчета "+" ли минава през бушона или "-" от акумулатора, какъв бушон да сложа ,от къде да мине кабела за да влезе в купето , има ли значение в коя дупка за бушон го злагам/някоя която не се използва естествено/

ако някой има време да напише като за начинаещ ,та да си намеря работа за съботата :wink:

п.п. колата е от профила
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
cruise
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI
Местоположение: Димитровград->Хасково
Status: Извън линия

Re: въпрос за окабеляване

Мнение от cruise » 03 фев 2009, 19:15

Тук има една гумена тапа, оокъдето минават кабелите. Можеш да промушиш мисля един. Това по въпроса с окабеляването.
New_IMG0835A.jpg
За Бушона: продават как да кажа подвижен бушон (потърсих нямам наличен да ти снимам). Представлява легло за бушон в пластмасова кутиика за защита, струва стотинки. Ще го сложиш под таблото (волана). Самият бушон ще се мандахерца няма да е при другите. "+" минава през бушона. Минуса няма да идва от акумулатора някъде от таблото за бушени ще го вземеш.
Имаш работа за събота
Изображение
FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0TDCI "11

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: въпрос за окабеляване

Мнение от HACKO » 03 фев 2009, 19:25

Не схващам какво целиш, Фордовете имат специален кабел за захранване на CD, минава през контактния ключ и като извадиш ключа Радиото спира, много е удобно не изключваш нищо, просто вадиш ключа и излизаш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
peshaka
потребител
потребител
Мнения: 454
Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: въпрос за окабеляване

Мнение от peshaka » 03 фев 2009, 19:26

много благодаря за изчерпателното мнение _friends_
HACKO написа:Не схващам какво целиш, Фордовете имат специален кабел за захранване на CD, минава през контактния ключ и като извадиш ключа Радиото спира, много е удобно не изключваш нищо, просто вадиш ключа и излизаш.
при мен някой "майстор" е пипал кабелите и е леш в таблото от кабели и искам да пусна един начисто а и за мен е по удобно да има постояннен ток в CD-то
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: въпрос за окабеляване

Мнение от kriki » 03 фев 2009, 20:34

peshaka написа:при мен някой "майстор" е пипал кабелите и е леш в таблото от кабели и искам да пусна един начисто а и за мен е по удобно да има постояннен ток в CD-то

За майстора ясно (ще се учудя ако наистина е бил само един), но така или иначе ти трябва да го имаш този кабел заложен фабрично и май до колкото си спомням е на един предпазител с запалката. Вместо да пускаш нов кабел взами си потърси къде е фабричният, ползвай негоако има някакви паяжини от кабели които са закачени към него можеш да ги изчистиш (отрежеш) само гледаи внимателно за какво са да не изчистш и нещо нужно. Лесно ще разбереш кои кабели са фабрични и кои не като видиш как са прекарани. Ако все пак решиш да пускаш кабел предпазитля трябва да е до източника (акумулатора), но според мен е излишно още повече че в купето имаш цяло бушонно табло с достатъчно дебели кабели идващи от акумулатора, от което можеш да си вземеш захранване

Потребителски аватар
peshaka
потребител
потребител
Мнения: 454
Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: въпрос за окабеляване

Мнение от peshaka » 03 фев 2009, 20:51

а колко амперов бушон да използвам 15А или повече cd-то е с 2 пищялки малки , 2 среди и 4 елипси отзад на кората
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
cruise
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI
Местоположение: Димитровград->Хасково
Status: Извън линия

Re: въпрос за окабеляване

Мнение от cruise » 04 фев 2009, 09:07

HACKO написа:Не схващам какво целиш, Фордовете имат специален кабел за захранване на CD, минава през контактния ключ и като извадиш ключа Радиото спира, много е удобно не изключваш нищо, просто вадиш ключа и излизаш.
Като извадиш ключа или като махнещ контакта?

Аз все споменавам една корса, която карах като беше моята на ремонт. Та оригинално радио. Като загася колата, радиото изгася, но мога да го вкл. без да давам контакт (аз мисля че това е функция на радиото). Дразня се на моето че за да го изкл. трябва да задтржам копчето поне 4 5 секунди. Та ми минаваха идей как да го променя свързването.
Изображение
FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0TDCI "11

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: въпрос за окабеляване

Мнение от HACKO » 04 фев 2009, 10:17

Като завъртиш ключа в положението в което го вадиш тогава прекъсва, има положение на ключа в което радиото работи без колата да е на контакт, кабела излиза на стандартния куплунг за радио (не мога да се сетя цвета), също там има и постояно за подържане на паметта. Тъй като обаче Форда не е със стандартна евробукса най-често се монтира такава като се взема захранване откъдето дойде (най-често от запалката) а оргиналната инсталация си стои.
На Опела не функция на радиото а на колата, като го смениш пак е така, мисля че е свързано със дисплея който е на таблото.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
cruise
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI
Местоположение: Димитровград->Хасково
Status: Извън линия

Re: въпрос за окабеляване

Мнение от cruise » 04 фев 2009, 10:37

Аз имам жълт и червен (така си беше незнам дали е пипано или оригинално) Жълтия има +12В само при контакт, Червения +12В постоянно.
Иначе упътване на радиото има два кабела за захранване. Единия е ACC другия е + постоянно. Аз двата кабела дирекно към постоянния +. Вече три четири касетофона свързвам и така. Да се похваля ма Мерцедес C200 2001 съм слагал пак така :P
Изображение
FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0TDCI "11

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: въпрос за окабеляване

Мнение от HACKO » 04 фев 2009, 11:48

Жълтия вързваш на АСС , между положение контакт и крайно положение на ключа има още едно положение, тогава има 12В на жълтия същевременно не е на контакт, като дадеш в крайно положение е 0В. Контактните ключове са еднакви така че не може да е различно (или може да се направи трябва да се премести кабела).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
cruise
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI
Местоположение: Димитровград->Хасково
Status: Извън линия

Re: въпрос за окабеляване

Мнение от cruise » 04 фев 2009, 13:50

HACKO написа:Жълтия вързваш на АСС , между положение контакт и крайно положение на ключа има още едно положение, тогава има 12В на жълтия същевременно не е на контакт, като дадеш в крайно положение е 0В. Контактните ключове са еднакви така че не може да е различно (или може да се направи трябва да се премести кабела).
Това ще го проверя. Ако е така като загася колата и касетофона ще изгася. Ако съм в колата и чакам някой врътвам ключа (не давам контакт) и си слушкам музика. Това ми звучи добре. Благодаря. ПРОВЕРЕНО Точно така е _friends_
Изображение
FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0TDCI "11

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: въпрос за окабеляване

Мнение от kriki » 05 фев 2009, 23:59

HACKO написа: На Опела не функция на радиото а на колата, като го смениш пак е така, мисля че е свързано със дисплея който е на таблото.
Това е функция точно на радиото, когато върнеш ключа на позиция 0 (при някои автомобили е като го извадиш) спират 12-те волта за АСС и остава само постоянното захранване в следствие на което радиото се изключва но мойе да се включи отново за ограничен период от време (обикновенно около 1 час) след което спира само ако през този 1 час не е получило и АСС. На по новите фордове също става този трик и при тях когато се включи радиото на дисплея си се изписва 1час. От не оригиналните апарати които са на пазара само блаупункт поддържат тази функция всички други за да тръгнат си искат и двата плюса.

micev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 21 юли 2007, 19:02
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1i C 91g
Status: Извън линия

Re: въпрос за окабеляване

Мнение от micev » 01 мар 2009, 23:48

а пак при мене като беше вклочен кабела които като дадеш ключа на 0 и се изключва цд-то (жълт на цвят) и после като го врътна на 1 се губиха всички настроики и ако има диск излиза , така става когато му искарам бушона и пак го сложа.

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: въпрос за окабеляване

Мнение от kriki » 02 мар 2009, 00:57

Радиото има нужда от два плюса за да работи постоянен и аксесоари. Ако искаш да работи винаги ги връзваш и двата на постоянният плюс на колата, ако искаш да спира като върнеш ключа си ги връзваш както е по книжка съответно на постоянен плюс и на аксесоари. Ако размениш давата плюса като върнеш ключа спира, но си губи и настройките, същият е ефекта ако ги вържеш и двата на аксесоари

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта