Нещо странно с перката на радиатора
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Нещо странно с перката на радиатора
Вчера слизам от колата докато работи да видя нещо чувам и че перката работи. Викам си а защо работи след като на таблото ми показва температура малко по малко от средата на скалата. Тъкмо да отворя капака и тя спря. По късно пак така покарах малко слязох да видя пак работи но момента в който спра и тя спира. Стрелката не мърда седи си в едно и също положение на нормално загрят двигател (малко по-вляво от средата) предполагам. През зимата май не съм я чувал така. Според вас има ли проблем и някой датчик нещо ме мотае или така трябва да е. Мога ли да пробвам датчика за темп. на таблото дали работи изцяло смисъл да не ми показва по малка температура от колкото е в момента или няма такъв вариант да показва по малко. Но много странно ми стана аз спра и перката спре после тръгнах пак покарах я 500м и не се беше пуснала.
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Мен ме съмнява дали ти показва реално стрелката на таблото?Първо виж някъде по двигателя или около термостата датчика за стрелката трябва да е с едно кабелче,извади го и напръскай с ВД40 ,при мен имаше ефект. >:D<:
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Чета масово при мондео така неминава средата на скалата. Ама вчера си играхме на криеница с перката а да отворя капака а да сляза и тя спира. Някой с мондео да сподели как е. А колко всъщност е това на средата като градуси никой и никъде неможа да каже.
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нещо странно с перката на радиатора
След като смених термостата стрелката на температурата стои точно по средата между R и M, а перката се включва в на края на М и се връща до средата отново.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Вчера ходих в един сервиз в дружда на бош за нещо и го питах за тоя датчик дето показва темп на таблото и човека ми каза че е нормално това положение на стрелката на таблото. Замери температурата със сонда и измери температура от 80 градуса а когато я форсирахме малко се била качила до 85. Само че според мен неможе перката да се пуска и да не се вижда промяна в показанията на стрелката. Питах и този датчик колко струва, и какво струва скромните 42 лв. Ако може да се измери или нещо друго да се направи за да е сигурно че е от него, че не ми се дават 42 лв за датчик и после да си го държа на витрината, ще е добре. Термостата работи.
Някой с някакви идеи
Някой с някакви идеи
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Тоя мотор умира от студ, нормална температура на ДВГ е 90-100г., термостата започва да отваря на 88г и е напълно отворен при 92. Как проверихте термостата?urgan написа:Вчера ходих в един сервиз в дружда на бош за нещо и го питах за тоя датчик дето показва темп на таблото и човека ми каза че е нормално това положение на стрелката на таблото. Замери температурата със сонда и измери температура от 80 градуса а когато я форсирахме малко се била качила до 85. ...........
Термостата работи.
Някой с някакви идеи
При Мондео вентилатора се включва при откачане на буксата, провери за лош контакт или прекъсната жица. Датчика за уреда на таблото и за включване на вентилатора са различни.
П.П.Перката представлява пластмасов или метален диск със лопатки, сама по себе си не върши никаква работа. Върши работа, когато е комплектована със някакъв двигател и тогава агрегата се нарича вентилатор.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Проблема не бих казал че е в термостата, а по скоро в показанията на таблото. Знам че датчиците са два. Щом вентилатора се включва значи температурата се е качила, но на таблото не виждам промяната в температурата. Сега незнам доколко това мерене е вярно смисъл той не я топна във водата ами някъде отзаде на блока и опря сондата на блока та така я измери. Мисълта ми е такава че ако има проблем някога, да няма по добре но ако има проблем с датчика който включва вентилатора няма да видя че колата загравя повече от колкото трябва и ще стане мазало. Знаете ли къде мога да отида да го погледнат това освен в Мото Пфое и намерят къде е грешката в историята.
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Re: Нещо странно с перката на радиатора
На мондюто са два датчика, горният е за перката на радиатора, а долният за стрелката на таблото. Най-вероятно, този за стрелката ти е италиански и показва грешно. Нормално стрелката се разхожда в целият диапазон на NORMAL, като на градско особено/в топлите месеци/, трябва да стига между A и L и да се включва първата степен на вентилатора. Втората степен се включва на L. На извънградско, трябва да стои закотвена между R и M.
Има доста теми във форума по въпроса, пусни едно търсене.
Има доста теми във форума по въпроса, пусни едно търсене.

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Миналата седмица, двама комшии се чудеха на перката на един Голф 2. Въртеше непрекъснато, докато не разбутаха една клема към датчика за перката. Имаше лош контакт.mitaka76 написа:Имаш прекъсната жица към датчика (горния на термостата) за перката. .......................... Извади горната клема докато работи, поразбутай я, огледай добре кабелите
А пък това разхождане на стрелките ви, ми е много интересно. Досега не съм карал кола, на която да стрелката да мърда от средата?

Фиестата, Нисана, Мазда, Сеат, Голф...

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Благодаря за мненията имам върху какво да мисля. Поне със сигурност разбрах че има проблем някакав.
Много странно всички говорите за надпис НОРМАЛ който аз нямам. Има просто скалата и в двата края има буквите С и Н. Но така или иначе стрелката не минава средата дори малко преди средата. Ще видя какво ще направя близките дни и ще пиша резултата.
Много странно всички говорите за надпис НОРМАЛ който аз нямам. Има просто скалата и в двата края има буквите С и Н. Но така или иначе стрелката не минава средата дори малко преди средата. Ще видя какво ще направя близките дни и ще пиша резултата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта