Вентилатор(и) focus 1.6

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
loco
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 02 мар 2009, 20:27
Модел на автомобила: focus 1.6 Мк1 2004
Status: Извън линия

Вентилатор(и) focus 1.6

Мнение от loco » 28 мар 2009, 22:06

Автомобилът е произведен юли 2004, но е МК1. С ръчния климатик е, но има само един вентилатор на водния радиатор. Виждал съм че на модели преди фейслифта (същия двигател) са монтирани два радиатора един до друг. Според ел. схемите от 2003 също би трябвало да са два вентилатора - М37 и М38>:D<:

Днес карах малко градско на климатик и забелязах, че вентилатора се включва на импулси (работи 30 секунди и почива 30 секунди). При което работи доста шумно - явно на максимални обороти. Ако радиото се намали шумът осезаемо се чува в купето. Някой колега има ли по-нови ел. схеми и изобщо наясно ли е как се управлява този единствен вентилатор и нормално ли е тази "интервална" работа?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Вентилатор(и) focus 1.6

Мнение от synthez 3D » 29 мар 2009, 08:12

Колега виж тези две теми http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 41#p197441 http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=22651и обърни внимание на резистора за ниската скорост.Вентилатора трябва да работи винаги на ниска скорост,когато климатика е включен и понеже най-вероятно на твоят резистор му е изгорял вградения предпазител,той не се върти.След като налягането се вдигне,тогава се включва директно на високата скорост и затова е шумен и работи с прекъсвания.
Изображение

Потребителски аватар
loco
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 02 мар 2009, 20:27
Модел на автомобила: focus 1.6 Мк1 2004
Status: Извън линия

Re: Вентилатор(и) focus 1.6

Мнение от loco » 01 апр 2009, 08:56

Проверих ситуацията от близо :D "Бавната" скорост на вентилатора се реализира чрез съпротивление и термо предпазител, който е дал фира. След като го сменя ще пусна и снимки, тъй като изглеждат по различен начин от тези в другата тема. Интересното е, че кабелният сноп който стига до вентилатора (куплунг С74) е предвиден за два вентилатора - има 6 жила, 2 от които при мен са свободни (маса и кл. 15 за другия вентилатор). Остава да видя дали се пуска напрежение по свободните кабели Явно кабелния сноп е един и същ за модофикациите с 2 и 1 вентилатор.
Де да беше така и с другите кабелни снопове - нищо не са ми оставили в повече пустите испанци :twisted:

Потребителски аватар
loco
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 02 мар 2009, 20:27
Модел на автомобила: focus 1.6 Мк1 2004
Status: Извън линия

Re: Вентилатор(и) focus 1.6

Мнение от loco » 10 май 2009, 22:07

Problem solved.
След премостване на термопредпазителя, първата степен на вентилатора отново е налице. При включване на климатика се включва и вентилатора и вече няма непрекъснато изключване на компресора и включване на втората степен.
Снимки не успях да направя, но резистора и предпазителя са в една метална кутийка в долния ляв ъгъл на корпуса на вентилатора.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта