Прекъсва(забива муцуна)при смяна на предавките РЕШЕН
- the_mad_max
- потребител
- Мнения: 250
- Регистриран: 11 авг 2006, 21:26
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia SW 96 1.8i 16V Zetec-E SEFI RKC 115 hp.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Прекъсва(забива муцуна)при смяна на предавките РЕШЕН
Здравейте, колеги! Отдавна не се включвам в дискусиите, но следя с интерес. Въпреки това не открих тема, която би ми помогнала, затова реших да пиша нова. Проблема е следният: при смяна на предавките след 2000 оборота колата започва да придърпва (не винаги, но вече зачести много), дори да натисна съединителя и да подам газ, оборотите не се вдигат. До 2000 оборота никакви проблеми, след като си ги "захапе" на по - горната предавка абсолютно никакво прекъсване, върви идеално.
Колата е Ескорт 1.8 16V Zetec 96'. Свещите нямат и 10 000 км, бобината и тя, горивен филтър 5 100 км, кабелите са читави.
След като обиколих над 10 сервиза и никъде не успяха да и направят диагностика (явно има проблем с компютъра, но от както е купена си е така, а върви чудесно) взех нещата в свои ръце, почистих дебитомера със AIR SENSOR CLEAN 10,20 лв. От майсторите се чуха следните неща: Дебитомер, МАП сензор, температурен датчик, компютър. Ходих и в МП Младост - "ами ние се занимаваме с коли след 99 г., отидете в Люлин", от Люлин - "ами щом не са успели да й направят диагностика, ще пробваме по метода на изключването". И аз по този метод ги изключих като вариант. А аз се чудя, след като попрочетох още малко, този потенциометър на дроселовата клапа, дали тая гад не ги прави тези мизерии. Май признаците са точно такива? МОЛЯ ВИ за помощ, защото съм в безизходица. Равносметката е над 350 км градско обиколки, горене на безнин, резултат - никакъв. (остава като вариант и свински грип, ама нз) Благодаря ви предварително!
Колата е Ескорт 1.8 16V Zetec 96'. Свещите нямат и 10 000 км, бобината и тя, горивен филтър 5 100 км, кабелите са читави.
След като обиколих над 10 сервиза и никъде не успяха да и направят диагностика (явно има проблем с компютъра, но от както е купена си е така, а върви чудесно) взех нещата в свои ръце, почистих дебитомера със AIR SENSOR CLEAN 10,20 лв. От майсторите се чуха следните неща: Дебитомер, МАП сензор, температурен датчик, компютър. Ходих и в МП Младост - "ами ние се занимаваме с коли след 99 г., отидете в Люлин", от Люлин - "ами щом не са успели да й направят диагностика, ще пробваме по метода на изключването". И аз по този метод ги изключих като вариант. А аз се чудя, след като попрочетох още малко, този потенциометър на дроселовата клапа, дали тая гад не ги прави тези мизерии. Май признаците са точно такива? МОЛЯ ВИ за помощ, защото съм в безизходица. Равносметката е над 350 км градско обиколки, горене на безнин, резултат - никакъв. (остава като вариант и свински грип, ама нз) Благодаря ви предварително!
Последна промяна от the_mad_max на 09 юни 2009, 14:14, променено общо 1 път.
По-добре 20 минути по-късно, отколкото 30 години по-рано.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва(забива муцуна)при смяна на предавките Ескорт 1.8
И аз залагам, че е тя!the_mad_max написа: А аз се чудя, след като попрочетох още малко, този потенциометър на дроселовата клапа, дали тая гад не ги прави тези мизерии.
2 бири

-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва(забива муцуна)при смяна на предавките Ескорт 1.8
При мене същият номер го правеше и се оказа колкото и да е чудно ламбда сондата.До 2500-2800 оборота колата си върви прекрасно,но след тия обороти - ефект на едно много дълго замисляне или забиване на муцуната, направо по 4-5 секунди се чудеше да набира ли или не...Ауспуха го правеше черен и понамирисваше от време на време на развалени яица. ЛС "Томко" универсална за 80-на лева и вече 2-ра година никакъв проблем.
- the_mad_max
- потребител
- Мнения: 250
- Регистриран: 11 авг 2006, 21:26
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia SW 96 1.8i 16V Zetec-E SEFI RKC 115 hp.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва(забива муцуна)при смяна на предавките Ескорт 1.8
А как мога да проверя дали е от сондата, защото като я иключих имаше ефект за около 15 минути и после пак същото? А на този ТПС единят му болт е с изядена глава и немога да го махна. Само буксата му откачих, но пак нямаше ефект.
По-добре 20 минути по-късно, отколкото 30 години по-рано.
- the_mad_max
- потребител
- Мнения: 250
- Регистриран: 11 авг 2006, 21:26
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia SW 96 1.8i 16V Zetec-E SEFI RKC 115 hp.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва(забива муцуна)при смяна на предавките Ескорт 1.8
Прилагам снимки на някои датчици, които предполагам какви са, но все пак да каже някой запознат.
По-добре 20 минути по-късно, отколкото 30 години по-рано.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: Прекъсва(забива муцуна)при смяна на предавките Ескорт 1.8
1.Датчик за температурата на входящия въздух
2.Датчик за температурата на двигателя
3.Свързващ куплунг,не е датчик
4.ТПС-датчик за положението на дроселовата клапа
5.На моята 1,6 16В тези ги няма и не мога да ти кажа за какво са
6.Този е отново датчика за температурата на входчщия въздух,само че монтиран на въздуховода
2.Датчик за температурата на двигателя
3.Свързващ куплунг,не е датчик
4.ТПС-датчик за положението на дроселовата клапа
5.На моята 1,6 16В тези ги няма и не мога да ти кажа за какво са
6.Този е отново датчика за температурата на входчщия въздух,само че монтиран на въздуховода
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта