Свързване на радио?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
viksyn
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 29 апр 2005, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort Combi
Status: Извън линия

Свързване на радио?

Мнение от viksyn » 06 май 2005, 19:13

Здравейте, имам Mondeo от 94г. и имам проблем със свързването на радиото, понеже не е фабрично - радиото е Сони. Там където стои то има един червен куплунг, който предполагам, че е за фабричното радио - в него има изводи: 12V постоянно, 12V след контакт, Маса и още. Радиото е с ISO конектор, който свързвам към този куплунг чрез мушкане на кабелите в него. Радиото работи, но когато пуснеш габарити, фарове спира. Като ги спреш пак работи. Други куплунзи на мястото на шейната няма и не знам какъв е проблема, а не ми се изкарват кабели директно от акумулатора, защото ще е трудно да ги прекарам в купето до шейната. А се чудя и къде трябва да се върже най-добре масата, защото носещата рамка на таблото е пръсната в черно и по нея няма връзка с маса.

Моля помагайте, защото съм отскоро с форд и не им знам чалъмите.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 06 май 2005, 21:58

Аз съм с фабричен касетофон и като пусна габарити или фарове и ми светва осветление на бутоните на касетофона за да може да ги виждаш в тъмното. На оригиналния куплунг има 3 плюса. Единия постоянен, втория на контакт а третия на фарове. Изтегли си този файл и ще видиш кой извод какъв е.

viksyn
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 29 апр 2005, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort Combi
Status: Извън линия

Мнение от viksyn » 06 май 2005, 22:22

Това със светването на копчетата като пуснеш габарити съм го виждал на други фордове, опели и т.н., които са с фабрични радиа. Обаче при мен радиото не е оригиналното и както съм го свързал като пусна фарове и радиото спира да работи. От този файл полза нямаше, но мерси все пак.

Няма ли някой, който си е монтирал ново радио на Мондеото, та да сподели къде и как го е свързал.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Може би стрелям на посоки ама....

Мнение от DigiPro » 06 май 2005, 23:04

я виж да не би да е това:
http://www.mirez.co.uk/Radio.htm
Ако не надявам се някой от колегите с Мондео да сподели своя опит

viksyn
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 29 апр 2005, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort Combi
Status: Извън линия

Мнение от viksyn » 07 май 2005, 11:47

Мерси много за url-то, но не ми върши работа, защото показва свързването на кабелите от страната на касетофона, а мен ми трябва свързването към самата кола. Чудя се изобщо дали червения куплунг, към който свързвам е за това. Твоя един червен, кръгъл ли е? Ще видя по магазините за ел. компоненти дали няма адапторен кабел от ISO за Ford.

Обаче сайта е страшен, тоя човек си е upgrade-нал Мондеото много яко.

Приемам още съвети!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 07 май 2005, 11:48

Значи, почти всички касетофони имат кабел за функция Lunch Engine! Това означава, когато си палиш двигателя, да се спира касетофона, докато не заработи двигателя с горивна енергия. Единственото ми предположение е, че тази функция е грешно вързана в таблото, и като запалиш габаритите касетофона мисли че въртиш стартера. За да разберете дали е така, на куплонга за касетофона има един кабел, който мисля че трябва да е кафяв (на описанията за касетофона пиши кой е) и го срежете. Ако се оправи, значи съм прав! 8) Споделете после резултата от експеримента!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

viksyn
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 29 апр 2005, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort Combi
Status: Извън линия

Мнение от viksyn » 07 май 2005, 12:49

Мисля, че нещо не ме разбирате правилно -- аз не съм с фабричния касетофон. Имам радиокасетофон Sony, който стандартно е с дупка за ISO конектор. Аз имам такъв и го мушкам в радиото, а от другата страна проводниците са без куплунг, защото моя исо конектор е универсален. та тези голи проводници аз мушкам в червения кръгъл куплунг, който седи при шейната. От силовите кабели съм закачил само +12V /където съм проверил, че има постоянно с мултицета/ и маса. Докато пали колата касетофона гасне и като запали заработва, но това е заради пада на напрежение, а не от друго. Проблема, е че като пусна фарове изчезват +12V!

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 07 май 2005, 12:58

Ами взимай +12 от запалката, дано стане!
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 07 май 2005, 18:09

???? :shock: :? е, съжелявам, ама проблема може да бъде решен май само като се види на място
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 май 2005, 18:37

viksyn написа: Проблема, е че като пусна фарове изчезват +12V!
Баси :?
Ми ако не ти се разправя повече и ти се слуша музика на фарове пусни един допълнителен кабел от акумулатора докато намериш решение, като става в повечето случай ще си остане така :wink: При е така.
Като купих Форд-а бре спре музиката-тръгне музиката, след малко пак и нямаше съвпадение като мина през дупки. Гледах кабели бушони, в един момент се примирих, че ше е така понеже беше лято, жега, музиката на МАХ, загрява и се задейства защита. ОК обаче един ден един кабел до акумулатора ми направи впечатление, че не се слива с пейзажа и даже си има предпазител на него та там беше проблема предпазителя не контактуваше добре.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 08 май 2005, 10:53

viksyn написа:Мерси много за url-то, но не ми върши работа, защото показва свързването на кабелите от страната на касетофона, а мен ми трябва свързването към самата кола. Чудя се изобщо дали червения куплунг, към който свързвам е за това. Твоя един червен, кръгъл ли е? Ще видя по магазините за ел. компоненти дали няма адапторен кабел от ISO за Ford.

Обаче сайта е страшен, тоя човек си е upgrade-нал Мондеото много яко.

Приемам още съвети!
Абе човек нали свързването от страната на фабричния касетофон което е равносилно на фабричния куплунг който влиза в него. Ти имаш този куплунг имаш и описание на изводите му от този сайт. На новия касетофон който е с ISO конектор също знаеш кой кабел за какво е. Просто трябва да намушкаш съответния кабел в съответната дупка на фабричния куплунг.
Не е ли така ? :roll:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 09 май 2005, 11:39

viksyn написа:Мерси много за url-то, но не ми върши работа, защото показва свързването на кабелите от страната на касетофона, а мен ми трябва свързването към самата кола. Чудя се изобщо дали червения куплунг, към който свързвам е за това. Твоя един червен, кръгъл ли е? Ще видя по магазините за ел. компоненти дали няма адапторен кабел от ISO за Ford.

Обаче сайта е страшен, тоя човек си е upgrade-нал Мондеото много яко.

Приемам още съвети!
Да - продават се такива преходници - форд към исо. Просто си купи един такъв и не се занимавай с глупости. Ако не ти се дават пари, вземи един мултицет и си премери къде имаш постоянен плюс и връзвай плюса на касетофона към него.

Изображение

:twisted:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 09 май 2005, 11:58

Ако си решил по трудния начин, ето ти кодовете на кабелитеза ФОРД:

Изображение

:twisted:

Kalin
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 05 апр 2005, 13:50
Модел на автомобила: Mondo '93 1,8 16V 115PS
Status: Извън линия

Мнение от Kalin » 13 май 2005, 22:47

Аz като си купих нормално радио с мп3 отидох при един дето само с тоци по колите се zанимава и zа 8лв. ми преправи конекторите на ИСО и ми свьрzа всиЧко. ПрепорьЧвам на теzи, които не раzбират от тоци да не пробват сами. От опит, така слагахме радиото в Опела на мой приятел и иzгорихме цялото табло и кой zнае оЩе какво, после ниЩо не работеше и поправката струваше сума пари.

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 13 яну 2006, 13:13

темата е стара, но сега я прочетох и тъй като се сблъсках със същия проблем като viksyn, реших да споделя малко опит.

Значи на някой от Мондьовците, включително и на моя, фабричния куплунг за радиото няма нищо общо със схемите по-горе. Т.е не е плосък като този за говорителите, ами е овален. В допълнение цветната маркировка на кабелите му хич не съвпада с описанията. Изобщо пълна боза недокументирана :) :shock:
Конектора е овален, черен, с червена предна част с дупчици за пиновете. Тази червената част може да се извади между другото. Освен това кабелите са изключително къси и конектора едва се подава от дупката в таблото.

Та какво стана при мен. Измерих си кабелите, те са 4 на брой. Видях къде е +12V постоянно, +12V контакт и къде е маса. Четвъртия така и не разбрах какво е, но то ни ми и потрябва. Взех си преходника от ISO към ФОРД (на снимката на brock), свързах си кабелите както пише по книгите и като пуснах габаритите, бушона на осветлението на уредите по таблото гръмна. Радиото си работи, но на таблото - тъмнина. Изплющях още няколко бушона така и след това заведох колата на по-разбиращи хора.
Проблема се оказа че в тъпата букса няма никаква маса!!!! Това което мислех, че е маса се оказа (+) на осветлението на таблото. Явно фабричния касетофон е светвал заедно с цялото табло, а аз съм улучил този кабел.
За 5 мин ми изведоха една нормална маса от запалката и сега всичко свети, пее и свири както си му е реда!

А къде е била масата на фабричния касетофон.... :?: нямам идея!
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 13 яну 2006, 21:33

...Да не е бил оня кабел, който така и до момента не си разбрал за какво е? :wink:

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 17 яну 2006, 09:26

не, изобщо не е той. Пробвах всякакви комбинации с него и останалите, на ключ и без ключ - нищо.
Струва ми се, че и той е някакъв (+), ама така и не разбрах за какво. Вариантите според мен са автоматична антена, аларма или памет на фабричното радио (memory retention). Фабрична аларма и автоматична антена нямам, затова мисля че е трития вариант, ама не съм сигурен :)
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

piak
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 19 фев 2008, 16:37
Модел на автомобила: ford escort
Status: Извън линия

Мнение от piak » 19 фев 2008, 16:43

Здравейте!
Значи имам едно радио и на схемата му над женските евробукси има знаци за земя, +, антена, акумулатор и нещо като слънце. Как да свържа кабелите от акумулатора директно в радиото? Знака за антената означава ли, че трябва да се свърже за автоматична антена?

Потребителски аватар
to6kooo
потребител
потребител
Мнения: 213
Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Мнение от to6kooo » 19 фев 2008, 20:27

за viksyn:Просто не си улучил масата,за маса ползваш явно извода който е за осветление при габарити и затова като включиш фаровете умира.Вземи един мултицет на зумер режим включен и мери,единия край примерно на масата на запалката а другия по фабричната букса при вкл.габарити,където свири там ти е масата :wink:

Потребителски аватар
Nescafe
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 13 ное 2005, 15:10
Модел на автомобила: Ford Capri Ford Scorpio
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Nescafe » 19 фев 2008, 23:56

to6kooo написа:за viksyn:Просто не си улучил масата,за маса ползваш явно извода който е за осветление при габарити и затова като включиш фаровете умира.Вземи един мултицет на зумер режим включен и мери,единия край примерно на масата на запалката а другия по фабричната букса при вкл.габарити,където свири там ти е масата :wink:
Мако закъсняваш с отговора... не много само 3 години близо :lol: :lol:

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта