Стопове и габарити на Ескорт Мк3/4

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Стопове и габарити на Ескорт Мк3/4

Мнение от peterdi_bg » 16 фев 2009, 10:24

Колеги,

направи ми впечатление че крушката на единия ми стоп е с две жички вътре, една тънка и една по-дебела. На какъв принцип работи такава крушка? Габаритът ми свети, но стопът - не (крушката е обща за двете). Така и така ще вадя всичко, че трябва да се чистят пластмасите, дали в крушката само е проблема (обаче жичките й са си здрави) или някъде по кабелите. Само да кажа, че вчера и завчера карах по гадни пътища през разни кариери, в събота ми се извади един бушон и ми спря плафона и радиото (тогава ги проверих и други изскочили нямаше). Дали може да ми се прекъсне някъде по жиците нещо и дали двата стопа са на отделни бушони.
Последна промяна от peterdi_bg на 07 юни 2009, 21:40, променено общо 2 пъти.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Крушки на стоповете

Мнение от paci » 16 фев 2009, 11:42

Двойна е крушката.
Едната жичка е за стоп, другата габарит.

Вземаш един мултицет и мериш дали имаш ток и дали ти е здрава крушката.
Само че има един гаден момент, че докъто мериш крушката и я подмяташ може да се закачи жичката и да направи връзка. След поставянето обратно може да светне и след като покараш няколко метра да друсне някъде и отново да се разкачи.
На бившия ми Форд Ескорт съм си купувал такава крушка от магазин за руски автомобили за около 40 стинки.
Вземи една крушка, па ако не от нея ще имаш резерва.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Крушки на стоповете

Мнение от peterdi_bg » 16 фев 2009, 16:25

Оказа се изгорял единия конектор на крушката. Смени се и е ОК. На двете свободни места обаче няма контакт за крушка, така че засега няма да си играя да слагам и там. По-скоро ще мисля да свържа трети стоп към някой от първите два. Мерси за инфото.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Крушки на стоповете

Мнение от peterdi_bg » 27 май 2009, 10:24

Този път се появи много странен проблем!

Като пусна фаровете отзад габаритите светят и двата (тънките жички), макар и малко по-слабо от обикновено.
Като натисна спирачка, в едната крушка светят и двете жички, а в другата нищо не свети.

Всички крушки са ми здрави, но както и да ги сменям, остава така.
По кабелите ли да проверявам или при педала? Къде точно е превключвателя при педала и какво представлява
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Крушки на стоповете

Мнение от peterdi_bg » 29 май 2009, 10:19

Айде, никой ли не си е оправял ключа на педала, вчера се опитах да го сваля но не успях, само откачих буксата на която има всичко на всичко 2 жички.

След неуспешния опит за сваляне ключа на педала не е затегнат и сега без пуснати фарове на контакт от едната страна ми свети габарита, а от другата стопа. Като пусна фаровете отзад свети само десния стоп и габарит едновременно - нормално ли е по принцип да светят в една крушка и двете жички?

Чудя се наистина ли е повредата в тоя ключ за педала (с изключение, че сега не е регулиран правилно), при положение че в буксата има само 2 жички, а към тези крушки отиват общо 4 жички (масата е обща за всички светлини отзад). С какво всъщност е вързан този ключ и има ли разпределител на токовете на друго място?
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Крушки на стоповете

Мнение от paci » 29 май 2009, 12:29

Мисля, че вече я прави тази процедура.
Свали и 2та стопа и където има ръжда чистиш, където трябва да има маса, чистиш и мажеш леко с масълце.
Огледай и почисти фасунките на всяка крушка.
Огледай дали нямаш крушка с една светлина в гнездо за крушка с 2.
3ти стоп да си пускал?

Баа забрайл съм човек на букса ли бяха кабелите ... огледай и буксата.
Май всичко е на една лена на която са крушките.
Поне така беше на Ескорта ми, но той беше междинката след твоя.
Мисля, че и на твоя е същото та нема сми да свалящ целия стоп а само лентата.

На едно Пунто правих стопове, че беше баси веселото отзад :)
Единия стоп беше чист, но имаше кофти контакт на крачето на масата на буксата.
Като свалихме другия беше адска кочина от ръжда.
Свалях и аз стоп машинката на педала. Просто трябваше да се огледа всичко, щото тъпото краче доста трудно го хванах.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Крушки на стоповете

Мнение от peterdi_bg » 29 май 2009, 13:20

Мерси за инфото.

Уж си играх да чистя тук-там, ще продължа с тази дейност.
Трети стоп нямам, щото реших че ще ги направя двойни долу - имам си части за там. Още не съм почнал.

Нямам единична крушка на грешно място, те само на стоповете са двойни. Даже преди имах двойни крушки на единично място, но те си светеха.
Останалите крушки (мигачи и задни фарове) работят нормално.

Притеснява ме това, че в дясната крушка светят едновременно двете жички - затова и питах дали е нормално. А пък същевременно отляво не би трябвало при обърната и в двете посоки двойна крушка да свети само тънката жичка.

Според мен някъде има нещо нагоряло и дава грешен контакт, но не мога да го открия къде е. Ако не е в ключа на педала, явно има нещо друго което е вързано с него.

Като ги оправя нещата пускам снимки на всичко.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Крушки на стоповете

Мнение от paci » 29 май 2009, 19:51

Увеличение за мъгла имаш ли, или поне бутон?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Крушки на стоповете

Мнение от HACKO » 29 май 2009, 20:58

Когато масата е лоша става така със двойните крушки, било стопове или фарове. Като видите фар да свети по-слабо и двете жички светят, почиствате масата на фара и готово. Когато като натиснете стопа и светнат габаритите, проблема е във масата на стопа.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стопове и габарити на Ескорт

Мнение от peterdi_bg » 07 юни 2009, 21:40

За да обобщя темата:

1. Единия стоп не ми светеше.
Проблемът със стопа се оказа в панела с крушките, оправи се след разглобяване на панела (вкл. сваляне на металните пластини) и сериозно чистене.

2. Снимка на панела - Ескорт МК3 хечбек (на МК4 е същия или подобен), със свободно място за силен габарит за мъгла. От ляво на дясно - свободна фасунка, крушка на задния фар, двойна крушка габарит/стоп, крушка мигач. Забележка: завареното положение при мен е с изнесена маса (жичката), която е с отделна букса от общата. Левият и десният панел са абсолютно еднакви и взаимозаменяеми, единственото е да се следи за положението на буксата.

3. Реших, че днес имам време и желание да направя стоповете двойни, като използвам четвъртото свободно място. Мястото е за единична крушка, за разлика от двойната, която е обща за стоп и габарит.
Фабричните рефлекторни панели при липса на габарит за мъгла са със запречен отвор за крушката. Малка пиличка или тънък нож ще свършат добра работа, за да опазим рефлектора цял. При мен вече беше свършена тази работа, колегата от който имам стъклата на стоповете си беше направил двойни. Малко мърляво, та реших да си ги направя наново.

Как да си направим двойни стопове на Ескорт МК3/4 - два възможни варианта. (Единствено в случай, че нямаме габарит за мъгла).

Преди самото свързване на токовете, трябва да си осигурим контактните пластини за крушката в свободната фасунка (те липсват, както се вижда на снимката). При моя случай взех две пластини от резервния панел, който не работи, и ги свързах с основните. Така се следва заводският тип свързване. Контактните пластини могат да влязат под основните (за целта обаче те трябва да се откачат от пластмасата) или да застанат върху тях. Важно е да се осигури тяхното стабилно състояние, за да не се губи контакт при тресене. Ако нямаме от друг панел и се налага да пригодим, а и за по-голяма сигурност, може да се запоят за основните пластини.

След това новите крушки трябва да се свържат в инсталацията заедно с двойните. Първият вариант е да се свържат двете пластини през буксата или панела. Това може да стане, като се припои жичка от пластината на стопа (най-късата към средната крушка) към свободната пластина, или да се свържат двата контакта в буксата (черно-червен кабел към сиво-жълт). При първия вариант има по-голям риск да се омешат контактите, тъй като пластините са много близо една до друга.

Аз избрах другия вариант, който според мен е много по-добър и позволява по-голяма сигурност. Както писах преди, свалих и разгледах ключа на педала, който активира стоповете. Този ключ е единствен прекъсвач на една обща жичка към стоповете, а габаритите са свързани отделно и не минават през него. За съжаление тук нямам снимки. Ключът действа на същия принцип като тези на вратите, които активират плафона.
В случая се възползвам от предвидената жичка за стопа за мъгла. Въпреки че такъв няма, фасунката в панела дефакто е свързана с жичка, която минава покрай самия педал. На цвят жичката е сива с жълто (поне при мен), а тази на стопа, която се прекъсва на ключа педала - черно-червена. Намираме и прекъсваме сиво-жълтата жичка там, където тя излиза от общия сноп жички към задните светлини (под таблото вляво от педалите; снопът е увит с изолирбанд по-нататък по цялото трасе от шофьорската врата назад). Откъм снопа я удължаваме така, че да стигне до педала. Без да демонтираме целия ключ на педала, откачаме буксата с двете жички (т.е. двете части на една и съща жичка) и остава да разберем на кое място да вържем новата. Това всъщност е много лесно - ако сме свързали грешно, при даване на контакт новите стопове сами ще светнат, вързали сме ги преди ключа.

Резултатът - единични габарити и двойни стопове, без да се използва поялник и без да се променя каквото и да е по заводските панели на светлините отзад.
Още снимки ще има утре.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стопове и габарити на Ескорт Мк3/4

Мнение от peterdi_bg » 10 юни 2009, 19:35

ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта