Проблем с зареждането
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Проблем с зареждането
Колеги, имам следния проблем: по време на движение лампата за зарядния ток на акумулатора светва.
Прави го напоследък откакто се развали времето и не знам дали е от влагата или от повечето консуматори в колата.
Странното е, че при палене си гасне нормално, минавам километър-два и светва. Дори да вдигна обороти не спира да свети (така прочетох тук че може да са заминали четки на алтернатор). Спирам, гася, паля отново и ..... ВСИЧКО Е НАРЕД!!! И повече не светва!
Имам неоригинална клема на масата на акумулатора - оправих я, нещата продължават. Отидох на майстор, замери й зарядния ток - 14,2, алтернатора е наред, консумацията е в рамките на нормалното. Акумулатора вече си заминавал, но не можело заради него да ми прави таз мизерия. И вдига рамене - можело някъде по връзките да губи контакт. Улях колата с контактен спрей, обаче ефекта е нулев. Дайте идеи?
Прави го напоследък откакто се развали времето и не знам дали е от влагата или от повечето консуматори в колата.
Странното е, че при палене си гасне нормално, минавам километър-два и светва. Дори да вдигна обороти не спира да свети (така прочетох тук че може да са заминали четки на алтернатор). Спирам, гася, паля отново и ..... ВСИЧКО Е НАРЕД!!! И повече не светва!
Имам неоригинална клема на масата на акумулатора - оправих я, нещата продължават. Отидох на майстор, замери й зарядния ток - 14,2, алтернатора е наред, консумацията е в рамките на нормалното. Акумулатора вече си заминавал, но не можело заради него да ми прави таз мизерия. И вдига рамене - можело някъде по връзките да губи контакт. Улях колата с контактен спрей, обаче ефекта е нулев. Дайте идеи?
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Що не пробваш с друг акумулатор?

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Мина ми през ума, но нямам свободен 75 амперов, така и така трябва да купувам нов, но ме е страх да не съсипе и новия? Смяташ ли, че от калпав акумулатор може да ми свети индикацията за зареждане? И то само когато е влажно - ето снощи прибирайки се си направих експеримент - вентилатора на мах, климатик, фарове и нагревател на задното стъкло - нищо! А сутринта само едните фарове и....светна.
-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Здравеи колега,пробваи следното, като ти светне лампата откачи една от клемите на акумулатора,ако двигателя загасне имаш проблем с генератора, ако продалжи да работи генератора е наред и само трябва да стегнеш едно тънко синио кабелче дето излиза от генератора.В повечето случаи само то не е стегнато с гаика ,а само се мушка и издърпва. И е нормално да се разхлаби от вибрации. Ако се окаже ,че е стегнато добре ,значи някои диод е трагнал и ще трябва да смениш доста неща,или нов генератор.
П.С. Като откачваш клемата фаровете загасени и не я форсираи
П.С. Като откачваш клемата фаровете загасени и не я форсираи
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Откачането на клемите на акумулатора при запален двигател е най-бързия начин да си изгориш електрониките по колата ! Това е много опасно - ако не е в ред регулатора може и 20V вдигне !
Най-добре се проверява с обикновен мултицет - при запален двигател напрежението на клемите на акумулатора трябва да бъде 14.1-14.4 V и да не излиза от тези граници при подаване на газ или при вкл./изкл на фарове.
Най-добре пусни всички фарове + тези за мъгла ако имаш и ако напрежението на клемите на акумулатора падне под 14V значи не ти зарежда добре.
Най-добре се проверява с обикновен мултицет - при запален двигател напрежението на клемите на акумулатора трябва да бъде 14.1-14.4 V и да не излиза от тези граници при подаване на газ или при вкл./изкл на фарове.
Най-добре пусни всички фарове + тези за мъгла ако имаш и ако напрежението на клемите на акумулатора падне под 14V значи не ти зарежда добре.
- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Аз си пуснах допълнителен кабел от + на акумулатора до генератора и се опрайх.А при моя форд дори всичко да е изправно кат се махнат клемите и тя гасне.Така че тва да не са ладите от преди 30 години.После разбрах че така може да се изгори най-малко релето на генератора.За тва не е вариант тва.Успех
-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Нали затова написах Послеписа.Грешно е да се пускат фаровете и ще обесня защо.При откачването на клемата се вдига напрежението защото няма товар(акумулатора),но при ниски обороти няма проблем.Ако се даде газ напрежението може да достигне до 20 Волта и да се наложи подмяна на крушки.
- vonnn
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
- Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Не знам дали се вдига напрежението или гори нещо или всичко е въпрос на късмет ,ама ще ви кажа какво ми се случи наскоро.Както си карам и по едно време чувам едно леко виене откъм ДВГ ,позаслушах се ама продължих да си карам и минах така около 3-4км. а то не спира
Викам си ще спирам па каквото ще да е станало и със свито сърце вдигам капака на ДВГ и кво да виждам измъкнала се минусовата клема от акумулатора, а виенето идва от алармата
Сложих я стегнах и газ ,нито беше изгоряло нещо нито пък имаше проблем с вървежа на колата и до днес 




- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
пробвай с откачен плюс,и после пиши кво е станало.Аз така приебах 2 алтернатора и то на Лада,апък за Форда не ми се мисли.vonnn написа:Не знам дали се вдига напрежението или гори нещо или всичко е въпрос на късмет ,ама ще ви кажа какво ми се случи наскоро.Както си карам и по едно време чувам едно леко виене откъм ДВГ ,позаслушах се ама продължих да си карам и минах така около 3-4км. а то не спираВикам си ще спирам па каквото ще да е станало и със свито сърце вдигам капака на ДВГ и кво да виждам измъкнала се минусовата клема от акумулатора, а виенето идва от алармата
Сложих я стегнах и газ ,нито беше изгоряло нещо нито пък имаше проблем с вървежа на колата и до днес

- vonnn
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
- Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Нищо не ща да пробвам,аз и това не съм го искал ама гайката на клемата сама се разхлабила явно та сложих и на 2 клеми по още 1 контра гайка и ги стегнах яко 


- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Такааааа, да ви се оплача - днес купих нов акумулатор, смених го с идеята нещата да се оправят.... но лампата продължава да свети ехидно някак си! Ако някой има идея или поне телефона на добър жичкаджия в София - да свирка. Един акумулатор стопих, втори не ми се ще.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Повреден ти е генераторът.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
И това ми мина през ума - най-логично е! Но изрично я карах на майстор 14,2 V заряден ток, без утечки. Днес при покупката на акумулатора отново я премериха и провериха - ток има. Ако проблема е в алтернатора, то въпросната лампа не би ли следвало да свети постоянно или при по-ниски обороти? И защо след като изгася и запаля отново проблема изчезва?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Всъщност може да се окаже проблем с масите на уредите из таблото или нещо от този род. Обърни внимание дали не може да я караш да светва и угасва с пускане или спиране на консуматори. Фарове, парно, подгрев седалки, ...
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Тц... веднъж светнала само гасене на двигателя я изключва. Опитвах и с повешаване на оборотите, и изключване на всички консуматори ,докато не врътна ключа - нищо не мож я изгаси! А като стартирам отново - все едно нищо не е било!?!?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Нямам схемата на генератора сега, но се сетих кога е ставал такъв номер на друга кола. На ескорт има един диод някъде по кабела на възбуждането - същият е и за лампата - и ако махнеш този диод, или пробие по някаква причина и позне да пуска ток в двете посоки, лампата започва да свети когато динамото се възбуди и зарежда. Точно като при тебе.
През нета това мога да кажа. За повече трябва да се попремери.
През нета това мога да кажа. За повече трябва да се попремери.
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 04 май 2006, 00:08
- Модел на автомобила: MONDEO1.8 16v `94
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
А напрежението при светнала лампичка ли го проверявахте? Подобен проблем имах с подопечното клио2, оказа се полуразпадната демпферна шайба, която си превърташе и зацепваше когато и скимне. Но.. винаги, когато светеше лампата нямаше зареждане. Та и това е вариант, за който трудно се сеща човек, докато не се сблъска с него.. Може да се окаже, че стария акумулатор не е за изхвърляне.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Фокуса е с една страхотна система за отключване на предния капак, само с ключ , а аз съм само с един. И за да отворя капака и да проверя токовете трябва да загася двигателя. А то след това индикацията вече не светва, токове си има! Опитвах на два пъти вкъщи с отворен капак, но тогава за късмет проблема въобще не се появи.
- Sim3
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 юни 2007, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDdi '99
- Местоположение: Burgas
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Проблем с акумулатор, алтернатор имах и аз. Ако не те мързи прочети мои теми за това. Моя съвет на този етап е да си провериш всички места където имаш клеми към маса. При мен се оказа, че се е разхлабила клемата, която е захваната за масата на алтернатора. И аз стопих един акумулатор направо беше се спекъл, но за разлика от това, което даваш ти като симптоми аз имах загряване и то силно на плюсовата клема на акумулатора и уредите играеха - въпреки че след това си всех чисто нов Бош силвър. До въпросната клема на алтернатора се стига не от долу, а като се махне радиатора на турбото - тогава целия алтернатор е пред теб и се изпитва много лесно - иначе са го наврели на ....... ъза.
Желая ти успех в отстраняването на проблема ....
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=21804" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 15#p167715" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Желая ти успех в отстраняването на проблема ....
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=21804" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 15#p167715" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Най-сетне направих експеримента с проверка на зареждането по време на светене на въпросната индикация - зарежда си! Повече от 10 минути работи докато присветне - заряден ток 14,20 - 14,25. Само когато включих нагревателя на задното стъкло зарядния ток падна до 12,35-12,40, но то беше за момент и после отново се закотви над 14 . А през това време лампата не светна въобще. А когато светна зарядния ток си бе съвсем наред, по нищо не отчете че има проблем освен, разбира се светенето. Проверих плюсовата клема - не бе дори топла, да не говорим да гореща... И макар и вече една идея по-спокоен, че колата си зарежда проблема си остава.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта