проблем с габарити от старата школа.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Harman international
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 10 мар 2007, 13:59
Модел на автомобила: Ford Escort RS
Местоположение: BOURGAS
Status: Извън линия

проблем с габарити от старата школа.

Мнение от Harman international » 08 мар 2010, 23:56

Здравеите колеги.В момента се занимаваме с мои приятел с стягането на един форд,класика в жанра.Escort 1.6 i .Мисля че е XR3 ,но е с четири врати с тунинг цялостен,на които има логото на RS и FORD.Уникално запазена машина ,по късно ще има и снимки,но за сега имам няколко въпросчета за следните проблеми които имаме за сега.Изчезват му габаритите и светлините по таблото едновременно ,следователно са на един предпазител,с смяната му работи секунди и пак изгаря.Някои да ме насочи нещо ще съм му много благодарен.Колата е 87 година.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1346
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем с габарити от старата школа.

Мнение от vargala81 » 09 мар 2010, 09:18

Harman international написа:Здравеите колеги.В момента се занимаваме с мои приятел с стягането на един форд,класика в жанра.Escort 1.6 i .Мисля че е XR3 ,но е с четири врати с тунинг цялостен,на които има логото на RS и FORD.Уникално запазена машина ,по късно ще има и снимки,но за сега имам няколко въпросчета за следните проблеми които имаме за сега.Изчезват му габаритите и светлините по таблото едновременно ,следователно са на един предпазител,с смяната му работи секунди и пак изгаря.Някои да ме насочи нещо ще съм му много благодарен.Колата е 87 година.
Бушона за габаритите трябва да е 10 ампера,ако слагате по-малък ампераж ще гори.Ако слагате 10 или повече ампера и пак гори значи някъде имаш кабел с нарушена изолация,опира по купето и дава на късо.Най-вероятно е във снопа кабели който отива за задните габарити,размърдай го и виж дали ще спре да гори,ако спре търси кабела и го изолирай.Не е изклучено оголеният кабел да е в двигателния обсег или зад таблото.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем с габарити от старата школа.

Мнение от S_C » 09 мар 2010, 10:13

На толкоз годишна кола просто забрави да и е в ред инсталацията.Може,ама са рядкост такива.Взимаш схемата и тръгваш да проследяваш кабеляка от къде върви.
И си купи нормални бушони.Ако взимате китайски,имай предвид,че не отговарят на ампеража.2-3А им е толеранса в плюс или минус,което е адски много.От осемдесетте години нататък вече няма прости автомобилни инсталации-обикалят на бЕлото куче през чЕрния,навързани са куища малки консуматори и са много взискателни към бушоните-почти няма преоразмеряване.Ако бушоните издържат 1-2 А повече,няма проблем.Лошото е,че заради икономия н материал китайците ги правят да издържат по-малко.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем с габарити от старата школа.

Мнение от peterdi_bg » 09 мар 2010, 10:26

Тези инсталации не са толкова трудни за проследяване. Имайте предвид следното:

Всичко зависи от това доколко оригиналната инсталация е барана. По принцип кабелите са сложени на такива места че да ТРАЯТ С ДЕСЕТКИ ГОДИНИ. Аз никъде нямам проблеми по самите кабели. Винаги е там, където се свързват. Може да се проследи кабела от ключа до самите габарити но трябва да се свалят лайсните отвътре под вратите, да се развие всичката изолация и прочие. Преди да се стига дотам, най-лесно е да се провери инсталацията около ключа за габаритите, вътре под таблото и при самите габарити - отпред и отзад при стоповете. Според мен има проблем отзад в панела с крушките за стопове, габарити, задни и прочие. Много често там се прави побългаряване - масата се запоява, пускат се разни допълнителни жички и така нататък. На една кола не съм видял да са в ред. Отпред кабелчето до самата крушка е изолирано, виси във въздуха и надали опира някъде.

За информация: Кабелите освен под таблото вървят в снопове, увити заедно с изолация. Разделят се едва там, където отиват при самите консуматори. В купето вървят под левите врати. След това са в задния ляв калник и излизат при левия стоп, откъдето са вързани и тези за десния. Отпред вървят също отляво до левия фар, откъдето снопа продължава към десния. Ако има добавяни кабели, си личи. Допълнително добавяни жици обикновено са отделно, освен ако на някой му се занимава да ги увива по цялата им дължина. Местата, където може да има проблеми, са при бушонното табло, при таблото с уредите и превключвателите, и при самите консуматори, били те фарове, габарити, стопове или нещо друго.
Последна промяна от peterdi_bg на 09 мар 2010, 10:41, променено общо 1 път.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: проблем с габарити от старата школа.

Мнение от HACKO » 09 мар 2010, 10:39

Първо прегледай кабелите около фарове, мигачи, стопове не е изключено някой тенекеджия да е работил около тях а е всеизвестно че тенекеджиите (особено старата генерация) не признават куплунзи, режат на 10см от тях и после завързват и слагат изолирбанд.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Harman international
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 10 мар 2007, 13:59
Модел на автомобила: Ford Escort RS
Местоположение: BOURGAS
Status: Извън линия

Re: проблем с габарити от старата школа.

Мнение от Harman international » 09 мар 2010, 19:39

Благодаря ви колеги.Значи с това че инсталацията не е пипана съм сигурен 100 % ,колата е от 5,6 годишна в България и сме я карали само аз и бащами.След това бушоните ги взехме от OMV незнам навярно са китаиски (къде продават оригинални попринцип).Другото нещо което се сещам наистина ,че колата претърпя лек удар отпред и горе доло от тогава мисля се получи проблема,сменян е преден десен калник.Да се оправи мало временцето и ,я мятаме пак да проверим тези неща.Мерси мн отново.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 2 госта