Наводнение - вода до колене - в двигателя и купето...
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Наводнение - вода до колене - в двигателя и купето...
Здравейте!
Пролет е. Очаква се по пътищата ни да не текат реки или по-лошото - изведнъж пътя да свършва и пред поледа ни да се появи езеро или по-конкретно море...
Преди 10-на дни най-спокойно си карам из тъмна нощна Варна и изведнъж пред себе си виждам един такъв "изкуствен водоем". Докато успея да спра вече бях нагазил във водата.
По лошото е, че багажника беше на сухо, а предните колела едва се подаваха над водата. За няма и 2 минути купето беше пълно до седалките в тиня. Естествено двигателя угасна сам...
Звъннах на приятел, който след 15 мин вече ме беше изтеглил на сухо.
Колата: Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Последиците: Въздушен филтър, турбокомпресор и интеркулер пълни с вода. Маслото в мотора беше над 10 л (примесено с вода).
Дефектите: Пукнат/счупен корпус (охлюв) на турбокомпресора, спукани "втулки" на 2 от цилиндрите (нямам представа какво е), стопени ротор и включвател на стартера, изгорял компонент на алтернатора, наводнени превключватели на ел. стъклата до скоростния лост, наводнен шок сензор на алармата.
Ремонтите: Нов корпус и и лагер на турбината, сменени съответните компоненти на цилиндрите, стартера, алтернатора, алармата и ел. стъклата, не съм сигурен дали подгревните свещи не са също подменени, но пали без проблем.
По думите на моя майстор съм се отървал адски леко. След наводнението двигателя е бил с компресия 29+29+28+28 атм в цилиндрите.
Без изкривени биели!
Явно "охлюва" на турбото е бил пукнат преди инцидента, а водата е спомогнала да се пръсне, защото след направеният нищожен ремонт по двигателя колата върви като хала.
След автомивка и изключително топла седмица, мукета на купето вече е почти сух. Всичко останало в автомобила функционира чудесно и засега не дава признаци на проблеми...
Преди 2 дни се появи 4-кратно мигане на лампата на еърбега = дефект в пиропатроните на коланите на предните седалки. Разкачих акумулатора, разчлених клемите на кабелите под предните седалки, пръснах контактен спрей и оттогава не съм имал проблеми...
Тук възниква въпрос: Какво може да се е случило със самите пиропатрони? Възможно ли е водата да ги е "деактивирала"? Водата покриваше долната част на предните седалки, т.е. най-ниските части, където са самите обтегачи на коланите, вероятно са били потопени във вода. Как мога да проверя дали всичко е наред със системата за пасивна сигурност, при положение, че компютъра не дава грешка?
Какво друго по пода на колата, като кабели и връзки например, може да е дефектирало?
...
След като прибрах автомобила от сервиза се разходих до "лобното" място. Натоварих в комбито една предпразна ограда с пътен знак "пътя затврен" и с ясното съзнание, че не е редно аз да се занимавам с това и че съм един вид подсъден, поставих табелата на опасния участък. Дано поне предпазя други луди глави...
Причината да създам тази тема е да споделя "красивата" емоция от шофирането по българските пътища...
Пожелавам ви "На добър път!" и един съвет от мен: Видите ли много вода помнете, че не шофирате амфибия!
Поздрави
Светльо
P.S.: Ако модераторите сметнат за нужно, моля да преместят темата в подходящия раздел!
Пролет е. Очаква се по пътищата ни да не текат реки или по-лошото - изведнъж пътя да свършва и пред поледа ни да се появи езеро или по-конкретно море...
Преди 10-на дни най-спокойно си карам из тъмна нощна Варна и изведнъж пред себе си виждам един такъв "изкуствен водоем". Докато успея да спра вече бях нагазил във водата.


Колата: Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Последиците: Въздушен филтър, турбокомпресор и интеркулер пълни с вода. Маслото в мотора беше над 10 л (примесено с вода).
Дефектите: Пукнат/счупен корпус (охлюв) на турбокомпресора, спукани "втулки" на 2 от цилиндрите (нямам представа какво е), стопени ротор и включвател на стартера, изгорял компонент на алтернатора, наводнени превключватели на ел. стъклата до скоростния лост, наводнен шок сензор на алармата.
Ремонтите: Нов корпус и и лагер на турбината, сменени съответните компоненти на цилиндрите, стартера, алтернатора, алармата и ел. стъклата, не съм сигурен дали подгревните свещи не са също подменени, но пали без проблем.
По думите на моя майстор съм се отървал адски леко. След наводнението двигателя е бил с компресия 29+29+28+28 атм в цилиндрите.




Преди 2 дни се появи 4-кратно мигане на лампата на еърбега = дефект в пиропатроните на коланите на предните седалки. Разкачих акумулатора, разчлених клемите на кабелите под предните седалки, пръснах контактен спрей и оттогава не съм имал проблеми...
Тук възниква въпрос: Какво може да се е случило със самите пиропатрони? Възможно ли е водата да ги е "деактивирала"? Водата покриваше долната част на предните седалки, т.е. най-ниските части, където са самите обтегачи на коланите, вероятно са били потопени във вода. Как мога да проверя дали всичко е наред със системата за пасивна сигурност, при положение, че компютъра не дава грешка?
Какво друго по пода на колата, като кабели и връзки например, може да е дефектирало?
...
След като прибрах автомобила от сервиза се разходих до "лобното" място. Натоварих в комбито една предпразна ограда с пътен знак "пътя затврен" и с ясното съзнание, че не е редно аз да се занимавам с това и че съм един вид подсъден, поставих табелата на опасния участък. Дано поне предпазя други луди глави...
Причината да създам тази тема е да споделя "красивата" емоция от шофирането по българските пътища...
Пожелавам ви "На добър път!" и един съвет от мен: Видите ли много вода помнете, че не шофирате амфибия!

Поздрави
Светльо
P.S.: Ако модераторите сметнат за нужно, моля да преместят темата в подходящия раздел!
Последна промяна от dr. Svetlyo на 24 мар 2010, 14:22, променено общо 3 пъти.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Наводнение - вода до колене - в двигателя и купето...
Когато един контакт се е овлажнил, намокрил или е бил под вода, в течение на времето се окислява и си увеличава съпротивлението или прекъсва.
Парвото е лошо, защото може да доведе до нагряване, ако от там минава много ток и да стане бела. Във втория случай се появява индикация, че нещо не работи и се захващаш да го оправяш.
Просто имай едно на ум и ако нещо замирише в купето - слизаи и откачай МИНУСА на акумулатора. Ако нещо спре да работи - вече си отработил системата.
Дръж пожарогасител в купето на колата и по възможност на една ръка разстояние. Ако след случката акумулатора ти е бил включен дори за 24 часа, то електролизата е помогнола за амортизирането на наводнените контакти и конектори. Това води до тоталното им прекъсване, защото електролизата е изяла металните елементи.
Парвото е лошо, защото може да доведе до нагряване, ако от там минава много ток и да стане бела. Във втория случай се появява индикация, че нещо не работи и се захващаш да го оправяш.
Просто имай едно на ум и ако нещо замирише в купето - слизаи и откачай МИНУСА на акумулатора. Ако нещо спре да работи - вече си отработил системата.
Дръж пожарогасител в купето на колата и по възможност на една ръка разстояние. Ако след случката акумулатора ти е бил включен дори за 24 часа, то електролизата е помогнола за амортизирането на наводнените контакти и конектори. Това води до тоталното им прекъсване, защото електролизата е изяла металните елементи.
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Наводнение - вода до колене - в двигателя и купето...
Предполагам, че батерипта е била закачена, защото нямам ключалки по купето и централното е единствения начин да вляза в автомобила...nikolovvd написа:Ако след случката акумулатора ти е бил включен дори за 24 часа, то електролизата е помогнола за амортизирането на наводнените контакти и конектори. Това води до тоталното им прекъсване, защото електролизата е изяла металните елементи.

А какво стандартно/фабрично върви под праговете на купето? Аз не съм поставял никакви допълнителни ел. системи или кабели.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Наводнение - вода до колене - в двигателя и купето...
Най-добре ще е като се стопли времето да вдигнеш кичето на пода и да огледаш състоянието на кабелите, защото на повечето автомобили кабелите минават точно, където се събират пода и праговете. Самите снопове, или са омотани с изолационна лента, или са в някакви канали. И в двата слючая ги огледай за едни сиво-бели образования приличащи на прах. Те са индикация за контакт на ток и вода. Тези места трябва да се ревизират, т.е. да се види кои кабели са с нарушена изолация, да се почистят и ако е изтънял да се подмени участъка или поне да се калайдиса. От личен опит знам, че на такива места трудно хваща калай, затова най-добре изрежи кабела до здрава и чиста медна жица и тогата запой едно парче. Не забравяй добре да изолираш спойките! Можеш да използваш термошлаух и изолирбанд заедно, като първо нагряваш шлауха, за да стегне хубаво върху спойката и след това омотаваш изолационната лента.
Не прави никакви икономии и се подсигурявай двойно, за да не те боли главата. Защо ти обяснявам това. Както ти писах от контакта на жица, по която тече ток, водата и масата (на практика купето на автомобила) се получава отнемане на част от проводника. Това естествено води до намаляване на сечението му и увеличаване на съпротивлението му в този участък. Когато тока минава през такъв участък, понеже му е "тясно", започва да го загрява. Това загряване от своя страна води до стопяване на изолацията, а от тук нататък и сам можеш да се сетиш какво следва. Затово при автомобилите се слагат почти 2 пъти по-дебели (с по-голямо сечение) кабели от необходимото и те задължително са многожилни.
Не прави никакви икономии и се подсигурявай двойно, за да не те боли главата. Защо ти обяснявам това. Както ти писах от контакта на жица, по която тече ток, водата и масата (на практика купето на автомобила) се получава отнемане на част от проводника. Това естествено води до намаляване на сечението му и увеличаване на съпротивлението му в този участък. Когато тока минава през такъв участък, понеже му е "тясно", започва да го загрява. Това загряване от своя страна води до стопяване на изолацията, а от тук нататък и сам можеш да се сетиш какво следва. Затово при автомобилите се слагат почти 2 пъти по-дебели (с по-голямо сечение) кабели от необходимото и те задължително са многожилни.
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Наводнение - вода до колене - в двигателя и купето...
Мерси за подробното обяснение!
Планирах да направя преглед на състоянието на проводниците, но след поста ти, обезателно ще извърша много подробна ревизия. Още повече, че снощи изолирано отново присветна лампата на Еърбега. Може би ще се наложи да прегледам внимателно пиропатроните под седалките, но определено ме е страх да пипам там, при положение, че може да гръмнат в ръцете ми...
...
След инцидента възникна много дразнещо скърцане от окачването или двигателя появяващо при неравности по настилката. Шумът е като скрибуцане на несмазана връзка, стържещо, скърцащо, много досадно и все още слабо. Много прилича на скърцането от окачването на Жигулито на дядо ми.
Възможно ли е водата да е нарушила смазката по тампоните на окачването и двигателя и какво мога да направя, за да отстраня проблема?
Преди да потопя колата нямах никакъв шум при движение. Наводнението не бе предизвикано от пропадане в яма, а от много силен наклон на пътя.
Планирах да направя преглед на състоянието на проводниците, но след поста ти, обезателно ще извърша много подробна ревизия. Още повече, че снощи изолирано отново присветна лампата на Еърбега. Може би ще се наложи да прегледам внимателно пиропатроните под седалките, но определено ме е страх да пипам там, при положение, че може да гръмнат в ръцете ми...
...
След инцидента възникна много дразнещо скърцане от окачването или двигателя появяващо при неравности по настилката. Шумът е като скрибуцане на несмазана връзка, стържещо, скърцащо, много досадно и все още слабо. Много прилича на скърцането от окачването на Жигулито на дядо ми.
Възможно ли е водата да е нарушила смазката по тампоните на окачването и двигателя и какво мога да направя, за да отстраня проблема?
Преди да потопя колата нямах никакъв шум при движение. Наводнението не бе предизвикано от пропадане в яма, а от много силен наклон на пътя.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Наводнение - вода до колене - в двигателя и купето...
Скърцането идва от шарнирите или биалетите. Вземи спринцовка със възможно най-голямата игла, която намериш (във ветеринарните аптеки има 1.6-2мм), и инджектирай масло през маншоните на шарнирите и биалетките.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Наводнение - вода до колене - в двигателя и купето...
Въобще не си прави експерименти да ровиш и да пипаш пиропатроните. Те обикновенно са херметически затворени с цел да не влиза дори и влага. Проблемите ти идват по връзките - конекторите и/или кабелите.
Скърцането ще се оправи след като покараш в дъжд. Този проблем идва дори и при новите автомобили. Моята кола миналата зима 2009-2009 не бе изкарвана от гаража, защото ми беше жал за нея и нямаше проблеми със скърцането. Тази зима обаче си я обух с хубави зимни гуми и дет се казва не съм я жалил. Е да, но сега се е разскърцала. Чакам да завали в Неделя, че да я покарам малко във водата и да измия отдолу солта, която е влязла между тампоните и металните детайли. Дори и накладките свирят леко при ниска скорост и по-славо натискане.
Скърцането ще се оправи след като покараш в дъжд. Този проблем идва дори и при новите автомобили. Моята кола миналата зима 2009-2009 не бе изкарвана от гаража, защото ми беше жал за нея и нямаше проблеми със скърцането. Тази зима обаче си я обух с хубави зимни гуми и дет се казва не съм я жалил. Е да, но сега се е разскърцала. Чакам да завали в Неделя, че да я покарам малко във водата и да измия отдолу солта, която е влязла между тампоните и металните детайли. Дори и накладките свирят леко при ниска скорост и по-славо натискане.
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Наводнение - вода до колене - в двигателя и купето...
Николов и Наско,
Казвате или да смажа биалетките или да ги намокря в дъжд... Именно от потапянето им във вода се появи това скърцане, така че не съм много сигурен дали още вода ще оправи проблема. По-скоро съм склонен да се съглася, че водата е "отмила" смазката и иманно лубрикант е нужен, за да се реши проблема. От друга страна е странно окачването да се мокри в дъжд, локви и сняг и да не се появява скърцане, а сега от потапяне във вода изведнъж да се развири. Всъщност последното си има обяснение - при мокрене водата се оттича, а при наводняване навлиза през пролуките в самоте биалетки...
Момчета, моля ви уточнете се какво да направя - да смажа окачването или да го намокря? Каква смазка да използвам: грес, моторно масло?
Опасявам се, че ако продължа да карам така, скърцането ще се засили и ще се наложи ревизия и подмяна на части, т.е. разходи, които бих могъл да избегна...
А да не би да е амортисьор или нещо друго?
Поздрави
Светльо
Казвате или да смажа биалетките или да ги намокря в дъжд... Именно от потапянето им във вода се появи това скърцане, така че не съм много сигурен дали още вода ще оправи проблема. По-скоро съм склонен да се съглася, че водата е "отмила" смазката и иманно лубрикант е нужен, за да се реши проблема. От друга страна е странно окачването да се мокри в дъжд, локви и сняг и да не се появява скърцане, а сега от потапяне във вода изведнъж да се развири. Всъщност последното си има обяснение - при мокрене водата се оттича, а при наводняване навлиза през пролуките в самоте биалетки...
Момчета, моля ви уточнете се какво да направя - да смажа окачването или да го намокря? Каква смазка да използвам: грес, моторно масло?
Опасявам се, че ако продължа да карам така, скърцането ще се засили и ще се наложи ревизия и подмяна на части, т.е. разходи, които бих могъл да избегна...
А да не би да е амортисьор или нещо друго?
Поздрави
Светльо
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта