Ескорт със странно НЕпалене

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от Revell » 18 сеп 2009, 10:17

Здравейте,

Колеги помагайте че съм се видял в чудо!

Форда си пали по принцип много лесно, но когато е загрят над средата (да кажем след каране в задръстване) и особено ако навън е над 30 градуса и не иска да запали. Светлините по таблото съвсем леко намаляват, като че има товар, но не е чак толкова като да няма акомулатор (ако е на фарове, те изобщо не примогват) и стартера изобщо не завърта. Първоначално мислех че е от клемите, тъй като имаха окисляване и не минава достатъчно ток. Почистих ги, пак същото. Разглобявах корите под волана, там се чува някакво реле, ама то си работи и си чатка като дам на контакт. Свалях стартера, беше попригорял моста между включвателя и четките - сменен. Четките - здрави. Като поседи колата и поизстине(без да бутам нищо) само завъртам ключа и пали. Няколко пъти май уцелвам момента на изстиване, защотото задържам ключа на полужение за палене и след около 5 секунди стартера включва и колата запалва. Има ли някакви температурни датцити които може да са се побъркали и да си мисли колата че е прегрята и да прекъсва веригата за запалване? Или някакви други джаджи, които да прекъсват веригата?

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от peterdi_bg » 18 сеп 2009, 12:57

Такива джаджи - датчици които да прекъсват, със сигурност няма.
Не знам какво е това реле, което ти чатка като дадеш на контакт, обаче не съм забелязал при каквато и да е кола като дадеш само на контакт нещо да почне да чатка. Прави ли го когато колата е студена и пали нормално?
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от HACKO » 18 сеп 2009, 14:12

Ей тоя феномен, го имат всички Ескорти, на 1000 запуска прави 1проблем и после пак всичко е нормално. Няма датчици няма релета няма значение дали акумулатора е нов или стар, дали е изтощен или зареден. Правил ми е проблем след 200км път спирам за тоалетна и не ще да врътне, буташ пали и веднага след това всичко си е наред, докато не реши пак да се прояви. Имам съмнение че в определени ситуации стартера остава без маса но не съм го установил със сигурност а и няма логика след като се бутне нещата да се оправят. Не е "Бендикс" или повреден зъбен венец на маховика, защото шалтера изобщо не се опитва да изхвърли, а видимо има натоварваване на ел. източника. Тука идва логичния извод за повреда(блокиране) на шалтера, обаче не трябва да се оправя след бутане а след почукване по него.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от Пламен_Plamen » 18 сеп 2009, 22:17

Колега,имах същия проблем/непалене при топъл двигател/и леко замислене преди да завърти стартера .Първия пролем е очевидно от слаба връзка по веригата на запалването.При мен беше лоша маса т. е. окислена връзка между стартера и шасито.Тъй като спомена , че си демонтирал стартера ще те посъветвам още веднъж да огледаш нещата.Сменяй контактни гайки , кербовай /стисни/ отново кабелните обувки или ги замени с нови.
Втория проблем го реших след разглобяване и почистване на контактния ключ.

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от Revell » 19 сеп 2009, 09:27

ЕЕЕ колегата НАСКО май знае точно за какво иде реч. Точно така се получи отидох от Варна до Плевен, прях на паркинг, изгасих колата и след 5 мин. - таратанци - не пали. Бутане... веднага изгасяне и хоп колата си пали. ами за петерди_бг да никога не ми е правила проблем когато е студена, даже като не иска да пали, като изчакам 30 мин и после запалва. За пламен... не ми се струва че е от кабел... няма логика да го прави само на загрято положение освен ако не е някакъва би метална пластина и не се измята с времето. Наско е прав че няма как да е включватела...все пак от едното изстиване да се самоусвободи... продължавам да търся проблема, ако някой намери решение преди това да пише...

ПП релетата дето чаткат май са на газовата...

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от kEFi » 24 сеп 2009, 15:25

По този въпрос съм стигнал до комплексен отговор...
Според мен се дължи на следните причини, макар и за различните коли в различна степен:
- износване на алтернатор (и управляващия модул и механиката) > пад на изходното напрежение > недозахранване на акумулатора
- проблем с акумулатора - следствие от горния проблем, дълъг престой или просто стареене. Дава индикации че е читав, ама в действителност не е (Личен опит - пълни замервания в 3 различни сервиза с апаратура - всички казват, че акумулатора е наред, малко недозареден, но наред; сложих го на другата ми кола и.....завря, изду се и изгърмя)
- проблем с кабелите - по-специално контактуването (алтернатор, стартер...въобще външното окабеляване). Ту се появяват оттечки - ту изчезват. Проблема се позасилва при теч на масълце, недобро стягане, многото дупки.....
Следствие - описаният от Вас проблем с НЕпалене на загряло или на външно топло време, но и не само (зависи и от настроението на колата и какви подаръци е получавала ;) )
Точно диагностициране така и не получих за повече от година и куп специалисти в специализирани сервизи. Получих предложения за какви ли не гяволъци, но неприемливи за мен.
В края на краищата по метода на изключването и теорията на вероятностите проблема вече е история (поне за сега).

Как се реши?
1.Почнах от акумулатора. Смених го с този на другата ми читава кола. Проблема остана, ама умножен по двойно бутане. После акумулатора яко загря, извря и игърмя (лекичко). Уви, загряването го хванах късно.
2. Нов акумулатор и заверка по правилата - тест на всички параметри за гаранция на Бош. Излезе слабо зареждане при пълна консумация - принципно нормално, но слабо.
3. Последва ремонт на алтернатор.
4. Пак тест - всичко ок. При покупка акумулатора на 50%. След 30км градско вече беше на 80%. След още толкова - пълен капацитет и там си остана.
И проблема изчезна!
За сега!
Ама дано и за винаги!

Дано това да е в помощ на някой!

П.П. Изчезнаха и непостоянни проблемчета със залепване на клемички - ел.стъкла; върна се и тромбата; спрях да светвам дълги при пускане на мигач; оживя и индикатора за температурата на таблото; спряха да се нагряват бутоните с подсветка......

alexyo
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 04 сеп 2006, 11:41
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V 1993г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от alexyo » 27 сеп 2009, 20:55

Евала колеги...аз си мислех че само моята дрига е болна от тази болест. Аз лично се съмнявах в стартера, но след като мина през майстори и ми казаха че си е ОК просто си взех един дебел кабел. Клемата на стартера е в горната дясна част на кош-а и като имам проблем, просто си му подавам директно + и готово. То това да му беше проблема на моя форд щях да пляскам с ръце. Явно проблема е в алтернатора- когато е тъмно и съм със запалеи фарове, като натисна спирачката много слабо ми светва лампата на таблото. Явно систематичното недозареждане на акумолатора си оказва влияние.

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от Revell » 30 сеп 2009, 11:39

Малеее kEFi, никига нямаше да се сетя да търся там... сега като се замисля напоследък и аз цъкам с дълги, като включа мигач и подсветката на дисплея мига с него (в началото го правеше само като натисна спирачка) и всичко това само от един алтернатор?!? Отивам да го ремонтирам като дадът парите да видим дали ще се оправи...

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от kEFi » 12 окт 2009, 20:03

Revell написа:Малеее kEFi, никига нямаше да се сетя да търся там... сега като се замисля напоследък и аз цъкам с дълги, като включа мигач и подсветката на дисплея мига с него (в началото го правеше само като натисна спирачка) и всичко това само от един алтернатор?!? Отивам да го ремонтирам като дадът парите да видим дали ще се оправи...
:) за пресветването на дълги при мигач основният проблем е една пружинка вътре в ключа...

motorsport
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 14 ное 2009, 17:37
Модел на автомобила: ford escort 1,8/16v motorsport
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от motorsport » 14 ное 2009, 22:32

а иначе си имат ирелета за защити,моита дрига има 2.едното е до релето за подгряване на предното стакло а другото на захранващия блок.едното е за защита при палене на скорост,а другото при падане на ампеража

kosta68
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 12 яну 2008, 13:15
Модел на автомобила: Форд Фокус Ghia, 2003г., 1,6 бензин,комби
Местоположение: dobrch
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от kosta68 » 15 ное 2009, 11:21

Аз го имах същия проблем-минах през веригата акумолатор-маса към двигателя-клеми-стартер.Накрая един стар майстор ме накара да сменя плочката във включвателя на стартера(разкапсулова се)и се оправи-имаше нагар по клемите!А преди като тръгна на дълъг път не смеех да угася мотора като спря някъде за по кафе... :D

Потребителски аватар
tommy_m
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 09 окт 2008, 22:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от tommy_m » 01 дек 2009, 11:50

Същата работа и при мене...проблема се появи от нищото и така си изчезна...но все пак, профилактика на стартера, проблема най-вероятно е бил от клемите, защото бяха нагоряли.Сменени втулки, четки и плочка на включвателя. Равносметка - 40 лева + труд и 3 бири и пали от раз :D

Потребителски аватар
tommy_m
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 09 окт 2008, 22:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от tommy_m » 05 дек 2009, 06:17

Колеги, намерих малко инфо в друг форум относно този проблем със НЕпалене на топла кола. Цитирам:
"Проблема може да е в клемите на бендикса - при мен редовно се получаваше това- изтъркват се, изкривяват се от топлината и не дават контакт. Пробвай с по-яка жица да дадеш накъсо двата болта дето стърчат отзад (само допри краищата на жицата) - би трябвало да завърти стартера. Аз си имам такава за резерва винаги в жабката. Ако завътрти значи проблема е в тези пластинки на бендикса. Тях обаче ми ги оправяха майстори, дори ми се наложи да купя нов бендикс."
Мисля, че ще е от полза. Поздрави

spas_85
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от spas_85 » 29 дек 2009, 01:30

Моята пък не иска да върти ногато на вън е от -5 на долу градуса,но само при първото палене за деня.Иначе като е топло няма проблеми.Най-интереснето е че когато е такава температурата,завъртам на положение стартер и задържам и след някоя минута завърта,но никоя от лампите по таблото не премигва.Все едно стартера го няма.С почукване не става,то не може и да го чукнеш много де.С Фиест 1,25 16В съм и този проблем ми е доста странен.Много е кофти сутрин когато е много студено като не завърти и като закъсняваш за работа :) . Акумулатора е нов.Много на гадно място е и самият стартер,който има такава кола знае,и кабелите му не се виждат и демонтажа не е никак ама никак лесен и приятен.За мен това се дължи на бош контакт,но къде.....?

Потребителски аватар
tommy_m
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 09 окт 2008, 22:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от tommy_m » 17 яну 2010, 00:21

Колега, провери си контактния ключ. Ако задържаш на положение стартер, но не върти, е много вероятно проблема да ти е точно там.

Потребителски аватар
tommy_m
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 09 окт 2008, 22:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от tommy_m » 23 май 2010, 23:22

Дори след толкова време мълчание по тази тема ще дам разрешение на проблема със странното непалене и изобщо незавъртането на стартера - Недобре затегнати клеми на акумулатора -> лош контакт и недостигане на достатъчно ток до стартера, който при дизел е доста голям... Дано с този пост съм полезен.

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от Revell » 25 май 2010, 12:43

Привет отново :) При мен цяла зима нямаше никакви проблеми и се надявам въпроса да се е решил. Чакам да стане пак 30 градуса, за да видя дали ще се появи отново. Обикновено само лятото ме мори.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от HACKO » 25 май 2010, 17:11

Не се притеснявай, ще те връхлети в най-неподходящия момент. :mrgreen: На мене ми се е случвало на сватба в друг град, всички тръгнаха за ритуалната зала, даже и не разбраха какво ми се случва. Докато организирам побутването за да запаля и сватбарската колона беше изчезнала, добре че има GSM. После следващите 6 месеца няма проблем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
tommy_m
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 09 окт 2008, 22:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от tommy_m » 26 май 2010, 07:28

хахаха Наско, на мене ми се е случвало да не иска да запали на ОМВ след като заредих :D :D Голям резил...но все пак имаше признак още от предните дни и като завъртя ключа стартера се чуди дали да запали и положението ставаше все по-зле и по-зле, явно от хубавите ни пътища клемите се разхлабват много бързо. Аз даже не вярвах, че само със затягане на клемите ще се оправи. Успех

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Мнение от peterdi_bg » 31 май 2010, 08:53

И аз веднъж си останах в едно ОМВ, защото ми се разкрачи щипката на една букса до контактния ключ и късно се усетих да я стегна.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 17 госта