Алтернатор, монтаж и вибрации
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Алтернатор, монтаж и вибрации
Здравейте!
Преди няколко дни смених алтернатора с малко по-мощен (от 55А минах на 65А), по-нататък ще пиша защо се налага тази промяна по-подробно. На този етап обаче ме притеснява, че този се закрепва малко по-различно и вместо на три места е закачен само на едно - отгоре. Съответно малко или много вибрира. Доколко това е проблем за алтернатора и ремъка му? Питам, понеже ще мине време, докато му измисля и сложа някаква приставка, че да се закрепи на още едно място.
Преди няколко дни смених алтернатора с малко по-мощен (от 55А минах на 65А), по-нататък ще пиша защо се налага тази промяна по-подробно. На този етап обаче ме притеснява, че този се закрепва малко по-различно и вместо на три места е закачен само на едно - отгоре. Съответно малко или много вибрира. Доколко това е проблем за алтернатора и ремъка му? Питам, понеже ще мине време, докато му измисля и сложа някаква приставка, че да се закрепи на още едно място.
Последна промяна от peterdi_bg на 10 яну 2011, 19:58, променено общо 1 път.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Алтернаторът и вибрациите
Ще се счупи някое ухо или ще се изяде дупката - нищо повече. Но защо се занимаваш с това - карай си с оригиналното. Така или иначе ако постоянно дърпаш много ток, ще замине бързо всяко едно - четки и колектор.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алтернаторът и вибрациите
Чак толкова бързо? Говорим за повишена консумация с 5-10 А примерно, макс 15. Още повече - не трябва ли тия по-мощните алтернатори да са и по-издръжливи, нали има коли при които разхода на еленергия е много по-голям, с всичките им електронни прибори, климатици, музики и така нататък.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Алтернаторът и вибрациите
Има по-големи генератори, но ти каза 55 към 65. Ако ще харчиш 25 А вместо примерно 10-15, не е имало нужда да сменяш май.
Иначе, всичките климатици и електроники харчат колкото един фар най-много - няколко ампера да е нормално, и да стига до 20 на моменти. Оригиналната музика и тя е под 5 А. Не знам точно, толкова ми изглежда да е като смятам грубо.
Иначе, всичките климатици и електроники харчат колкото един фар най-много - няколко ампера да е нормално, и да стига до 20 на моменти. Оригиналната музика и тя е под 5 А. Не знам точно, толкова ми изглежда да е като смятам грубо.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алтернаторът и вибрациите
При мен все още елсистемата не е на това ниво, на което би ми се искало, така че консумацията сигурно ми е малко по-голяма. Така или иначе, вече работя върху закрепването на алтернатора за втора точка с допълнителна метална пластина, и се надявам да свърши добра работа. Това ми се стори много по-добър вариант, отколкото да режа външния корпус на алтернатора.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Алтернаторът и вибрациите
Тя тая електроника ако харчеше колкото фар....нямаше да слагат на Мондео например 95А алтернатор.Лошото е,че бая ток си харчат всичките тия клапани,датчици и какви ли не глупости...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Алтернаторът и вибрациите
Тя самата електроника харчи много по-малко от един фар, обаче като изброим всички глезотии в които има нагреватели или други мощни консуматори:
- подгрявне на задно стъкло
- подгряване на огледала
- (*) подгряване на предно стъкло
- (*) подгряване на седалки
- ел. стъкла 2 или 4
- ел. настройка на седалките
- ел. шибидах (или както там се нарича прочорчето на тавана)
- фарове за мъгла
- (*) активни амортисьори
- (*) АБС
Общо взето тия работи вдигат консумацията.
- подгрявне на задно стъкло
- подгряване на огледала
- (*) подгряване на предно стъкло
- (*) подгряване на седалки
- ел. стъкла 2 или 4
- ел. настройка на седалките
- ел. шибидах (или както там се нарича прочорчето на тавана)
- фарове за мъгла
- (*) активни амортисьори
- (*) АБС
Общо взето тия работи вдигат консумацията.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алтернаторът и вибрациите
Както лично се убедих, фарове за мъгла - при истинска мъгла - се пускат не заедно с основните фарове, а вместо тях (а при мен поне мощността им е същата като на късите). И за да са ефективни, трябва да са по-ниско, а не както при хr3 навремето на решетката над бронята, и като ги пуснеш в мъглата виждаш пред тебе една хуууубава бяла пелена и нищо друго.
Айде стига спам
Завинтих на алтернатора една метална пластина, която се захваща там, където той самият не може. Ще направя и снимки, ама събота-неделя. Вибрациите доста понамаляха, ще си поиграя да я донаместя още та да намалеят съвсем.

Завинтих на алтернатора една метална пластина, която се захваща там, където той самият не може. Ще направя и снимки, ама събота-неделя. Вибрациите доста понамаляха, ще си поиграя да я донаместя още та да намалеят съвсем.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор, монтаж и вибрации
Докато си чистих сваления алтернатор (55А), видях че перката му е асиметрична. Защо е направен така? Ето и на тая снимка - два алтернатора с доста странни на вид перки, през няколко лопатки ширината се сменя, и то с много

При моя е нещо подобно, но от едната страна са по-широките, а от другата - по-тесните.
Има ли значение къде ще се паднат широките при монтаж? Откъм най-широката лопатка върху ролката има голяма зелена точка.
И последно - ако изолацията на черната правоъгълна кутия и кабела й се е прецакала, това доколко е проблем?


При моя е нещо подобно, но от едната страна са по-широките, а от другата - по-тесните.
Има ли значение къде ще се паднат широките при монтаж? Откъм най-широката лопатка върху ролката има голяма зелена точка.
И последно - ако изолацията на черната правоъгълна кутия и кабела й се е прецакала, това доколко е проблем?
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Алтернатор, монтаж и вибрации
Някой препил германец не е уцелил със щанцата 
Така се избягват резонанси и други неща като шумове при определени обороти

Така се избягват резонанси и други неща като шумове при определени обороти
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта