Датчик за температура

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 21 окт 2005, 17:02

няма проблем demiro ще докладвам наблюденията :)

В Haynes двата температурни датчика ги наричат съответно:
долния - Coolant temperature gauge sender
горния - Coolant temperature sensor

според мен обаче под "coolant" имат предвид охлаждащата течност, т.е. антифриза/водата или там каквото всеки си е сипнал в колата :lol:
Дано съм полезен с тия уточнения :)
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 22 окт 2005, 01:06

Значи точно тъй се оказва:
долният-
gauge sender
/преценява и изпраща/

kujo написа:
Долния датчик е за компютъра и уреда на таблото
Горния датяик е само за релето на вентилатора.
Стана ми ясно като бял ден :D
Поздрави :!:
Изображение

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от msotiroff » 14 ное 2007, 20:08

Хорца, много хубава и полезна тема, особено линковете, дадени от PlamenJ. И понеже тези дни ще си купувам термостат и датчик-темперетура питам следното: Къде се намират при Мондео турбо дизел ?! Моля, колегите с дизелаци да ме светнат, че отскоро имам Мондеото и все още не знам кое къде е (и как изглежда)...
Благодаря.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 01 дек 2007, 18:41

Изчетох всичко из форума, но искам и аз да споделя нещо по въпроса:
Днес за пръв път ми се наложи да карам извън града. И при мен колата не загряваше достатъчно - достигаше до началната черта на НОРМАЛ. През по-топло време всичко е ОК, дори сега през зимата като шофирам в града пак показанието си е ОК т.е. по средата на НОРМАЛ. И парното ми е перфектно. Но днес сутринта като шофирах с 90 км/ч стрелката беше почти в ляво до първата чертичка на зоната НОРМАЛ. Парното ми работеше много добре, но според показанието двигателят все едно не е загрял. На връщане къв 16:00 часа вече пак си беше почти към средата (малко в ляво, но не в началото като сутринта). Разходът на бензин, който засякох с допълване на резервоара догоре (нямам доверие на нивомера) излезе 5.5л/100км, което е нормално (по книжка данат 5.3л/100км), но имам и 10км градско т.е. напълно нормален разход. Иначе в града на студен двигател засякох 10л/100км (пр преходи 2-3км със студен двигател).
Ами това е за горенето и температурата от мен.
Двигателят е 1.3i Endura-E J4C, гориво - само бензин.

Костадин
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
Status: Извън линия

T pri Ford escort 16V

Мнение от Костадин » 21 дек 2007, 08:22

Моята лети както и дойде.
2. Стрелката на бензина има ли нещо общо със стелката на темп?
Ford Escort 16V i 1995
GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... :)

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: T pri Ford escort 16V

Мнение от madboy » 21 дек 2007, 14:09

Костадин написа:Моята лети както и дойде.
2. Стрелката на бензина има ли нещо общо със стелката на темп?
Ford Escort 16V i 1995
Има как да няма! При условие, че датчика за стрелката е изряден, а тя си виси в началото като при не загрял двигател, то в този случай стрелката на бензина ще се придвижва към празно по-бързо. Това е зависимостта.
:wink:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Костадин
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
Status: Извън линия

Il RE:

Мнение от Костадин » 23 дек 2007, 19:24

:?: :idea: Колеги, Попитах за стрелката, защото още не съм я счупил. :wink:
Тя наистина си прави каквото си иска. По важното обаче е, че когато се задържи t=~, то стрелката на бензина ми показва вярно. Когато не бачка, и стрелката на бензина пада: кадето си пожелае.
Може би е просто съвпадение - не знам. Ако някои просто има ел. схемата нека просто ме улесни и ми я даде: Останалото е моя работа : и бозата също :wink:
GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... :)

aandreev
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 01 мар 2011, 23:20
Модел на автомобила: ford mondeo
Status: Извън линия

Re: Датчик за температура

Мнение от aandreev » 01 мар 2011, 23:35

момчета тоя датчик които дава информация на стрелката и на компютъра е един и същ намира се от долната страна на термостата това е повече от сигорно

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Датчик за температура

Мнение от Nikola Iordanov » 11 мар 2011, 20:51

За да не се чудите като отидете в маганите за авточасти
датчика можете да го търсите под каталожен номер 1.830.165
производство на Е P S ITALY става за Мондео след 1993 г. номера на датчика е 91 АВ-10884-АА
става също и за следните :
ESCORT 1.6 16V 10/
ESCORT V 1.8 16V 0
ESCORT V 1.8 16V X
ESCORT V RS 2000 0
ESCORT VI 1.6 16V
Цената на датчика е 16 лева

vasil_liskov_
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 02 апр 2011, 12:05
Модел на автомобила: мондео 1.6 16v '94
Status: Извън линия

Re: Датчик за температура

Мнение от vasil_liskov_ » 06 май 2011, 21:00

Имам определен проблем с датчика на температурата, ту го има ту го няма т.е показва си когато си иска, и не знам какво да го правя. Колата е мондео 1.6 16в 94'.

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Датчик за температура

Мнение от Nikola Iordanov » 07 май 2011, 17:50

vasil_liskov_ написа:Имам определен проблем с датчика на температурата, ту го има ту го няма т.е показва си когато си иска, и не знам какво да го правя. Колата е мондео 1.6 16в 94'.
Смени го и ще се оправи , и моя беше така .

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Датчик за температура

Мнение от kriki » 09 май 2011, 01:31

aandreev написа:момчета тоя датчик които дава информация на стрелката и на компютъра е един и същ намира се от долната страна на термостата това е повече от сигорно
Не мога да се съглася с това колега, долният датчик си е само за таблото и за нищо друго, а горният е за компютъра. И честно казано като се замисля не се сещам за нито една марка или модел автомобил при който индикатора на таблото и компютъра на двигателя да вземат инфо от един и същи датчик (това не значи че няма, но при мондео определено са отделни датчиците)

Потребителски аватар
mutant
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 30 мар 2008, 12:31
Модел на автомобила: Mondeo MK1 DOHC 1.8i 16V '94
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Датчик за температура

Мнение от mutant » 11 май 2011, 16:47

При мен ситуацията с този датчик (Coolant temperature gauge sender) е следната - като дам на контакт стрелката за температурата ми отива в крайно дясно положение, т.е. все едно мотора е прегрял, а аз на практика не съм го запалил още. Като покарам известно време, около половин час да кажем, стрелката се оправя, централизира се и сочи нагоре. Ако угася и запаля пак, стрелката отново забива в крайно дясно положение и отново трябва да карам половин час, че да се оправи. Другото което искам да ви споделя, понеже гледам, че ви озадачава - нормално е при градско да ви загрява повече отколкото на дълъг път, особено на магистрала. Получава се допълнително охлаждане от скоростта - въздушното течение.
Изображение

Fiesta 1213
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 18 юни 2011, 00:54
Модел на автомобила: Ford fiesta 1.3 i
Status: Извън линия

Re: Датчик за температура

Мнение от Fiesta 1213 » 18 юни 2011, 01:04

Здарвейте , колеги!!
Имам един въпрос на който търся отговор вече няколко дни , ще се радвам на малко помощ от вас.Наскоро си купих форд фиеста 1.3 i 96год. и забелязах ,че стрелката за температурата на таблото работи когато си поиска.Не мога да намеря датчика за нея някой знае ли къде точно се намира той.Благодаря предварително.

Потребителски аватар
mutant
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 30 мар 2008, 12:31
Модел на автомобила: Mondeo MK1 DOHC 1.8i 16V '94
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Датчик за температура

Мнение от mutant » 25 юли 2011, 22:09

Под термостата.
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта