ламбдата ми показва все богата смес
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
ламбдата ми показва все богата смес
Значи на Монди днеска му смених МАФ и Ламбда, че бяха заминали тотално и му настроих ТПС-а. Датчика за темп на входящ въздух също е наред.
Колата я паля, докато загрее ламбдата си стои ниско долу, после превключва няколко пъти като загрее колата и след това стои само в положение богата смес (~0.8в).
Вакуумите съм ги проверил, няма течове, но и да имаше сместа щеше да я показва бедна отделно двигателя да работи като протестиращо магаре.
От какво може да е това? Кой сензор да пропускам да проверя? Освен този за темп на охлаждащата течност на двигателя (ЕСТ) какво друго остава?
Колата я паля, докато загрее ламбдата си стои ниско долу, после превключва няколко пъти като загрее колата и след това стои само в положение богата смес (~0.8в).
Вакуумите съм ги проверил, няма течове, но и да имаше сместа щеше да я показва бедна отделно двигателя да работи като протестиращо магаре.
От какво може да е това? Кой сензор да пропускам да проверя? Освен този за темп на охлаждащата течност на двигателя (ЕСТ) какво друго остава?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ламбдата ми показва все богата смес
Никой ли не може да даде насока? Поне нещо кажете да се хвана.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: ламбдата ми показва все богата смес
Ами провери и ECT-то и тогава да видим. По мои наблюдения има голямо влияние за сместа, карал съм с откачен и студеното пален3 става доста по трудно без него тоест влияе на обогатяването. Като е откачен сместа е като на загрял двигател, може да пробваш и да го откачиш само че на мондоето доколкото съм гледал в теми влиза в авариен режим без него, щото той е и за перките.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ламбдата ми показва все богата смес
Да, забравих да кажа, че го проверих днеска и стойностите са му нормални, същите като на Ескорта при студен преди палене и запалил и загрят нормално. На ескорта е 100% верен и лети като ракета а разхода му е с 8л минавам 120-130км градско с бензин, газ няма. Мислех да ги разменям ама като са си еднакви с еднкви стойности няма смисъл.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ламбдата ми показва все богата смес
Гледам го, че стои стои стрелката на богата смес (0.9в) и току тръгне леека полека да пада, т.е. да я обеднява и аха да превключи т.е. да премине границата от 0.45в за бедна смес и пак я обогати и закове на 0.9.
Изключих буксите към дюзите на газовия инжекцион и си включих оригиналните т.е. без да минават през компютъра на ГИ-на и поотворих кутията на въздушния филтър да си смуче по-хубаво въздух.
Първото - защото докато нашето ЕКУ си "пали" инжекторите 1 по 1 за на който цилиндър е нужно гориво към момента, други ЕКУ-та палят всички 4 едновременно. И не знам компютъра на тоя газов инжекцион, през който се шунтират оригиналните букси на колата, как ги пали, дали не са 4-те едновременно и затова да му идва повече гориво и да е богата сместа.
Второто - защото колега ми каза, че ако филтъра ми е задръстен и не му достига въздух в т.ч. кислород пак може да показва богата смес. Което е малко странно, понеже иначе си върви бая и се набира, но има някаква логика.
Изключих и включих пак сондата 2-3 пъти и пак я мерих и постепенно като че ли компа се окопити и обедни сместа и сондата почна да превключва нормално бедна/богата. Форсирах я мърдах я насам-натам и пак е ок. Утре ще видя като я покарам до колежа пак как е, но предполагам, че пак ще си е ок.
Някой има ли мнение с повече опит може би, дали е по-скоро заради филтъра или заради компа на ГИ цялата история?
Изключих буксите към дюзите на газовия инжекцион и си включих оригиналните т.е. без да минават през компютъра на ГИ-на и поотворих кутията на въздушния филтър да си смуче по-хубаво въздух.
Първото - защото докато нашето ЕКУ си "пали" инжекторите 1 по 1 за на който цилиндър е нужно гориво към момента, други ЕКУ-та палят всички 4 едновременно. И не знам компютъра на тоя газов инжекцион, през който се шунтират оригиналните букси на колата, как ги пали, дали не са 4-те едновременно и затова да му идва повече гориво и да е богата сместа.
Второто - защото колега ми каза, че ако филтъра ми е задръстен и не му достига въздух в т.ч. кислород пак може да показва богата смес. Което е малко странно, понеже иначе си върви бая и се набира, но има някаква логика.
Изключих и включих пак сондата 2-3 пъти и пак я мерих и постепенно като че ли компа се окопити и обедни сместа и сондата почна да превключва нормално бедна/богата. Форсирах я мърдах я насам-натам и пак е ок. Утре ще видя като я покарам до колежа пак как е, но предполагам, че пак ще си е ок.
Някой има ли мнение с повече опит може би, дали е по-скоро заради филтъра или заради компа на ГИ цялата история?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: ламбдата ми показва все богата смес
По скоро ти е от газовия компютър проблема, най-вероятно не ти е настроен добре, а инжекторите минават през него само за да ги прекъсне и емулира. Популярните газови компове си рабтоят независимо от този на колата, като си гледат датчиците и определят времената на инжекторите. Наскоро обаче сложихме на едно приятелче с Бмв Е36 318i малко по различен газов инжекцион. Много по опростен - представлява нещо като емулатор - тоест газовите инжжектори работят точно когато трябва да работят и бензиновите, компа представлява един ПИК драйвър на газовите инжектори, дори човека който го монтира каза, че си е негова разработка, следи се единствено температурата за да зане кога да превключи. Резултата е повече от добър - почти никаква разлика газ/бензин, ламбдата си работи и се ползва, дори по нея направихме настройка - настройката се прави само от редуктура (изпарителя) по компа нищо не може да се базика. Така, че според мен проблема ти е в настройката на самия газов комп.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта