Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
ЙордановМилен
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 12 фев 2012, 19:18
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V 66kW
Status: Извън линия

Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от ЙордановМилен » 12 фев 2012, 21:41

Здравейте колеги, карам Ford Escort 1.6i 16V 66kW 1995 година.
Имам следния проблем и незнам какво да правя. Не иска да запали:
1. Ток на свещите има
2. Стартера върти без проблем
3. Бензин има пълен резервоар
4. Като подам контакт помпата работи и като направи налягането след около 2/3 секунди изключва
5. И ТУКА СИ МИСЛЯ ЧЕ Е ПРОБЛЕМА, КАТО ТРЪГНА ДА ПАЛЯ, НЯКОЕ РЕЛЕ ПОД ВОЛАНА ИЛИ ТАМ НЯКЪДЕ ДОЛУ, СЕ ЧУВА ПОСТОЯННО ДА ЦЪКА??????

Изчетох всичко във форума (или поне така си мисля) относно подобни проблеми ама нищо не открих. Има ли вариант да е студена спойка на платката с релетата и бушоните?
Бубината и кабелите са сменяни лятото. Лошото е че съм в Чехия и тука къртят зъби в сервизите :( :( :( :( :(
Благодаря предварително за отговорите ви.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от peigera » 13 фев 2012, 08:57

По принцип има вариант да е лоша спойка в таблото.Но отвори и виж кое е релето което цъка.Ако го знаеш за какво е би те насочило горе долу .А и нас също.Имаш искра,това че резервоара е пълен не означава,че стига до цилиндрите бензин.На рейката с дюзите имаш едно като вентил за гуми натисни игличката и виж дали ще пръсне бензин под налягане.Трябва да го направи и при загасен двигател.Ако не се лъжа предпазител F13 (20А-жълт) осигурява плюса на инжекторите.

Потребителски аватар
ЙордановМилен
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 12 фев 2012, 19:18
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V 66kW
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от ЙордановМилен » 13 фев 2012, 15:50

Значи налягане има на горивото, пробвах с пипане релетата да разбера кое е ама нещо немога да позная. Сега ще сваля цялото табло с бушоните и релетата и едно по едно ще ги прегледам. Мога ли да разбера кое от тях неработи по друг начин освем с напипване?

Потребителски аватар
ЙордановМилен
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 12 фев 2012, 19:18
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V 66kW
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от ЙордановМилен » 13 фев 2012, 16:46

Намерих релето което цъка, синьо е на цвят

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от Nebhotep » 13 фев 2012, 17:23

В бушонното табло има поставени оригинално само три сини релета, едното е WHOT (изключва климатика при натиснат до край педал на газта), Релето за измиване на предните фарове и реле за DRL функцията. Последните две ги нямаш, а първото не е свързано с твоя проблем, освен ако някой е преправял инсталацията и е поставял други релета.
Ето ти тема за подредбата на бушоните и релетата: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... a&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Гледай на втората страница има снимки и таблици! Успех!

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от peigera » 13 фев 2012, 17:38

Я пробвай да развиеш свещ за да видиш дали е мокра(задавен двигател) ако е мокра може да обгориш електродите с парче вестник. Това реле може да цъка от слаб акумулатор.Пробвай след обгаряне на свещите да запалиш като те теглят

Потребителски аватар
ЙордановМилен
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 12 фев 2012, 19:18
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V 66kW
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от ЙордановМилен » 13 фев 2012, 17:50

По схемата която ми дадохте това реле е К-32 и преведено означава ШИРОКО ОТВОРЕН ДРОСЕЛ. За какво служи и как да процедирам напред, а свещите са сухи и на дърпане не помага вчера пробвах сигурно 2 км. А още за това реле на снимката на бушонното табло се намира между R-21 и R-19. :? :? :? :? :?

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от peigera » 13 фев 2012, 17:55

щом са сухи свещите това значи, че не пръска гориво.Защо не пробваш да го шунтираш както е на снимката.Всички предпазители здрави ли са?

Потребителски аватар
ЙордановМилен
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 12 фев 2012, 19:18
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V 66kW
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от ЙордановМилен » 13 фев 2012, 18:13

Всички бушони са здрави, а какво значи да го шунтирам?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от HACKO » 13 фев 2012, 18:26

ЙордановМилен написа:По схемата която ми дадохте това реле е К-32 и преведено означава ШИРОКО ОТВОРЕН ДРОСЕЛ. За какво служи и как да процедирам напред, а свещите са сухи и на дърпане не помага вчера пробвах сигурно 2 км. А още за това реле на снимката на бушонното табло се намира между R-21 и R-19. :? :? :? :? :?
Широко отворен дросел- при задавен д-л се натиска педала на газта до долу за да се продухат цилиндрите, това реле спира дюзите да не пръскат в този момент. С две думи ако двигателя не работи и дросела е отворен, компютъра спира дюзите.
Затова и свещите ти са сухи а колата не пали, релето е спряло дюзите. Защо вече е друг въпрос или нещо лъже компютъра, че дросела е отворен или заради лоша връзка релето не може да сработи за да пусне дюзите (при положение че в нормално положение трябва да е включено).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЙордановМилен
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 12 фев 2012, 19:18
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V 66kW
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от ЙордановМилен » 13 фев 2012, 18:29

Това ще рече да пробвам да запаля с пълна газ, или че двигателя е задавен?
Може да е глупав въпрос!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от HACKO » 13 фев 2012, 18:34

ЙордановМилен написа:Това ще рече да пробвам да запаля с пълна газ, или че двигателя е задавен?
Може да е глупав въпрос!
Не, при нормално палене газта не се пипа. Когато дадеш пълна газ, Бензина спира.
Прочети отново, каквото написах, добавих пояснение, което може да не си прочел.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЙордановМилен
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 12 фев 2012, 19:18
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V 66kW
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от ЙордановМилен » 13 фев 2012, 18:37

Ами аз днеска свалих таблото с бушоните, утре ще презапоя всички връзки на платката да неби да има студена спойка и ще видим какво ще се получи, ако не пак яе пиша. Пишман станах :( :( :(

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от peigera » 13 фев 2012, 22:35

Под израза шунтира имам в предвид да махнеш релето и на негово място виж на снимката има една бронзова пластинка набита в по широките крачета на релето да дадеш на късо същите две крачета с кабелче.А ако ти е по удобно а и ще е и по сигурно усучи оголена медна жичка около двата дебели извода на релето (все едно възстановяваш изгорял бушон) и го набучи обратно на таблото

Потребителски аватар
meltin
потребител
потребител
Мнения: 194
Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от meltin » 15 фев 2012, 04:17

Да не би да ти се е задействала защитата при удар?
Тогава май помпата не въртеше?

Виж все пак има един бутон долу в ляво до краката на водача в какво състояние е.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
ЙордановМилен
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 12 фев 2012, 19:18
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V 66kW
Status: Извън линия

Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp

Мнение от ЙордановМилен » 25 фев 2012, 18:43

Проблемът е решен:
След обстойно разглобяване и почистване на таблото с релетата и бушоните, почистване на всички датчици включително и МАФ-а се оказа, че просто бензиновата помпа е останала на сухо. Сложих зареден акомулатор и след малко по дълго въртене запали :D :D :D Толкова ядове и две седмици главоболия такъв направо глупав проблем.

П.С. Също така смених и свещите

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта