Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 яну 2011, 18:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.8D
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
Колеги някой може ли да ми каже колко ома и колко вата е резистора за бавната степен на перката. Старото липсва изцяло явно някой го е махнал преди време.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
Може по принцип да си няма...
До колкото съм запознат със схемата (гледал съм на пръвото Мондео) този резистор го има когато автомобила има климатик. Но ако няма климатик, съответно няма резистор за бавни обороти на перката. Така че въпросът е твойта Фиеста има ли климатик?
Едит: Не мви отговаряй - видях ти друга тема - явно имаш климатик.
Немога да ти отгоовря на въпроса, но можеш да видиш в МП колко е нов - да те заболи главата и после в моргата...
До колкото съм запознат със схемата (гледал съм на пръвото Мондео) този резистор го има когато автомобила има климатик. Но ако няма климатик, съответно няма резистор за бавни обороти на перката. Така че въпросът е твойта Фиеста има ли климатик?
Едит: Не мви отговаряй - видях ти друга тема - явно имаш климатик.
Немога да ти отгоовря на въпроса, но можеш да видиш в МП колко е нов - да те заболи главата и после в моргата...
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 яну 2011, 18:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.8D
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
Хмм... Дано някой с такава Фиеста измери неговото и да ти каже.
Иначе планувам тази неделя да извадя въпросния резистор на въшКата на жената, че е изгорял.
Ще го снимам и ако има четливи данни по него ще ти ги пратя. Но трябва да проверя дали съвпада с твоя по каталожен номер.
Иначе планувам тази неделя да извадя въпросния резистор на въшКата на жената, че е изгорял.
Ще го снимам и ако има четливи данни по него ще ти ги пратя. Но трябва да проверя дали съвпада с твоя по каталожен номер.
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 яну 2011, 18:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.8D
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
Аз все си мисля че какъвто и да сложа около 20ома ще стане, е няма да уцеля точната скорост на перката както със оригиналния но ще стане. Само трябва да е по мощен над 10W за да не изгори.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
няма да стане колега. Резистора а около 2-4 ома и е много мощен може да си вземеш от някоя авто морга или да направиш като мен. Аз си купих един нагревател за тези печки с двата керамични нагреватела ако не се лъжа ЕЛВА развих кантала и го направих на 6 ката като цялото е дълго около 30см. и го навих на корпуса на стария резистор и го захванах с лустер клема (порцеланова бакелитовата се поврежда) за кабелите и тъка изкара половин година. Смених го с оригинален от мондео 2.0 понеже ми го подариха. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО Е ТОЗИ РЕЗИСТОР ДА СТОИ НА МЯСТО КОЕТО СЕ ОТДУХВА ОТ ВЕНТИЛАТОРА КОГАТО РАБОТИ ЗА ДА МОЖЕ ДА СЕ ОХЛАЖДА. Резистора е с мошност коло 200W
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 яну 2011, 18:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.8D
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
Ако както казваш резистора е 2ома примерно това означава че трябва да е 72W резистора. 200W ми се виждат страшно много...
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
Резистора е 0,3 ома. Тока който преминава през него е 20 ампера. Напрежението е 13,8 волта. 20х13,8=276
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
R=0.3, I=20, U=13.8 тези стойности закона на Ом не ги одобрява
. Или резистора е по-голям или тока е по-голям при положение, че напрежението наистина е 13,8. По-скоро резистора е към 0,6-0,7 ома, ако мощността е толкова, но при всички положения му трябва охлаждане.

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
Ето обещаните данни от Ка-то
Съпротивлението е 0,69 ома
Прилагам снимка.

За съжаление неможах да проверя дали твоят е същият, но от снимката се вижда номер (мисля, че е фабричен), а можеш да го провериш.
Не го снимах от другата страна, на там освен резистора има един т.нар. термо бушон, вързан последователно.
П.П. При мен тази група се оказа, че работи и сега съм набедил релето че не работи, но трябва първо да го открия.
Съпротивлението е 0,69 ома
Прилагам снимка.

За съжаление неможах да проверя дали твоят е същият, но от снимката се вижда номер (мисля, че е фабричен), а можеш да го провериш.
Не го снимах от другата страна, на там освен резистора има един т.нар. термо бушон, вързан последователно.
П.П. При мен тази група се оказа, че работи и сега съм набедил релето че не работи, но трябва първо да го открия.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
deathstorm написа:R=0.3, I=20, U=13.8 тези стойности закона на Ом не ги одобрява. Или резистора е по-голям или тока е по-голям при положение, че напрежението наистина е 13,8. По-скоро резистора е към 0,6-0,7 ома, ако мощността е толкова, но при всички положения му трябва охлаждане.



- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
Предполага се че резистора и вентилатора са вързани последователно , т.е сумата от падовете на напрежение на двете =13,8 V.Електрическата мощност върху резистора се определя от тока протичащ през него умножен по пада на напрежение върху резистора . пад 13,8 V върху резистора няма как да има ,защото за вентилатора ще останат 0 V , и няма да се върти.
Накратко мощността на резистора е тока на квадрат по съпротивленито му , т.е peigera беше измерил 20 А x 20A x 0,3 ома =120 W , не се учудвам че вентилатора го обдухва
Накратко мощността на резистора е тока на квадрат по съпротивленито му , т.е peigera беше измерил 20 А x 20A x 0,3 ома =120 W , не се учудвам че вентилатора го обдухва

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 яну 2011, 18:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.8D
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
Да трудно ще се намери 120W за прилична сума, ще видя какво мога да измисля да комбинирам няколко по маломощни за до издържат повече време!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
Прави се почти без пари, вземаш реотан за печка ("Лъч", "Елва" или подобна), отрязваш от него парче кантал със съпротивление 0.3ома, навиваш го върху тялото на стария резистори си готов.neumorniaa написа:Да трудно ще се намери 120W за прилична сума, ще видя какво мога да измисля да комбинирам няколко по маломощни за до издържат повече време!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
Важно е да се знае и другият елемент с какви характеристики е. Незнам точно как се нарича - едни му векат термобушон, други термистор - свързан е последователно на резистора и до колкото схванах смисълът му е да предпази самия резистор от изгаряне, като изгори преди него. Струва стотинки, но както вече казах трябва да се знаят точните му характеристики, за да има смисъл.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Резистор за перката на радиатора Fiesta 1999
на термо бушона целта му е да пази от термо - ситуации например пожар 

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта