Реле подгр. свещи

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
keanu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 22 окт 2008, 20:03
Модел на автомобила: Мондео 1.8 тд '98
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Реле подгр. свещи

Мнение от keanu » 15 сеп 2012, 15:44

Здравейте, колеги!
Сутринта като тръгнах да паля колата( Мондео1 1,8 тд), изчаках лампата на подгр. свещи да изгасне и имам навика да изчакам и релето на същите да щракне и изключи, след това пак подгрявам и паля от половин оборот на стартера. Имам предвид когато е студена. Е да, но не чух релето да изключи. Пробвах няколко пъти след това, но без успех. Значи ли това, че свещите продължават да работят и ако е така значи ли че биха изгорели? И евентуално какъв друг проблем би се създал от това? И някой може ли да ми каже кое е релето на свещите? Пробвах да им разменя местата на релетата( в кутийката до акумулатора, други не знам дали има), но без успех.
Благодаря предварително!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Реле подгр. свещи

Мнение от ЯЛТА » 16 сеп 2012, 14:03

Дай контакт за свещите, и измери идва ли + на върха на свещите. Ако няма + релето не подава ток, а релето се намира под акумулатора на конзола под него. Вероятно струва около 100 лв.Може да изведеш на ключе подгряването, но консумацията е голяма, и ключа трябва да е сериозен, или по моргите да потърсиш. Възможно е релето
да не подава +, а е възможно и да е залепнало и да подава постоянно +. Но щом казваш че не запалва, по вероятно е да не работи. Ако има две изгоряли свещи,- също няма да запали. Просто провери идва ли + на свеща на 4-ти цилиндър, и ако идва, но не пали, вероятно имаш изгоряли свещи.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

keanu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 22 окт 2008, 20:03
Модел на автомобила: Мондео 1.8 тд '98
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: Реле подгр. свещи

Мнение от keanu » 16 сеп 2012, 16:21

Не ме разбра:) свещите си работят, защото пали много лесно, но след 15 ина сек. трябва да изключат. За това реле питам, което ги изключва, преди го чувах как изключва( цъкане) , а сега не го чувам. Иначе за палене си пали много лесно. А и конзолата с релетата до акумулатора я знам, интересува ме кое е точно релето.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Реле подгр. свещи

Мнение от OgiDogi » 16 сеп 2012, 17:06

keanu написа:Не ме разбра:) свещите си работят, защото пали много лесно, но след 15 ина сек. трябва да изключат. За това реле питам, което ги изключва, преди го чувах как изключва( цъкане) , а сега не го чувам. Иначе за палене си пали много лесно. А и конзолата с релетата до акумулатора я знам, интересува ме кое е точно релето.
Едно кафяво, пластините на силовата верига са около 2 пъти по-широки от другите, за разлика от повечето релета.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

keanu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 22 окт 2008, 20:03
Модел на автомобила: Мондео 1.8 тд '98
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: Реле подгр. свещи

Мнение от keanu » 16 сеп 2012, 17:35

Благодаря, ако не се лъжа бяха две кафявите релета, но май ще трябва да действам по принципа на изключването:)

keanu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 22 окт 2008, 20:03
Модел на автомобила: Мондео 1.8 тд '98
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: Реле подгр. свещи

Мнение от keanu » 20 сеп 2012, 08:01

Търсихме кое е релето, но не открихме нито в конзолата с релетата, нито при таблото с бушоните. Всички си бяха здрави. Майстора предположи, че нещо в управлението е заминало, но трябваше да сваля схеми, да продължава да търси проблема, което не ме устройваше нито като време, нито като крайна сума. Затова го попитах не може ли да сложим някое ключе за ръчно включване на свещите. Той ми каза, че това е най-лесно и в крайна сметка ми сложи едно бутонче( не ключе, за да не го забравям включено), скрито на таблото под волана и преди да запаля, го задържам за 15 секунди да подгрее и паля. Стана много тарикатско и имобилайзер не ми трябва:) разбира се цялото това нещо минава през допълнително монтирано реле. Абе като за 20 лв съм доволен:)

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта