необичайно напрежение към сензорите
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
необичайно напрежение към сензорите
Качих се отново на ескорт, естествено като употребявана кола си има някой друг кусур и трябваше постягане. Оправих и проблемите, но това, което ми направи впечатление е, че 5-те волта, които компютъра пуска към някои сензори и датчици като MAF, TPS, ECT не са 5, а ~5,4-5,5v.
Обикновено по колите /ескорт, мондео/ много рядко се наблюдава да е дори точно 5 волта или повече, най-често е ~4,9 да речем или 'почти' 5, но не и повече.
Като резултат от това примерно МАФ-а трябва при работа на място и загрят двигател да връща 0.7в, а при замерване ми показва ~0,74-0,75; TPS сензора също дава малко напрежение отгоре като най-обикновен реостат, също така внася грешка в иначе здравия ECT за показанията за температура на двигателя.
Все още е така въпреки, че работи добре, но като за 1.8 ми се струва малко висок разхода и се чудя дали няма връзка с това.
И в крайна сметка тъй като тези 5в се пускат от компютъра (предполагам вътре има напреженов регулатор от сорта на LM7805), възможно ли е да има повреда някаква в него?
п.с. понеже клапанчето за картерни газове зад изпускателния колектор се е прецакало постоянно отворено и обеднява сместа, маркуча към всмукателния колектор съм го извадил и запушил, а тръбата стои свободно отворена - възможно ли е това да има влияние (голямо?) в/у разхода?
Обикновено по колите /ескорт, мондео/ много рядко се наблюдава да е дори точно 5 волта или повече, най-често е ~4,9 да речем или 'почти' 5, но не и повече.
Като резултат от това примерно МАФ-а трябва при работа на място и загрят двигател да връща 0.7в, а при замерване ми показва ~0,74-0,75; TPS сензора също дава малко напрежение отгоре като най-обикновен реостат, също така внася грешка в иначе здравия ECT за показанията за температура на двигателя.
Все още е така въпреки, че работи добре, но като за 1.8 ми се струва малко висок разхода и се чудя дали няма връзка с това.
И в крайна сметка тъй като тези 5в се пускат от компютъра (предполагам вътре има напреженов регулатор от сорта на LM7805), възможно ли е да има повреда някаква в него?
п.с. понеже клапанчето за картерни газове зад изпускателния колектор се е прецакало постоянно отворено и обеднява сместа, маркуча към всмукателния колектор съм го извадил и запушил, а тръбата стои свободно отворена - възможно ли е това да има влияние (голямо?) в/у разхода?
Последна промяна от opex на 27 ное 2012, 19:32, променено общо 1 път.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: необичайно напрежение към сензорите
Здр. колега. Не си спомням точно как стабилизират 5 волта в компа. Ако е с интегралния стабилизатор, за да започне да дава по високо напрежение на изхода си е нужно минуса му да е ''плаващ''. Провери масите на компа за да си сигурен. Моето мнение е да оправиш масите и ако тогава няма ефект да отвориш компа за да видиш как са направели стабилизацията. Ако дава по високо напрежение съответно и компа ще си ''мисли'', че си натиснал леко газта.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: необичайно напрежение към сензорите
При мен стойностите са от 4,9 до 5,1 в. Клапанчето за картерните газове, оказва не малко влияние върху динамиката и разхода не само по мое мнеие, а и според тестове и ремонти в интернет пространството. Купи си едно ново клапанче за около 30 лева и смятам, че ще има голям ефект! Успех!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: необичайно напрежение към сензорите
Имаше грешка горе за ТРС-а бях написал, че връща 7,4в, но имах предвид 0,74 или беше 0,9, а трябва да е 0,7.. вече не помня бях супер уморен.
Диодите на бутона за стопа за мъгла и бутона за подгряване на задното стъкло леко примижват по време на движение, когато са изключени (стопа за мъгла не се включва /може и крушката да е изгоряла/ и бутона му не светва, но подгряването на задното стъкло работи и бутона светва при натискане) и мой колега ми каза, че вероятно от някъде губят маса. Не съм запознат със схемите им и как са захранени още, но сега като казвате за масата към компютъра може би наистина трябва да поразвия пластмасите отдолу и да си пусна кабел с директна нова маса, както бях направил на стария ескорт, към компютъра и някои други места.
Клапанчето в магазина на Д.Петков струваше ~65лв за 2.0 мотор, за по-малките са просто с по-малък диаметър и едва ли са по-евтини, но ще разпитам.
Въпроса е, на какъв точно принцип и по-точно кога точно трябва да сработва то - кога отваря и кога затваря, при какви обстоятелства.
Някъде четох /в общ превод/: "системата е за проветряване, клапана отваря и през тази тръба маслените вредни пари и съединения влизат във всмукателния за доизгаряне, а през тръбата между капака на клапаните и кутията на въздушния филтър навлиза свеж въздух."
Очевидно е, че "системата" е за "екология". Страничен ефект от запушването и е повишаване на налягането имащо 'спиращо' действие на буталата, а в зимните месеци и избиване на масло през щеката и къде ли не.
Имам идея да вкарам маркуча от клапана в кутията на филтъра на мястото на този от капака на клапаните, а този от капака на клапаните да "диша" през малко филтърче. Точно за това обаче имам нужда да разбера на какъв принцип действа, да не би да има възможност или предпоставки да стане по-зле (макар че в момента така или иначе диша свободно и работи добре, както писах в 1-я пост).
edit: ще разделя въпроса за клапана към раздела за двигател.
Диодите на бутона за стопа за мъгла и бутона за подгряване на задното стъкло леко примижват по време на движение, когато са изключени (стопа за мъгла не се включва /може и крушката да е изгоряла/ и бутона му не светва, но подгряването на задното стъкло работи и бутона светва при натискане) и мой колега ми каза, че вероятно от някъде губят маса. Не съм запознат със схемите им и как са захранени още, но сега като казвате за масата към компютъра може би наистина трябва да поразвия пластмасите отдолу и да си пусна кабел с директна нова маса, както бях направил на стария ескорт, към компютъра и някои други места.
Клапанчето в магазина на Д.Петков струваше ~65лв за 2.0 мотор, за по-малките са просто с по-малък диаметър и едва ли са по-евтини, но ще разпитам.
Въпроса е, на какъв точно принцип и по-точно кога точно трябва да сработва то - кога отваря и кога затваря, при какви обстоятелства.
Някъде четох /в общ превод/: "системата е за проветряване, клапана отваря и през тази тръба маслените вредни пари и съединения влизат във всмукателния за доизгаряне, а през тръбата между капака на клапаните и кутията на въздушния филтър навлиза свеж въздух."
Очевидно е, че "системата" е за "екология". Страничен ефект от запушването и е повишаване на налягането имащо 'спиращо' действие на буталата, а в зимните месеци и избиване на масло през щеката и къде ли не.
Имам идея да вкарам маркуча от клапана в кутията на филтъра на мястото на този от капака на клапаните, а този от капака на клапаните да "диша" през малко филтърче. Точно за това обаче имам нужда да разбера на какъв принцип действа, да не би да има възможност или предпоставки да стане по-зле (макар че в момента така или иначе диша свободно и работи добре, както писах в 1-я пост).
edit: ще разделя въпроса за клапана към раздела за двигател.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта