Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от HACKO » 20 юли 2012, 21:37

Има едно Зелено реле, последно след като го смених, засега не ми е правил проблем. Преди това смених цялото табло, ама нали съм тъп, наредих старите релета. Проблема със спойките го има само при Ескорт 5,6 и 7.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 21 юли 2012, 15:33

Значи за сменя зеленото реле ли? Взе за се зачестява този проблем и днес пак... Накрая сигурно и с ритници няма да се оправи. :(

Потребителски аватар
BoroSekirof
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 15 окт 2011, 01:21
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '92
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от BoroSekirof » 22 юли 2012, 19:42

Човеко, недей го рита, няма да се оправи с магическа пръчка като го риташ. Имам същото говедо- ескорт '92, само че 1.6, точно преди седмица ми изигра същия номер- давам докрай ключа- няма никой. Посъветвах се тук във форума, винаги съвета е "Ритай таблото", недей го рита, а просто отиди до някой жичкаджия, за 5 минути ще ти каже откъде идва проблема- могат да замерят, да проверят и тн. При мен 1:1- само, че аз свалих абсолютно всички бушони и като всички бяха наред, просто леко го повдигнах, ама леко таблото нагоре и пробвах да запаля- хоп и все едно, че никога не го е имало този проблем. Аз лично не те съветвам да пипаш тоците без да разбираш, щото от евтино става скъпо, я ще окъсиш, я ще си мислиш наред е и ще те зареже на "добро" място, я ти се запали инсталацията недай боже. Повярвай ми вместо да си имаш тъпи ядове, отиди и питай, няма да ти откажат да я замерят и да ти кажат какво й има точно, пък като имаш финанси ще знаеш поне колко трябва да дадеш. НЕ всеки път са много парите, дет се вика може и някое кирливо реле да е, но може и друго да е разбира се :) Това ми е съвета, щото си мисля, че от много акъл хилава кола :D Относно оборотите пък, си виж карбуратора и филтъра. При мен се случи точно това както при теб, с разликата че първо вдигаше до 4000 оборота и и гаснеше. Оказа се, че някаква сбъркана клапа не се затваря като хората и гаснеше- тук ремонта не е много евтин, но се надявам просто да не съм познал/ако си на газ, вече разтваряме кръгозора/. Надявам се, че поне малко съм ти помогнал и дано минеш безболезнено откъм финанси:)
Бъди толерантен шофьор. За повече култура на пътя

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от dreadx » 23 юли 2012, 02:07

:) Ритането на таблото да се ползва само за диагностика. Естествено, че само с ритане няма да се оправи. Но ако има ефект, това дава известни насоки.

Обаче ако много силно се нарита таблото, може да се намества нещо съвсем извън таблото и пак да не разберем от къде се проявява дефектът.

Ако няма възможност да се направят някои измервания би било трудно да се каже, освен ако при визуален оглед не се открият проблемни ел.връзки - като окислени и разхлабени кабелни обувки, прекъснати кабели..

Често при ремонт или други интервенции (напр. монтаж на аларма) кабелите в колите се свързват не със спойки или кабелни обувки, а чрез усукване - и след време може да се окисли на това място и да не дава добър контакт. Две-три такива неща в една 20-годишна кола може да създадат погрешното мнение, че колата за нищо не става. А на ел.инсталацията трябва да се отделя нужното внимание, както на всичко останало.

freeqwerty пише, че не е имало ток и до стартера. Аз бих проверил клемите на акумулатора и включително към тях тънките кабелчета, завинтени на отделна кабелна обувка - да не са разхлабени или прекъснати. После към контактния ключ - дали стига ток до него, и дали прави добър контакт. Общо взето малко неща участват във въртенето на стартера.

За бензиновата помпа може да е от същия проблем, или от две релета и прилежащите им бушони.

BoroSekirof ако каже при него от какво се е оказало, може да е същото.

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 23 юли 2012, 08:02

Прав си трябва да отида на жичкаджия да оправи този проблем,препоръчайте ми някой,който си разбира от работата в София.Нямам доверие на всеки,да ми каже дай 5 лв. колата ти е готова и когато най-не очаквам, пак да се появи проблема.

Потребителски аватар
BoroSekirof
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 15 окт 2011, 01:21
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '92
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от BoroSekirof » 23 юли 2012, 16:10

>:D<: Доколкото разбрах си от Красна Поляна- тогава просто отиди и провери срещу бившия обувен завод, ОМВ- пряката СРЕЩУ тях, ако не се лъжа, първия двор е с една строителна техника- там влизаш и питаш за майстор- ако не се лъжа май прякора му беше Жицата. Попитай го него и съм сигурен, че ще ти отстрани проблема добре :) При мен проблемът както споменах беше, че не иска да пали като завъртя ключа докрай- дефакто само контакт имаше, но не въртеше нито перка нито нищо, но пък при бутане палеше... Както споменах, проверих дали акумулатора е наред, след това отворих таблото и бушон по бушон съм ги проверявал... След това съвсем случайно побутнах таблото нагоре, понеже то е изнесено под някакъв странен ъгъл и пробвах да запаля. Запали и си работи в момента супер, само че не си позволявам да я карам на по-дълги разстояния, тъй като още не съм се консултирал с някой специалист и да кажем, че при мен случая е страх лозе пази :D Пожелавам ти успех и се нядавам да е нещо просто :)
П.С. Сподели ако имаш някаква информация относно разрешаването на твоя проблем- ще е полезно за хора като мен и за други, които притежават този модел Форд :)))
Бъди толерантен шофьор. За повече култура на пътя

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 23 юли 2012, 19:23

BoroSekirof твоя проблем го имам и аз,т.е 2 проблема. Единия с тока до помпата и другия,че вътриш да палиш и нищо,то се случва,когато колата е топла и навън е горещо. Смених клемите, старите (месингови) с нови оловни, но проблема си остава.Много колеги от форума го имат този проблем с този модел на ФОРД. Наскоро говорих с един майстор (не жичкаджия) ,каза ми че по принцип от ел.таблото може да прави тази мизерия. А колкото казах ,че (ритам) таблото с бушините е не с ритници де а леко подритване,знам,че може да се запали инсталацията,но като ти угасне в жегата и няма мърдане,а и пречиш на останалите в движението и ти ще риташ. Повярвай :) А ми е чудно как така става,карам я от 2 години,навъртял съм над 60 000 км. не ми е правила проблем,та точно сега изведнъж... Освен този с недостига на ток до стартера в горещините.

Потребителски аватар
BoroSekirof
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 15 окт 2011, 01:21
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '92
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от BoroSekirof » 23 юли 2012, 20:31

Гледай сега- на мен ми са ми разказвали за една дреболийка закачена вътре в коша на левия калник/считай твойта страна/, като при горещини се напича тая да не казвам кфо *00200* и колата не ще да пали. Като я оставиш за 10-15 минути- демек като се охлади и си пали. Не съм сигурен точно каква роля изпълнява тая простотия, но го е имало и този проблем и е бил отстранен... Ако имаш снимка на коша на двигателя, мога да ти го покажа това чудо, не съм сигурен точно какво прави пак ти казвам, но знам че при горещо време се гаври- нищо чудно именно там да ти е проблема, а решението изобщо да не е в ритането, помпи и други простотии ;) Утре мога да попитам точно каква е тая простотия и ще мога да ти споделя, защото чак толкова компетентен не съм и за да не те подведа, по-добре да съм сигурен на 100%. Но ако имаш снимка мога да ти го посоча- мяза на една правоъгълна алуминиева кутийка- горе долу около 10 см, може и по-малко :) Много ми мяза като симптоми на тоя проблем... Но дай да видим :)

Отделно си мисля, че е нормално една кола на 20 години да почне лека полека да си казва своето- нещо нормално, но ако е това, кеото си мисля- едни 20 лева и си ти- нито помпи, стартери, алтернатори, табла и други ;) Така, че дано да е това. Отделно, пич вярвай ми случвало ми се е да ме зареже на такива "красиви" места, в такива "красиви" задръствания, че ми е идело да я подаря на надин, но никога ама никога не съм я ритал. ИИИ един съвет към колегите шофьори- като виждате такъв случай бъдете хора и помагайте, не е срамно нито лошо, защото няма застраховани от такива инциденти, пък и не всички караме Майбах... :)
Бъди толерантен шофьор. За повече култура на пътя

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 23 юли 2012, 20:39

Точно така,като постои малко пали без ядове. Утре ще снимам коша и ще дам снимка,т.е да снимам лявата част откъм шофьора. А бензиновата помпа... незнам що така , неще да подава ток и след подчукване по ел. таблото тока си идва,а колкото за дълъг път действай не се плаши. :)

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от dreadx » 24 юли 2012, 19:38

Може би са два различни проблема. Някой разправяше, че от жегата се напичал стартера и не искал да върти, затова сложил една ламарина между стартера и изх.колектори на генерацията, с която го изолирал да не прегрява и повече нямало такъв проблем.
По същата причина на някои скоростни кутии стартерът е изнесен отзад.

За помпата бих го погледнал, но нямам време през седмицата, иначе не си ми далеч. Щом се влияе от разместване на таблото опитай да разклатиш внимателно разните му релета и жици и виж от кое се появява/изчезва проблемът. Най-лесно ще ти е ако свържеш някаква крушка вместо помпата, за по-удобно да гледаш кога свети и кога не. Не е сложно и няма начин да не се справиш.

Потребителски аватар
BoroSekirof
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 15 окт 2011, 01:21
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '92
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от BoroSekirof » 24 юли 2012, 20:03

http://borosekirof.snimka.bg/automobiles/ford.691630" onclick="window.open(this.href);return false;" Tук съм ти снимал въпросната дивотия, виж дали имаш същото нещо :) От това ти казвам на 100%, че като не е в изправност започва да бъзика запалването, щото е съвсем близко до капака и явно се влияе от топлото. Мисля, че е свързано с алармата, но не на 100%. Някой колега, който разбира повече може да каже за какво иде реч :)

П.С. Извинявам се за зеления цвят на снимката, но не съм обърнал внимание като съм снимал за филтрите :)
Бъди толерантен шофьор. За повече култура на пътя

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 24 юли 2012, 20:11

dreadx написа:
За помпата бих го погледнал, но нямам време през седмицата, иначе не си ми далеч. Щом се влияе от разместване на таблото опитай да разклатиш внимателно разните му релета и жици и виж от кое се появява/изчезва проблемът. Най-лесно ще ти е ако свържеш някаква крушка вместо помпата, за по-удобно да гледаш кога свети и кога не. Не е сложно и няма начин да не се справиш.
Добре де и аз нямам време през седмицата,че съм на работа. Ако разбираш и мислиш,че можеш да ми помогнеш,кажи какво-що ще ми струва,до къде да дойда,колко бири с кебапчета да донеса,тъкмо ще се запознаем. :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от HACKO » 24 юли 2012, 21:22

Това което си снимал е комутатора на запалването.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
BoroSekirof
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 15 окт 2011, 01:21
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '92
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от BoroSekirof » 25 юли 2012, 09:18

HACKO написа:Това което си снимал е комутатора на запалването.
Благодаря ти за пояснението Наско :) Е това е- комутатор- при по-високи температури, при мен е разположен на левия калник, в близост до капака, ги е правил тея лоши работи както упоментатите на колегата- просто не иска да запали, докато не се охлади... Решението е смяната му, поне като симптоми се сещам именно за тоя чарк, че прави такива номера :) Успех ;)
И Наско, понеже разбираш, извинявам се един въпрос- въпросния комутатор е включен към алармата нали така?- с цел да блокира евентуална кражба например или аз бъркам? Извинявам се, че не е по темата, но все пак да питам, мисля че ще е полезно за останалите като мен :)
Бъди толерантен шофьор. За повече култура на пътя

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от HACKO » 25 юли 2012, 10:05

Тъй като рядко има (да не кажа няма) Ескорт от този период със заводска аларма, не смятам че алармаджиите са толкова смели да манипулират комутатора, по-вероятно е блокировката (ако има такава) да спира бензиновата помпа (по-лесно е). Имобилайзера блокира комутатора, обаче в Ескорт серийно се появява след 96г.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 29 сеп 2012, 13:41

BoroSekirof написа:>:D<: Доколкото разбрах си от Красна Поляна- тогава просто отиди и провери срещу бившия обувен завод, ОМВ- пряката СРЕЩУ тях, ако не се лъжа, първия двор е с една строителна техника- там влизаш и питаш за майстор- ако не се лъжа май прякора му беше Жицата. Попитай го него и съм сигурен, че ще ти отстрани проблема добре )
Сега ходих там,ама за мой некъсмет го няма точно днес и утре,щял да пътува.Иначе се казвал Павката. Ще отида другата седмица.

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 01 окт 2012, 17:22

Днес се видях с Павката и му казах за проблема дето ми прави с помпата и стартера.Казах му,че може би има студени и окислени спойки,но отказа да свали ел.таблото ,че цял ден щял да диша калай,но ми каза че ако това са проблемите знаел как да ги оправи и като бонус ще ми направи фаровете да се включват автоматично с паленето на двигателя. Сумата за работа ще е около 70 лв. заслужава ли си или не?

Потребителски аватар
BoroSekirof
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 15 окт 2011, 01:21
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '92
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от BoroSekirof » 12 фев 2013, 20:00

freeqwerty написа:Днес се видях с Павката и му казах за проблема дето ми прави с помпата и стартера.Казах му,че може би има студени и окислени спойки,но отказа да свали ел.таблото ,че цял ден щял да диша калай,но ми каза че ако това са проблемите знаел как да ги оправи и като бонус ще ми направи фаровете да се включват автоматично с паленето на двигателя. Сумата за работа ще е около 70 лв. заслужава ли си или не?

Да, от доста време не бях влизал, но от това което прочетох си го намерил. Е, сподели каква е ситуацията към днешна дата- доволен, недоволен, колата върви, лети ? :D :D :D

Да, Жицата е пич, мисля, че няма да те излъже или прекара- момчето е много точно и разбира, съмнява ме да не ти отстрани проблема като хората :)
Бъди толерантен шофьор. За повече култура на пътя

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 13 фев 2013, 19:49

*bbq* Към днешна дата,след като ми направи този ремонт нямам никакъв проблем с помпата и стартера. Жив и здрав да е. Вече го препоръчвам на приятели,защото си разбира от работа момчето. Иначе беше жив ад за мен,дали ще завърти стартера или кога ще спре помпата.

Потребителски аватар
BoroSekirof
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 15 окт 2011, 01:21
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '92
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от BoroSekirof » 14 фев 2013, 01:05

freeqwerty написа:*bbq* Към днешна дата,след като ми направи този ремонт нямам никакъв проблем с помпата и стартера. Жив и здрав да е. Вече го препоръчвам на приятели,защото си разбира от работа момчето. Иначе беше жив ад за мен,дали ще завърти стартера или кога ще спре помпата.
Едно благодаря не казваш :D

А какво се оказа иначе като проблем? Интересно ми е и решението, ако не ти е проблем, може да го споделиш :)
Бъди толерантен шофьор. За повече култура на пътя

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта