Управление на вентилатор-купе Фокус МК1

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Управление на вентилатор-купе Фокус МК1

Мнение от mrdds » 14 юли 2013, 20:11

Спря ми вентилатора на купето изведнъж.Не се завърта на никоя степен.Проверих бушоните-няма изгорели.Свалих жапката и корите около нея извадих буксата с двата дебели кабела от електромотора но там не идва никой.Терморезистора е здрав.
В таблото с релетата при двигателя има 2 ,но според руснаците и двете релета са за вентилаторите на радиатора.

Питам и търся къде се намира релето за вентилатора в купето?
Също ми трябва и схема на предпазителите кой за кой вентилатор е защото на лепенката има 2 предпазителя с картинка-перка и не знам кой предпазител реално е за вентилатора в купето.

Според мен възможните причини са 2-реле или ключа със степените,но първо искам да проверя тоците и тогава да разглобявам таблото.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Управление на вентилатор-купе Фокус МК1

Мнение от HACKO » 14 юли 2013, 21:47

Мисля, че реле няма, тока идва директно от ключа.
Имам някаква ел. схема, дано ти свърши работа:
http://dox.bg/files/dw?a=3306b820ba
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Управление на вентилатор-купе Фокус МК1

Мнение от mrdds » 22 юли 2013, 10:19

Оправих се!
Проблема излезе в електромотора.Беше затегнал.Предпазителя е в таблото при релетата и е обозначен с 3 вълнообразни стрелкички-съответно изгорял.
Изображение
Разглобих жапката,корите под таблото и с 3 винта излиза електромотора от кожуха.
След силен дъжд забелязвам капки в краката на пасажера.Оказва се,че тая вода дето минава през филтъра минава и през ел. мотора и има една тъъънка дупчица в корпуса на кошуха от където да изтече.При което всичко метално в него е ръждясало и осите на ротора затегнали.Малко контактен спрей,след което масло и раздвижване оправиха работата.Добре поне,че не се разглобява половината автомобил за да стигнеш до ел.мотора.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта