проблем с тока до компресора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
kserx76
потребител
потребител
Мнения: 146
Регистриран: 18 юни 2009, 18:02
Модел на автомобила: ford mondeo 2,0 136кс 1995г
Местоположение: русе
Status: Извън линия

проблем с тока до компресора

Мнение от kserx76 » 10 авг 2013, 18:54

Здравеите колеги,имам следния проблем ,няма напрежение в буксата на компресора на климатика.На копчето светва зелената лампичка но ток не отива до компресора.Днес закачих буксата за друг компресор които взех от моргата и никаква реакция на съединителчето,а този компресор е в далеч по-добро състояние от моя.Разбира се преди това съм подал на контакт и съм сложил маса на другия компресор,но исках да пробвам преди да ги сменя.Има ли някаде бушон или защита? колата е мондео мк1 136кс

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: проблем с тока до компресора

Мнение от Didibao » 10 авг 2013, 19:41

Предпазителя е този за вентилатора на парното ако вентилатора работи значи е здрав, от копчето захранването отива на пресостат ниско налягане зад шофьорския фар е, там трябва да имаш 12в, ако климатика ти е празен този датчик няма да позволи да тръгне, след него отива на пресостат високо налягане и има още едно синьо реле в кутията с предпазители то също гаси климатика когато газта е настъпена до край, ако те интересува нещо по конкретно питай.
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: проблем с тока до компресора

Мнение от OgiDogi » 10 авг 2013, 20:34

kserx76 написа:Здравеите колеги,имам следния проблем ,няма напрежение в буксата на компресора на климатика.На копчето светва зелената лампичка но ток не отива до компресора.Днес закачих буксата за друг компресор които взех от моргата и никаква реакция на съединителчето,а този компресор е в далеч по-добро състояние от моя.Разбира се преди това съм подал на контакт и съм сложил маса на другия компресор,но исках да пробвам преди да ги сменя.Има ли някаде бушон или защита? колата е мондео мк1 136кс
Само на контакт ли? Не е достатъчно - трябва и двигателят да работи, иначе компютърът няма да включи релето. След релето идва пресостатът, който както вече ти казаха, прекъсва веригата под/над определено налягане.
С други думи, електромагнитният съединител е изключен, когато:
- не работи двигателят
- фреонът е изхвърчал и системата е празна (налягане по-ниско от 1.6 bar за някои пресостати)
- системата работи нормално и компресорът е вдигнал налягане над определена стойност (около 25 bar)
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
kserx76
потребител
потребител
Мнения: 146
Регистриран: 18 юни 2009, 18:02
Модел на автомобила: ford mondeo 2,0 136кс 1995г
Местоположение: русе
Status: Извън линия

Re: проблем с тока до компресора

Мнение от kserx76 » 11 авг 2013, 18:23

А разбрах има логика в това ниастина.Благодаря за информацията,системата е почти празна,няма смисъл да я пълня преди да сложа новия компресор.Значи ще го монтирам ще сложа нов ремък и няма да пестя червения силикон особенно на входа и изхода на компресора.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: проблем с тока до компресора

Мнение от OgiDogi » 11 авг 2013, 20:15

kserx76 написа:А разбрах има логика в това ниастина.Благодаря за информацията,системата е почти празна,няма смисъл да я пълня преди да сложа новия компресор.Значи ще го монтирам ще сложа нов ремък и няма да пестя червения силикон особенно на входа и изхода на компресора.
Спести си силикона и сложи О-пръстени, предназначени за климатична система - обикновено са зелени на цвят.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
kserx76
потребител
потребител
Мнения: 146
Регистриран: 18 юни 2009, 18:02
Модел на автомобила: ford mondeo 2,0 136кс 1995г
Местоположение: русе
Status: Извън линия

Re: проблем с тока до компресора

Мнение от kserx76 » 12 авг 2013, 17:42

да тия старите са зелени но не ми изглеждат добре и не мога да разчитам на тях

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: проблем с тока до компресора

Мнение от Didibao » 13 авг 2013, 01:38

Вземи си маслоустоичиви О пръстени по размер и слагай смело няма никакъв проблем ако не са зелените.
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта