Инсталация алтернатор
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Инсталация алтернатор
Сега да се включат знаещите- драмата ми е следната :
ако някой знае какви и колко кабела влизат в алтернатора на Фокус дизел 2000 г. да сподели.
При мен са правени някакви преправки водещи дотам, че лампата на алтернатора ми свети. Като включа на контакт свети, като запаля - гасне.
Дотук е нормално, но 20-30 сек. след това лампата отново светва и докато не изгася все си свети. С помощта на дигитален волтметър в запалката виждам, че алтернатора зарежда 13,7- 13,9, но лампата свети ли свети. Днес реших да човъркам и видях следното - буксата на алтернатора е с 3 крачета, а от другия край на буксата излизат 2 кабела - син с черна ивица и бял със синя ивица, като извода за третата клема е запечатена фабрично. След 20-30 см тези кабели отново влизат в друга букса , след което става кашата - кабелите са отрязани на 5 см. след втората букса и са запоени - син/черния със син, бяло/синия със сив, а около тях виси червен.
Нека някой който има представа или разглобен Фокус просто да погледне как е свързан алтернатора и да сподели цветовете на кабелите,както и дали в алтернатиора има 3-ти кабел/червения/. Това което най-много ме смущава е, че по червения има постоянно плюс, дори ключа да не е сложен, и затова подозирам, че не му е там мястото.
Ще съм благодарен на отзиви!
ако някой знае какви и колко кабела влизат в алтернатора на Фокус дизел 2000 г. да сподели.
При мен са правени някакви преправки водещи дотам, че лампата на алтернатора ми свети. Като включа на контакт свети, като запаля - гасне.
Дотук е нормално, но 20-30 сек. след това лампата отново светва и докато не изгася все си свети. С помощта на дигитален волтметър в запалката виждам, че алтернатора зарежда 13,7- 13,9, но лампата свети ли свети. Днес реших да човъркам и видях следното - буксата на алтернатора е с 3 крачета, а от другия край на буксата излизат 2 кабела - син с черна ивица и бял със синя ивица, като извода за третата клема е запечатена фабрично. След 20-30 см тези кабели отново влизат в друга букса , след което става кашата - кабелите са отрязани на 5 см. след втората букса и са запоени - син/черния със син, бяло/синия със сив, а около тях виси червен.
Нека някой който има представа или разглобен Фокус просто да погледне как е свързан алтернатора и да сподели цветовете на кабелите,както и дали в алтернатиора има 3-ти кабел/червения/. Това което най-много ме смущава е, че по червения има постоянно плюс, дори ключа да не е сложен, и затова подозирам, че не му е там мястото.
Ще съм благодарен на отзиви!
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Инсталация алтернатор
Благодаря сърдечно, колега!
Поне ще знам, че трети кабел няма.
Тъй като проблема надскача познанията и възможностите ми ще трябва отново да се доверя на майстор,
уговорих за Събота диагностик да я погледне, пък да видим какво ще каже.
Поне ще знам, че трети кабел няма.
Тъй като проблема надскача познанията и възможностите ми ще трябва отново да се доверя на майстор,
уговорих за Събота диагностик да я погледне, пък да видим какво ще каже.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1638
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Инсталация алтернатор
На Фокус до сега букса на генератора само с два кабела не ми е попадала. И бензин и дизел са с три .
Поздрави
Поздрави
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Инсталация алтернатор
Благодаря за включването Митак!
Прав си - буксата на самия алтернатор е с 3 крачета, но от другата страна на буксата излизат 2 кабела, като третия извод е запечатен фабрично според мен.
А по въпроса има развитие, макар и да не знам дали да вярвам - вчера ходих на електричар на когото имам някакво доверие, според него компютъра не разпознава релето на новия алтернатор и затова прави този проблем. Като изключим приказките за марката Форд сподели че може да намери реле за проба, да замени моето и да провери дали ще излъже компютъра, но според него само настройване на софтуера в Мото Пфое би било вариант.
Прав си - буксата на самия алтернатор е с 3 крачета, но от другата страна на буксата излизат 2 кабела, като третия извод е запечатен фабрично според мен.
А по въпроса има развитие, макар и да не знам дали да вярвам - вчера ходих на електричар на когото имам някакво доверие, според него компютъра не разпознава релето на новия алтернатор и затова прави този проблем. Като изключим приказките за марката Форд сподели че може да намери реле за проба, да замени моето и да провери дали ще излъже компютъра, но според него само настройване на софтуера в Мото Пфое би било вариант.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Инсталация алтернатор
Правя предположение по въпроса, не ми се смейте много. Според мене е монтиран алтернатор от по-тъп модел Форд, при който няма нужда от връзка с компютъра за да работи. Обаче пък компютъра търси алтернатор и като няма връзка с него решава, че е повреден. Не съм сигурен, че може да се оправи без смяна на целия алтернатор, освен ако не продължиш с побългаряването. Махни лампата и провери напрежението, ако е нормално остави така, а за контрол сложи някакъв волтмер на таблото.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Инсталация алтернатор
Мерси Наско за напътствията!
Новия алтернатор е същия като стария, лично си го свалях в една морга от Фокуса, само дето бе комби, иначе дори годината на производство е същана. Не за друго, просто алтернатора на дизела е с удължителна вилка за шайбата на ремъка и става единствено от този модел.
Дигиталния волтметър си го имам отдавна, крушката я бях махнал да не дразни и разчитах единствено на него, но някъде бях чел, че крушката индикира първоначалното възбуждане на алтернатора и затова отново я сложих.
И тогава вече се замислих защо аджеба свети...
Но дори съвета на майстора бе в унисон с твоя - "Абе, това е Форд - колата си зарежда, махай крушката и да не ти пука!"
Новия алтернатор е същия като стария, лично си го свалях в една морга от Фокуса, само дето бе комби, иначе дори годината на производство е същана. Не за друго, просто алтернатора на дизела е с удължителна вилка за шайбата на ремъка и става единствено от този модел.
Дигиталния волтметър си го имам отдавна, крушката я бях махнал да не дразни и разчитах единствено на него, но някъде бях чел, че крушката индикира първоначалното възбуждане на алтернатора и затова отново я сложих.
И тогава вече се замислих защо аджеба свети...
Но дори съвета на майстора бе в унисон с твоя - "Абе, това е Форд - колата си зарежда, махай крушката и да не ти пука!"
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Инсталация алтернатор
При Ескорта е така, като се откачи кабела за крушката не възбужда, предполагам че и ако крушката се махне ще стане същото. Затова и ти написах да премериш без нея, а пък ти вече си го правил.Doin написа:....
Дигиталния волтметър си го имам отдавна, крушката я бях махнал да не дразни и разчитах единствено на него, но някъде бях чел, че крушката индикира първоначалното възбуждане на алтернатора и затова отново я сложих.
...
Волтмера дава много по-добра информация за това какво се случва от тъпата крушка, която гасне стига да се появи някакво напрежение близко до 12V. Много пъти крушката не свети, а на практика генератора не произвежда нужното напрежение за зареждане на акумулатора и в един момент акумулатора изтощен. Затова не смятам за неуместно това което си направил, като си я заменил с волтмер.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта