Кога трябва да се смени акумулатора?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Кога трябва да се смени акумулатора?

Мнение от BIGFORDFAN » 30 ное 2013, 18:16

Здравейте колеги, понеже от известно време имам сериозни притеснения дали акумулатора ми е ''заминал'' и реших да се допитам до форума. Става въпрос за Мондео мк1 1.8 ТД, преди 3 години си взех VARTA 74Ah, 750А Silver, втора ръка, но много запазен. Това ще му е трета зима, но вече забелязвам че не върти както първата година. По принцип е висок клас и е ''яко куче'', та затова реших да го занеса на ''доктор'' по акумулатори, за профилактика (дозареждане, доливане на електролит и т.н.). Човекът обаче ми каза че е ОК, тества го с товарна вилка и държеше 9.3V, което според него е добре и няма нужда от зареждане. Сутрин обаче като паля чакам да подгрее хубаво докато изгаснат свещите и след това дооооста бавно завърта, като винаги си пали в крайна сметка, но лампата на АБС продължава да свети още 4-5 секунди. Та сега се чудя какво да правя, излишни пари за нов нямам, но в краен случай ще купя, просто колата се кара всеки ден и няма как.

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Re: Кога трябва да се смени акумулатора?

Мнение от teoto » 30 ное 2013, 19:16

Проблема с бавното въртене може да е от стартера.

Потребителски аватар
eodor
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 31 дек 2007, 09:38
Модел на автомобила: Mк3 2.2 -228hp
493Nm
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кога трябва да се смени акумулатора?

Мнение от eodor » 30 ное 2013, 19:32

На товарна вилка с такъв волтаж е пътник . Кажи на "доктора " да ти тества един редовен пред теб . На бензинова кола предполагам може да удържи още , но дизелът с неговите свещи и товар при палене събарят бързо . Този акумулатор не може дори да захрани работния волтаж на свещите . Дозареди си го ,може и да "дойде на себе си " малко .

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кога трябва да се смени акумулатора?

Мнение от BIGFORDFAN » 30 ное 2013, 19:45

Със сигурност е ''пътник'', аз и не очаквам да изкара много още, но поне ми се иска до лятото да избута. Иначе ме притеснява че няма как да пробвам с друг акумулатор как ще върти, за да сравня, но ако колата е работила до скоро, тя пали от 1 оборот, а пък рано сутринта е тегавото въртене. Трудно ще го оставя и за зареждане, защото нямам втори, а колата се кара всеки ден (за съжаление).

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кога трябва да се смени акумулатора?

Мнение от S_C » 30 ное 2013, 22:40

На 9,3 волта е с единия крак в кофата.Още на първите по-сериозни студове много вероятно да влезе и с другия.Така,че...мисли за смяна-дизела си иска яка батерия.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кога трябва да се смени акумулатора?

Мнение от BIGFORDFAN » 30 ное 2013, 23:10

Явно ще се сменя при първа възможност, просто е с висок стартов ток и исках да го ползвам още известно време, но ''майстора'' ми каза че щом държи 9.3 под товар и не пада, значи е ОК. Ще се оглеждам обаче за поне 720А стартов ток, за да нямам проблеми с новия.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от OgiDogi » 01 дек 2013, 00:16

Това не пречи да направиш една профилактика на стартера - хубаво почистване на остърганият графит от четките в каналите и около колектора, почистване на редуктора и втулките на ротора + гресиране с MoS2 смазка за карета. И моят въртеше с мъка, докато не го почистих и смених четките.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта