Система TCS4

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Система TCS4

Мнение от cossy » 10 окт 2006, 14:29

Интересува ме някой може ли да даде малко повече инфо за тази система, слага се на мондео 4х4. Предполагам е против приплъзване на колелата, нещо като щпер на диференциала... или бъркам? :roll:
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 10 окт 2006, 16:13

Мисля че става дума за тракшън контрол систем от четвърто поколение. Когато усети, че някое от колелата се върти по-бързо от другите системата прехвърля усилието към другите 3 колела. Така се избягва буксуването и съответно затъването в калта или снега. Използва се най-вече при офроад автомобилите.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 11 окт 2006, 10:38

Да, предполагам, че е нещо такова, но е хубаво да се знае със сигурност :)

п.п. Забравих, по-интересното е, че колата била с непостоянно включено 4х4, а тази система го включвала автоматично при нужда според собственика. Е, аз знам, че задвижването при леки автомобии (за форд 4х4 говорим) е постоянно... или греша?
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 11 окт 2006, 14:14

Почти си прав. При ниска скорост обикновенното 4Х4 не блокира диференциалите. Това е за да може да завива нормално. При по-високи обороти вече въртят и четирите колела.
При TCS се въртят и четирите колела, само когато някоя от гумите се завърти по-бързо от останалите и оборотите са към 2000+, казано по друг начин системата търси зацепено колело (натоварено), за да измъкне автомобила от затруднението. Виждал съм обаче джипове с такава система, които при колело във въздуха, то пак си се върти, но по-слабо. Според мен тази система още не е добре измислена, а и като се има впредвид, че в 99% от случаите, никой не я добавя към екстрите при покупка на автомобил, едва ли се правят достатъчно инвестиции за изследвания в тази област.
Спомни си преди години като се появиха въздушните възглавници, Опел си прибра около 35 000 Вектри, защото НЕ при внезапно спиране, а при подаване на контакт в комбинация с нещо включено (я фар, я габарит) - възглавниците се задействали.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 12 окт 2006, 00:38

nikolovvd написа:Виждал съм обаче джипове с такава система, които при колело във въздуха, то пак си се върти, но по-слабо. Според мен тази система още не е добре измислена ...
Има увличане обаче е недостатъчно да задвижи автомобила.
Моята вдигната във въздуха и майстора вика "бе виж бе тази кола не е добре" :shock:
Върти на ръка предна лява напред а дясната се върти назад :shock:
Абе базика се с мен :D

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 12 окт 2006, 08:33

Това е наистина така. Когато завъртиш водещо колело в една посока, а при теб те са предните, другото се върти обратно заради диференциала.
Абе човека е с чувство за хумор. :lol:

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 12 окт 2006, 08:42

nikolovvd написа:.....Виждал съм обаче джипове с такава система, които при колело във въздуха, то пак си се върти, но по-слабо. Според мен тази система още не е добре измислена,....
Относно въртенето слабо на колелото,това е съвсем нормално и тъй трябва да бъде.Това няма общо с бъгове на тракшъна и ти си отговорил защо е така в началото на мнението.

Не бъркайте тракшън контрола с блокажа на диференциалите при 4х4 хавтомобилите.Тракшън контрола примерно в завой при скорости по-малки от 50км/ч/зависи от модела на автото/. регулира приплъзването чрез подаване на газ,а при по-големи скорости подава спирачно усилие на вътрешните колела.Работи съвместно с АБС системата и разпределя спирачното усилие в зависимост от натоварването.Тракшъна работи и при изключен втори теглителен мост на 4х4 жувотните.
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 12 окт 2006, 09:08

С някалко думи. Оказва се на практика, че TCS 4 е модерния вариант на 4Х4. Няма го това осезателно спиране, както при 4Х4, когато се вдигне крака от педала на газтта. Включването на системата, само когато е необходимо би трябвало да доведе до намаляване разхода на гориво. Мисля че за нашите - тежки зимни условия, неподдържани пътища през зимата и планински релеф, това е задължителната за всеки автомобил внасян у нас система. Плюс ABS и системата за стабилизация.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта