Система TCS4
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Система TCS4
Интересува ме някой може ли да даде малко повече инфо за тази система, слага се на мондео 4х4. Предполагам е против приплъзване на колелата, нещо като щпер на диференциала... или бъркам? 


- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Да, предполагам, че е нещо такова, но е хубаво да се знае със сигурност 
п.п. Забравих, по-интересното е, че колата била с непостоянно включено 4х4, а тази система го включвала автоматично при нужда според собственика. Е, аз знам, че задвижването при леки автомобии (за форд 4х4 говорим) е постоянно... или греша?

п.п. Забравих, по-интересното е, че колата била с непостоянно включено 4х4, а тази система го включвала автоматично при нужда според собственика. Е, аз знам, че задвижването при леки автомобии (за форд 4х4 говорим) е постоянно... или греша?

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Почти си прав. При ниска скорост обикновенното 4Х4 не блокира диференциалите. Това е за да може да завива нормално. При по-високи обороти вече въртят и четирите колела.
При TCS се въртят и четирите колела, само когато някоя от гумите се завърти по-бързо от останалите и оборотите са към 2000+, казано по друг начин системата търси зацепено колело (натоварено), за да измъкне автомобила от затруднението. Виждал съм обаче джипове с такава система, които при колело във въздуха, то пак си се върти, но по-слабо. Според мен тази система още не е добре измислена, а и като се има впредвид, че в 99% от случаите, никой не я добавя към екстрите при покупка на автомобил, едва ли се правят достатъчно инвестиции за изследвания в тази област.
Спомни си преди години като се появиха въздушните възглавници, Опел си прибра около 35 000 Вектри, защото НЕ при внезапно спиране, а при подаване на контакт в комбинация с нещо включено (я фар, я габарит) - възглавниците се задействали.
При TCS се въртят и четирите колела, само когато някоя от гумите се завърти по-бързо от останалите и оборотите са към 2000+, казано по друг начин системата търси зацепено колело (натоварено), за да измъкне автомобила от затруднението. Виждал съм обаче джипове с такава система, които при колело във въздуха, то пак си се върти, но по-слабо. Според мен тази система още не е добре измислена, а и като се има впредвид, че в 99% от случаите, никой не я добавя към екстрите при покупка на автомобил, едва ли се правят достатъчно инвестиции за изследвания в тази област.
Спомни си преди години като се появиха въздушните възглавници, Опел си прибра около 35 000 Вектри, защото НЕ при внезапно спиране, а при подаване на контакт в комбинация с нещо включено (я фар, я габарит) - възглавниците се задействали.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Има увличане обаче е недостатъчно да задвижи автомобила.nikolovvd написа:Виждал съм обаче джипове с такава система, които при колело във въздуха, то пак си се върти, но по-слабо. Според мен тази система още не е добре измислена ...
Моята вдигната във въздуха и майстора вика "бе виж бе тази кола не е добре"

Върти на ръка предна лява напред а дясната се върти назад

Абе базика се с мен

- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Относно въртенето слабо на колелото,това е съвсем нормално и тъй трябва да бъде.Това няма общо с бъгове на тракшъна и ти си отговорил защо е така в началото на мнението.nikolovvd написа:.....Виждал съм обаче джипове с такава система, които при колело във въздуха, то пак си се върти, но по-слабо. Според мен тази система още не е добре измислена,....
Не бъркайте тракшън контрола с блокажа на диференциалите при 4х4 хавтомобилите.Тракшън контрола примерно в завой при скорости по-малки от 50км/ч/зависи от модела на автото/. регулира приплъзването чрез подаване на газ,а при по-големи скорости подава спирачно усилие на вътрешните колела.Работи съвместно с АБС системата и разпределя спирачното усилие в зависимост от натоварването.Тракшъна работи и при изключен втори теглителен мост на 4х4 жувотните.

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
С някалко думи. Оказва се на практика, че TCS 4 е модерния вариант на 4Х4. Няма го това осезателно спиране, както при 4Х4, когато се вдигне крака от педала на газтта. Включването на системата, само когато е необходимо би трябвало да доведе до намаляване разхода на гориво. Мисля че за нашите - тежки зимни условия, неподдържани пътища през зимата и планински релеф, това е задължителната за всеки автомобил внасян у нас система. Плюс ABS и системата за стабилизация.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта