Ремонт на генератор митсубиши за ескорт
-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
- Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ремонт на генератор митсубиши за ескорт
Наложи се да подменя старата 3 - годишна искра (77Ач 720А стартов) на ескорта 18Д 96-та и при заверката на гаранцията на новия акумулатор (Топла (75Ач 720А стартов) ми казаха че генератора не зарежда добре и първо да го оправя и тогава да слагам новия акумулатор, мериха на клемите му при фарове и вентилатор около 13.5В. Мерих и аз горе на клемите и пак е толкова 13,5В (без значение от оборотите).
Вкарах я в гаража и и свалих генератора (нямам климатик и се сваля лесно от долу, 3 кабела и три болта). Оригиналния генератор е бил 55А магнет марели но е сменен преди години с 90А митсубиши.
Отворих генератора и му смених:
- четките (запояват се) - 2 лева
- задния лагер (японски) струва 22 лева (стария беше добре но така или иначе го свалях заради колектора го смених)
- предния щях да го сменя но не успях да отвия гайката и понеже си е добре не ми се занимаваше с него
- Колектора имаше малко вдлъбване и го свалих внимателно със скоба (като го разпоих от намотката) но при набиване на новия за 10 лева той се пръсна (както очаквах, и колкото и да внимавах понеже е бакелитен се пукна) - почистих и си върнах стария.
- почистих всички клеми и смених закъсаните (клеми на генератор)
След тези манипулации генератора долу измерен показва под товар (фарове и вентилатор) 14,2В бетон без значение от оборотите а горе отново 13,5.
Горе измерен + и маса от двигателя е 14,2В и се наложи да почистя масата към купето и към двигателя и след това чак стана 14.05 горе на клемите.
Искам да кажа след всичкото написано че вероятно генератора не е бил за ремонт (не се сетих да го мерна долу преди да го сваля) а проблема е в лоши контакти и маса. Но така или иначе не е трудно да се ревизира.
За моя информация питах в магазина и ми казаха че Регулатора на напрежение за този модел генератор е 40 лева и понеже е японски и лагерите са скъпи.
Видях много хитрини при ремонта в youtube, една от тях е че се маха на лагера гумения предпазител, лагера се измива със WD40 и се слага нова грес и пак се слага предпазителя. Сменят само колектор (ако има много дълбок канал) и четките. Тоест сервизите влагат само 2-3 лева за четки, малко грес и труд и така ги обслужват. И това във западните страни, където викаме че не се занимават да ремонтират а само сменяли.
Вкарах я в гаража и и свалих генератора (нямам климатик и се сваля лесно от долу, 3 кабела и три болта). Оригиналния генератор е бил 55А магнет марели но е сменен преди години с 90А митсубиши.
Отворих генератора и му смених:
- четките (запояват се) - 2 лева
- задния лагер (японски) струва 22 лева (стария беше добре но така или иначе го свалях заради колектора го смених)
- предния щях да го сменя но не успях да отвия гайката и понеже си е добре не ми се занимаваше с него
- Колектора имаше малко вдлъбване и го свалих внимателно със скоба (като го разпоих от намотката) но при набиване на новия за 10 лева той се пръсна (както очаквах, и колкото и да внимавах понеже е бакелитен се пукна) - почистих и си върнах стария.
- почистих всички клеми и смених закъсаните (клеми на генератор)
След тези манипулации генератора долу измерен показва под товар (фарове и вентилатор) 14,2В бетон без значение от оборотите а горе отново 13,5.
Горе измерен + и маса от двигателя е 14,2В и се наложи да почистя масата към купето и към двигателя и след това чак стана 14.05 горе на клемите.
Искам да кажа след всичкото написано че вероятно генератора не е бил за ремонт (не се сетих да го мерна долу преди да го сваля) а проблема е в лоши контакти и маса. Но така или иначе не е трудно да се ревизира.
За моя информация питах в магазина и ми казаха че Регулатора на напрежение за този модел генератор е 40 лева и понеже е японски и лагерите са скъпи.
Видях много хитрини при ремонта в youtube, една от тях е че се маха на лагера гумения предпазител, лагера се измива със WD40 и се слага нова грес и пак се слага предпазителя. Сменят само колектор (ако има много дълбок канал) и четките. Тоест сервизите влагат само 2-3 лева за четки, малко грес и труд и така ги обслужват. И това във западните страни, където викаме че не се занимават да ремонтират а само сменяли.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на генератор митсубиши за ескорт
И аз така бях набелязал динамото ,но и при мен се оказа от маса която съм забравил да закача при един от ремонтите.И профилактично почистих всички клеми.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на генератор митсубиши за ескорт
Няма значение какъв е, лагерите са със стандартни размери във целия свят, отиваш в специализиран магазин за лагери и си вземаш лагери според джоба и желаното качество.kalinveliki написа:......
и понеже е японски и лагерите са скъпи.
.......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
- Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на генератор митсубиши за ескорт
С малката забележка че в специализирания магазин за лагери от който пазарувам вече нямат евтини аналози.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта