Ремонт на генератор митсубиши за ескорт

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
kalinveliki
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Ремонт на генератор митсубиши за ескорт

Мнение от kalinveliki » 31 дек 2013, 12:30

Наложи се да подменя старата 3 - годишна искра (77Ач 720А стартов) на ескорта 18Д 96-та и при заверката на гаранцията на новия акумулатор (Топла (75Ач 720А стартов) ми казаха че генератора не зарежда добре и първо да го оправя и тогава да слагам новия акумулатор, мериха на клемите му при фарове и вентилатор около 13.5В. Мерих и аз горе на клемите и пак е толкова 13,5В (без значение от оборотите).
Вкарах я в гаража и и свалих генератора (нямам климатик и се сваля лесно от долу, 3 кабела и три болта). Оригиналния генератор е бил 55А магнет марели но е сменен преди години с 90А митсубиши.
Отворих генератора и му смених:
- четките (запояват се) - 2 лева
- задния лагер (японски) струва 22 лева (стария беше добре но така или иначе го свалях заради колектора го смених)
- предния щях да го сменя но не успях да отвия гайката и понеже си е добре не ми се занимаваше с него
- Колектора имаше малко вдлъбване и го свалих внимателно със скоба (като го разпоих от намотката) но при набиване на новия за 10 лева той се пръсна (както очаквах, и колкото и да внимавах понеже е бакелитен се пукна) - почистих и си върнах стария.
- почистих всички клеми и смених закъсаните (клеми на генератор)

След тези манипулации генератора долу измерен показва под товар (фарове и вентилатор) 14,2В бетон без значение от оборотите а горе отново 13,5.
Горе измерен + и маса от двигателя е 14,2В и се наложи да почистя масата към купето и към двигателя и след това чак стана 14.05 горе на клемите.

Искам да кажа след всичкото написано че вероятно генератора не е бил за ремонт (не се сетих да го мерна долу преди да го сваля) а проблема е в лоши контакти и маса. Но така или иначе не е трудно да се ревизира.

За моя информация питах в магазина и ми казаха че Регулатора на напрежение за този модел генератор е 40 лева и понеже е японски и лагерите са скъпи.
Видях много хитрини при ремонта в youtube, една от тях е че се маха на лагера гумения предпазител, лагера се измива със WD40 и се слага нова грес и пак се слага предпазителя. Сменят само колектор (ако има много дълбок канал) и четките. Тоест сервизите влагат само 2-3 лева за четки, малко грес и труд и така ги обслужват. И това във западните страни, където викаме че не се занимават да ремонтират а само сменяли.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Ремонт на генератор митсубиши за ескорт

Мнение от baro » 31 дек 2013, 15:39

И аз така бях набелязал динамото ,но и при мен се оказа от маса която съм забравил да закача при един от ремонтите.И профилактично почистих всички клеми.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ремонт на генератор митсубиши за ескорт

Мнение от HACKO » 31 дек 2013, 20:47

kalinveliki написа:......
и понеже е японски и лагерите са скъпи.
.......
Няма значение какъв е, лагерите са със стандартни размери във целия свят, отиваш в специализиран магазин за лагери и си вземаш лагери според джоба и желаното качество.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

kalinveliki
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Ремонт на генератор митсубиши за ескорт

Мнение от kalinveliki » 01 яну 2014, 10:02

С малката забележка че в специализирания магазин за лагери от който пазарувам вече нямат евтини аналози.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта