Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
antani9
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 18 окт 2015, 23:54
Модел на автомобила: Фокус МК1 1.6 100hp 1999г
Местоположение: София
Status: Извън линия

Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Мнение от antani9 » 17 авг 2018, 16:42

Здравейте , може ли да ми кажете как се замерва датчика PSP Switch ( превключвател/ключ за налягането на сервоуправлението ) . Имам грешка P1650 и на диагностиката като карам и датчика ми е забил на положение HIGH , закачих друг Фокус с моя двигател с работещ PSP Switch показваше LOW и като навия волана с оборот наляво/надясно и става HIGH , тоест сигурно отваря в този момент , а при мен е забил..
Намерих си нов датчик, сложих го и пак е същото.. Въпросът ми е знаете ли как се замерва буксичката към компютъра, какви стойности трябва да дава, че никъде не намирам информация.
А проблемът ми е, че волана през повечето време ми е твърд и особено много се усеща при маневри когато паркирам.. Помпата е рециклирана , въпреки че все още имам леки съмнения и в нея.
Колата е Форд Фокус 1.6 100кс 99 Zetec SE
:o

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Мнение от HACKO » 17 авг 2018, 19:58

Датчика казва на компютъра да завиши оборотите на мотора, когато въртиш волана на място, за да не загасне, не прави нищо друго. Щом волана е тежък, търси проблема някъде в хидравликата, помпа, рейка, ремък или просто няма течност. Кормилната ти уредба е чисто механична с хидроусилвател, няма никакъв електронен контрол.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Мнение от ivo_63 » 17 авг 2018, 20:38

Без да съм нахален , какво и рециклира на тая помпа , като секънд хенд вървят 30 лв ? Я взимай и я сменяй тая помпа ...

Потребителски аватар
antani9
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 18 окт 2015, 23:54
Модел на автомобила: Фокус МК1 1.6 100hp 1999г
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Мнение от antani9 » 17 авг 2018, 21:38

ivo_63 написа:
17 авг 2018, 20:38
Без да съм нахален , какво и рециклира на тая помпа , като секънд хенд вървят 30 лв ? Я взимай и я сменяй тая помпа ...
Взех от мегапартс-а втора дори 2 броя съм пробвал и двата бяха по-зле от моята.. И след това си рециклирах моята направо и стана малко по-добре, че и волана му се радвах от време на време почна да ми се връща след като го завъртя..
Но мислех, че е нещо от тоя датчик.. то явно ще трябва да си търся читава помпа..

Да попитам маслото е Castrol Transmax ATF Dex III червено нали няма яд, че е такова или трябва да го сменям?
И втори въпрос къде може да ме насочите да си взема работеща помпа? :) :)
Поздрави!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Мнение от ЯЛТА » 17 авг 2018, 22:00

17778861_941301249339916_311349453_o.jpg
В тази фирма съм сменявал хидр. помпа с тяхна рециклирана на Фокус, и още рейка и помпа на Вектра.
Ако са блокирали клапанчета на хидр. помпа, тя за нищо не става, но ако само тече се ремонтира.
Намира се в Красна поляна зад стадион Септември. Обади се на подчертания тел. № .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Мнение от ivo_63 » 17 авг 2018, 22:09

Аз съм с Mannol. 11 левчета - 500 гр.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Мнение от OgiDogi » 17 авг 2018, 22:11

antani9 написа:
17 авг 2018, 21:38
Взех от мегапартс-а втора дори 2 броя съм пробвал и двата бяха по-зле от моята.. И след това си рециклирах моята направо и стана малко по-добре, че и волана му се радвах от време на време почна да ми се връща след като го завъртя..
Но мислех, че е нещо от тоя датчик.. то явно ще трябва да си търся читава помпа...
По-добре да си беше рециклирал рейката. Очевидно има някакво задръстване в нея, което пречи на хидравличната течност да преминава и да ти помага в завой, като освен това товари помпата и датчикът правилно ти показва високо налягане.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
antani9
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 18 окт 2015, 23:54
Модел на автомобила: Фокус МК1 1.6 100hp 1999г
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Мнение от antani9 » 18 авг 2018, 09:13

OgiDogi написа:
17 авг 2018, 22:11
antani9 написа:
17 авг 2018, 21:38
Взех от мегапартс-а втора дори 2 броя съм пробвал и двата бяха по-зле от моята.. И след това си рециклирах моята направо и стана малко по-добре, че и волана му се радвах от време на време почна да ми се връща след като го завъртя..
Но мислех, че е нещо от тоя датчик.. то явно ще трябва да си търся читава помпа...
По-добре да си беше рециклирал рейката. Очевидно има някакво задръстване в нея, което пречи на хидравличната течност да преминава и да ти помага в завой, като освен това товари помпата и датчикът правилно ти показва високо налягане.
Преди 4-5 години ми я рециклираха в студентски за 300-400лв (то от тогава горе долу почна проблема) , лошото е че момчето се обучаваше и направи сефтето с мойта рейка точно та се връщах да ми я презацепва.

Ще видя в сервиза на Септември дали ще успеят да помогнат.

Поздрави!

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Мнение от aspasia » 18 авг 2018, 09:19

antani9 написа:
18 авг 2018, 09:13
OgiDogi написа:
17 авг 2018, 22:11
antani9 написа:
17 авг 2018, 21:38
Взех от мегапартс-а втора дори 2 броя съм пробвал и двата бяха по-зле от моята.. И след това си рециклирах моята направо и стана малко по-добре, че и волана му се радвах от време на време почна да ми се връща след като го завъртя..
Но мислех, че е нещо от тоя датчик.. то явно ще трябва да си търся читава помпа...
По-добре да си беше рециклирал рейката. Очевидно има някакво задръстване в нея, което пречи на хидравличната течност да преминава и да ти помага в завой, като освен това товари помпата и датчикът правилно ти показва високо налягане.
Преди 4-5 години ми я рециклираха в студентски за 300-400лв (то от тогава горе долу почна проблема) , лошото е че момчето се обучаваше и направи сефтето с мойта рейка точно та се връщах да ми я презацепва.

Ще видя в сервиза на Септември дали ще успеят да помогнат.

Поздрави!
То в тази помпа на Фокуса почти няма много движещи се части освен лопатките даже няма и лагери в нея по вероятно да ти е омекнала пружинката на клапанчето за налягането.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Мнение от fordmaniac » 18 авг 2018, 09:33

antani9 написа:
17 авг 2018, 16:42
Имам грешка P1650 и на диагностиката като карам и датчика ми е забил на положение HIGH
При положение, че си го закачал, провери ли само на контакт как се държи. Щото ако променя от ХАЙ на ЛОУ, значи работи и идеята на Оги е правилна.
Има две версии на датчика. На компа се мери или 12 или 0 волта, ама двата датчика са наопаки, пък кой кога е само с VIN се познава.
Поздрави.

Потребителски аватар
antani9
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 18 окт 2015, 23:54
Модел на автомобила: Фокус МК1 1.6 100hp 1999г
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Мнение от antani9 » 18 авг 2018, 10:31

fordmaniac написа:
18 авг 2018, 09:33
antani9 написа:
17 авг 2018, 16:42
Имам грешка P1650 и на диагностиката като карам и датчика ми е забил на положение HIGH
При положение, че си го закачал, провери ли само на контакт как се държи. Щото ако променя от ХАЙ на ЛОУ, значи работи и идеята на Оги е правилна.
Има две версии на датчика. На компа се мери или 12 или 0 волта, ама двата датчика са наопаки, пък кой кога е само с VIN се познава.
Поздрави.
Забил е на high и на контакт , няма промяна ..
А тоз датчик взех този с по-дебелата резба, който не е за моята кола и успях да го сменя с правилния.. ама уви.. сега мога да си го държа в гащите :D
Или ще е по връзката към компа или от помпа, ще го замервам (намерих от аутодатата данни).

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Мнение от OgiDogi » 19 авг 2018, 10:28

antani9 написа:
18 авг 2018, 10:31
Забил е на high и на контакт , няма промяна ..
А тоз датчик взех този с по-дебелата резба, който не е за моята кола и успях да го сменя с правилния.. ама уви.. сега мога да си го държа в гащите :D
Или ще е по връзката към компа или от помпа, ще го замервам (намерих от аутодатата данни).
Както е писал Митко, има два вида датчици и то всъщност не са датчици, а превключватели. Единият вид е нормално затворен при липса на налягане, а другият е нормално отворен. Можеш да разбереш твоята кола с кой трябва да е - откачаш буксата от датчика и гледаш с диагностиката какво показва - ако е High, значи трябва да е тип нормално затворен. В такъв случай, забождаш един кламер в буксата и пак проверяваш - ако пак е High, търсиш прекъсване в окабеляването. Ако стане Low - измерваш датчика, свален от колата, дали дава късо между пиновете и ако не дава - или е дефектен или е от другия тип и търсиш правилния/работещ. Ако обаче си дава късо, слагаш на колата, палиш и проверяваш при изправени напред колела какво показва. Прекъсне ли веригата, значи наистина помпата се товари и вдига налягане и отиваш на проверка на кормилната рейка за задръстване или неправилен монтаж на шибърите. Ако не прекъсне, навиваш волана нанякъде и пак проверяваш - няма промяна = дефектен датчик. По същия начин проверяваш и за другия вариант - Low, кламер в буксата и дали се променя, датчика свален и качен на колата и т.н.
Като цяло, стъпка по стъпка правиш една стратегически базирана диагностика - тръгваш от известните параметри (какво вижда компютърът) и търсиш по трасето до изпълнителните механизми, кой елемент не изпълнява условията.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
antani9
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 18 окт 2015, 23:54
Модел на автомобила: Фокус МК1 1.6 100hp 1999г
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Замерване на датчик налягане на сервоуправление

Мнение от antani9 » 22 авг 2018, 10:27

OgiDogi написа:
19 авг 2018, 10:28
antani9 написа:
18 авг 2018, 10:31
Забил е на high и на контакт , няма промяна ..
А тоз датчик взех този с по-дебелата резба, който не е за моята кола и успях да го сменя с правилния.. ама уви.. сега мога да си го държа в гащите :D
Или ще е по връзката към компа или от помпа, ще го замервам (намерих от аутодатата данни).
Както е писал Митко, има два вида датчици и то всъщност не са датчици, а превключватели. Единият вид е нормално затворен при липса на налягане, а другият е нормално отворен. Можеш да разбереш твоята кола с кой трябва да е - откачаш буксата от датчика и гледаш с диагностиката какво показва - ако е High, значи трябва да е тип нормално затворен. В такъв случай, забождаш един кламер в буксата и пак проверяваш - ако пак е High, търсиш прекъсване в окабеляването. Ако стане Low - измерваш датчика, свален от колата, дали дава късо между пиновете и ако не дава - или е дефектен или е от другия тип и търсиш правилния/работещ. Ако обаче си дава късо, слагаш на колата, палиш и проверяваш при изправени напред колела какво показва. Прекъсне ли веригата, значи наистина помпата се товари и вдига налягане и отиваш на проверка на кормилната рейка за задръстване или неправилен монтаж на шибърите. Ако не прекъсне, навиваш волана нанякъде и пак проверяваш - няма промяна = дефектен датчик. По същия начин проверяваш и за другия вариант - Low, кламер в буксата и дали се променя, датчика свален и качен на колата и т.н.
Като цяло, стъпка по стъпка правиш една стратегически базирана диагностика - тръгваш от известните параметри (какво вижда компютърът) и търсиш по трасето до изпълнителните механизми, кой елемент не изпълнява условията.
Благодарско , днес или утре ще пробвам да замеря !

Поздрави !

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта