Перката на радиатора работи постоянно след смяна на датчик

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
bialk
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 05 юни 2005, 08:07
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 1994
Status: Извън линия

Перката на радиатора работи постоянно след смяна на датчик

Мнение от bialk » 02 сеп 2006, 08:41

Здравейте

Имам Форд Ескорт 1,6 MI 1994 г. От известно време перката на радиатора спря да се включва . След принудително окъсяване на кабелите на буксата на датчика - вентиратора се включи. Купих нов датчик за 17 лева. При поставянето му обаче перката веднага се включи и сега работи постоянно - дръпна ли буксата спира. Въможно ли е да са ми продали повреден датчик - как мога да проверя да ли е изправен. Този датчик само на течност ли работи и ли и на сухо.
Когато сменях датчика -намира се над термостата- не потече никаква течност от там. Малко над него се намира горния маркуч за радиатора и той е празен. В разширителния съд имам течност под мимимума.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 02 сеп 2006, 12:08

Май си имаш въздушна възглавница в охладителната система. Въздуха е с по висока температура от охлаждащата течност и датчика подава сигнал за включване на перката. Обезвъздуши си системата и пробвай пак как ще се държи. Едва тогава ако пак си върти нон стоп, може да се подозира датчика.
Поздрави
Изображение

bialk
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 05 юни 2005, 08:07
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 1994
Status: Извън линия

Мнение от bialk » 03 сеп 2006, 22:56

Перката се включва още при подаване на контакт - не може въздухът да е загрял до 90 градуса за част от секундата.
Ако взема друг датчик може ли да го пробвам на възух без да го завивам. Или условието е да има допир до охлаждащата течност.

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 03 сеп 2006, 23:47

тва е щот не е работила до сега и сега неможе да се нарадва че си има нов датчик да я командва :lol:

би трябвало да може,мисля че не му трябва вода все пак датчика е загрят до температурата в магазина 20-30 градуса и не би трябвало да се включи перката..
да не са ти продали друг датчик,за друг модел...

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 04 сеп 2006, 10:41

Май датчика не е читав, каква марка е? Помня като продавах части за Форд имахме датчици такива, от Турция купени на килограм и един на всеки 5-8 се оказваше дефектен. Ако можеш отиди до тоя магазин и ги накарай да ти го сменят, ако трябва пред тях направи смяната да провериш дали пак така ще се включва.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

nikineo
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
Status: Извън линия

Мнение от nikineo » 05 сеп 2006, 16:21

Има два вида датчици за Форд едните са с отворена верига,когато са студени и като загрее водата затварят веригата и перката включвал Точно такъв ти трябва,а другите са обратно затворена верига и като загрее водата отварят и перката включва. Такъв си сложил в момента.Мисля че тези бяха за по-новите Ескорди.Аз имам точно датчик какъвто ти трябва и примен стана като при теб като го смених,но моя датчик трябва да е като този който си сложил в момента.С радост ще ти го дам датчика,но съм от Дряново и не знам как да стане

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 05 сеп 2006, 16:35

Прост начин за проверка:
1. Вземи една крушка за 12 волта.
2. Запой по една жица за двата края.
3. Запой един от свободните краища от крушката за датчика, а другия към някой адаптор за 6, 9 или 12 волта (какъвто намериш) или за някоя батерия.
4. Сложи една тенджера на котлона.
5. Потопи датчика във водата и чакай.

Ако крушката угасне, когато водата заври, то датчика ти е обратен на твоя. Прекъсва веригата, когато трябва да я включи.
Ако крушката неще да угасне, то тогава върни датчика - той е 100% дефектен.

П.П. Ако имаш омметър можеш да пропуснеш крушката и адаптора или батерията. Направо го свържи с датчика и гледай кога ще прекъсне веригата (ще покаже голямо съпротивление), ако го покаже.

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 06 сеп 2006, 00:28

И най-важното не забравяй да си долееш охлаждаща течност и да си обезвъздушиш системата! Защото може да стане голяма беля :shock:

bialk
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 05 юни 2005, 08:07
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 1994
Status: Извън линия

Мнение от bialk » 07 сеп 2006, 12:43

Проверих с още един нов датчик - 117C -112C .Същата работа при закачване на буксата перката се включва. Значи става въпрос за затворена верига . Някой ме посъветва ,че може да е от самата букса - при поставяне на датчика да окъсява двата проводника и да затваря веригата. Това го проверих като пъхнах два пирона в буксата - перката не се включи. Значи ми трябва друг вид датчик. Добре де но ако този датчик е обратен защо като загрея двигателя до червената зона не ми изключва перката ? Няма ли някакво реле , което може да създава проблеми.

bialk
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 05 юни 2005, 08:07
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 1994
Status: Извън линия

Мнение от bialk » 07 сеп 2006, 16:15

nikineo написа:Има два вида датчици за Форд едните са с отворена верига,когато са студени и като загрее водата затварят веригата и перката включвал Точно такъв ти трябва,а другите са обратно затворена верига и като загрее водата отварят и перката включва. Такъв си сложил в момента.Мисля че тези бяха за по-новите Ескорди.Аз имам точно датчик какъвто ти трябва и примен стана като при теб като го смених,но моя датчик трябва да е като този който си сложил в момента.С радост ще ти го дам датчика,но съм от Дряново и не знам как да стане
Няма логика ,защото като дръпна буксата трябва да върти перката - а тогава тя прекъсва.

Потребителски аватар
Tuz
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 10 авг 2006, 15:40
Модел на автомобила: Мондео 2004
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Tuz » 07 сеп 2006, 16:59

Странно но мой прител има същия проблем на ориона.
Каква марка ти е датчика?
Карай бавно, Стигни жив и здарав

pelinkov
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 02 авг 2006, 13:05
Модел на автомобила: FOCUS 2005 TDCI, 1800кубика, 100к.с.
Местоположение: Враца
Контакти:
Status: Извън линия

:)

Мнение от pelinkov » 19 сеп 2006, 17:39

Добре де какво ти пречи вземи купи си един мултицет сложи го да мери съпротивление или ако си купил с пищялка го сложи на пищялката ако дадеш на двете клеми требва да ти показва безкрайно съпротивление съответно на пищалката не трябва да пищи, като го нагрееш до съответната температура трябва да покаже 0 ohm или пищалката да пищи :))

luben
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 23 окт 2006, 15:50
Модел на автомобила: Ford Orion 1.8d - 1988
Status: Извън линия

относно датчик на перката

Мнение от luben » 26 окт 2006, 13:52

здравей,

имах същия проблем на форд орион 1.8 дизел. перката работи постоянно, смених датчика и не се оправи.

оказа се че буксата която влиза в датчика се е прецакала - вътре една от жиците се беше стопила и правеше късо и между другото по-този начин изгорих един нов датчик - оправих си буксата и всичко е ок

Pandicha
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 08 юли 2010, 18:10
Модел на автомобила: Ford Escort 1996, Combi
Ford Orion
Status: Извън линия

Re: Перката на радиатора работи постоянно след смяна на датчик

Мнение от Pandicha » 21 яну 2021, 14:42

Оф и при мен се появи таз простотия Фор Ескорт комби 1.8 бензин. Буксата е наред, махам я перката спира да върти, тия дни ще проверя датчик, който е сменян лятото на 2020. И да питам, това влияе ли върху разхода на гориво? Скоро засичах "кръчмарската" колко гори на извънградско - 8.3 на 100 - нормално ли е?

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Перката на радиатора работи постоянно след смяна на датчик

Мнение от pepy1 » 21 яну 2021, 17:24

Влияние на разхода може да окаже запецнал термостат в отворено положение. Тогава и 14 ще ти гори. Кръчмарската не е точно мерене, На мен повече от 7 в тежки зимни условия не помня за ми е харчел. Пък и не казваш това газ или бензин е? Предполагам, че ако измериш пълно-пълно ще влезеш в нормата.
времето е като парите-никога не стига

Pandicha
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 08 юли 2010, 18:10
Модел на автомобила: Ford Escort 1996, Combi
Ford Orion
Status: Извън линия

Re: Перката на радиатора работи постоянно след смяна на датчик

Мнение от Pandicha » 21 яну 2021, 18:27

Бензин, засичането - пълня до горе, правя един преход 400 км, зареждам пак до горе и така.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 32 госта