Проблем с климатика на фиестата.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Проблем с климатика на фиестата.

Мнение от john3v » 20 юли 2007, 20:19

След няколко проби, най-сетне установих, че двигателя ми след нормално каране с 2-4хил оборота и после оставен на място на обороти i изгасва се дължи на често включване/изключване на климатика.
Допълнен е с фреон, според нормата (до сега беше с 240гр. по-малко, благодарение на един майстор...). След допълването започна да включва/изключва още по-често и съответно проблема се задълбочи.
Изключих буксата (мисля, че се казва пресостат високо налягане - на първата картинка) и вече оборотите си дойдоха по местата :) - нито падат при включване на климатика, нито се вдигат - чудо направо. Хубаво, ама нещо взе да не духа достатъчно студено.
Ако някой случайно се е сблъскал с този проблем и е намерил работещо във времето решение, ще му/и бъда безкрайно благодарен.

Изображение

Изображение

Уточнявам, на който не е видял: фиестата е 1.3mi, бензин, няма газ, 96 година, но е с купето на до '95.
Изображение

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от samsung_bg » 22 юли 2007, 10:19

Ами аз си направих същия проблем сам :oops:
Това ми е част от работата - да ремонтирам климатици.
Допълних си климатика колкото трябва и заработи много добре, ама си викам "Чакай да му капна още 100-тина грама" и какво стана - същото.
На празен ход започна да включва и изключва и съответно много падат оборотите.
Моя съвет е да изпуснеш малко фреон, но по-добрия вариант е се презареди(дозира тоно) и съм почти сигурен, че ще ти се реши проблема
Изображение

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 22 юли 2007, 10:43

10x ще пробвам.
Но, дали е възмобно да е сдухан самият пресостат?
Изображение

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от samsung_bg » 22 юли 2007, 11:01

john3v написа:Но, дали е възмобно да е сдухан самият пресостат?
Не мисля, че е от него
Изображение

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 25 юли 2007, 12:06

Смених средно гърне, сложих и добавка реметализатор и сега климатика не ми гаси двигателя, но изключва преди да е направил достатъчно хладно и примерно след 10 мин работа изобщо не включва повторно през следващите 5 мин.
Обаждах се в МП и от там ми отказаха помощ, щото майстора им по климатиците (който освен всичко останало, което не върши, и не ремонтирал същите, а само им опреснявал съдържанието на фреон срещу има-няма 50лв) бил в отпуск до другия месец.
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 25 юли 2007, 12:14

не изпускай фреон свободно в атмосферата.Замърсяваш жестоко околната среда.По добре иди при някой майстор на климатици да ти източи малко фреон в бутилка.Мисля,че никой няма да ти вземе пари за това,при положение,че им оставяш 100-тина грама от фреона си.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 25 юли 2007, 12:28

mrdds написа:не изпускай фреон свободно в атмосферата.Замърсяваш жестоко околната среда.По добре иди при някой майстор на климатици да ти източи малко фреон в бутилка.Мисля,че никой няма да ти вземе пари за това,при положение,че им оставяш 100-тина грама от фреона си.
Ха до нас пускат цели хладилни комиони и други техники пълни с фреон, и на задушават редовно :evil: :evil: :twisted: :twisted:

Ще им търкулна един варел, пълен със запалимо вещество на тея изруди.. :twisted: :twisted: >:): *00142*

Сори за офа. :D :D
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 25 юли 2007, 12:35

mrdds написа:не изпускай фреон свободно в атмосферата.Замърсяваш жестоко околната среда....
А затова ли фреон 143а се води екологично чист?
Изображение

Потребителски аватар
alex___
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 22 фев 2005, 01:05
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от alex___ » 25 юли 2007, 21:28

Колега, погледни под предния капак дали въртят всичките вентилатори, които отговарят за кондензатора (радиатора) на климатика. Не знам дали си с един или два вентилатора на кондензатора, но и един от тях да не работи в това топло време, налягането става високо и ако пресостатът е комбиниран за високо и ниско налягане, ще го изключва по високо налягане. Затова трябва да обърнеш внимание на тези вентилатори. Също така виж дали този кондензатор (радиатор) не е затлачен с боклуци (прах, пухчета и т.н.) Ако е - изчисти го. Не вярвам пресостатът да е прецакан.Ако всичко по вентилаторите е наред, трябва да отидеш при някой майстор да ти замери фреона, но нека да замери както ниското, така и високото налягане, за да види дали не вдига много високо. Ако престостатът се е прецакал, просто можеш да окъсиш с едно мостче буксата на престостата, но това е само временен вариант. Хубаво е да го смениш колкото се може по-скоро. Ако има нещо друго, питай. Успех!
И при слънце и при дъжд
Форда пали от веднъж!

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 25 юли 2007, 22:47

С една перка е. Когато климатика е включен върти постоянно (сякаш на първа степен).
Обикновено поддържам чистота навсякъде, но ще и ударя една водоструйка тия дни.
Майстори - честно казано няма в стз. Дори и в МП.
Прави ми впечатление, че когато околната темп. е по-висока от 36 градуса се изключва по-често. Това ми говори, че може би налягането се повишава и примерно пресостата го отчита грешно.
От къде мога да намеря такъв пресостат и дали трябва да се изпусне фреона за да се монтира новия поне за проба?
Изображение

Потребителски аватар
alex___
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 22 фев 2005, 01:05
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от alex___ » 28 юли 2007, 22:22

Тази перка трябва да се върти бързо даже от високите обороти се чува едно специфично бучене сигурно си го чувал на другите коли с климатик.Провери куплунга на вентилатора дали не е клиясъл или да се е измъкнал ,провери също така дали е със скорости този вентилатор ще го познаеш по това че има повече от два кабела .Ако кабелите са повече от два , измери съпротивлението на намотките, дали не е укъсила някоя от тях.Успех
И при слънце и при дъжд
Форда пали от веднъж!

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 30 юли 2007, 14:15

Всички съединения са му ОК (за вента).
Бученето си е там.
Направи ми още нещо впечатление - когато съм на място или при бавно движение, когато перката се развърти на високи обороти климатика ми не духа студено.
Изображение

Потребителски аватар
alex___
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 22 фев 2005, 01:05
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от alex___ » 30 юли 2007, 22:45

Да не се е прецакал терморегулатора?
И при слънце и при дъжд
Форда пали от веднъж!

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 31 юли 2007, 14:31

Терморегулатор???? Какво е и къде е?
Да не би да имаш предвид термостата за охл. течност на двигателя?
Изображение

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 31 юли 2007, 17:49

Пресостата трябва да се регулира, на малко по-високо налягане (чети книжка). А колко грама трябва да се източат или дозареди не е важна, а е важно да се напълни системата при работа на климатика до необходимото налягане. А за фреоните, 134 е доста по-безвреден от 22, а 410А е безвреден.

ПП: със това ".....,а ...." незнам дали разбрахте нещо
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 31 юли 2007, 18:30

@ewgeni: за съжаление на виждам, от къде може да се регулира пресостата. По него няма нищо, което да може да се мръдне.
А и в книжката не намерих нищо за него. В интерес на истината климатика ми бе напълнен според нормата (по налягане) и се наложи да го поизпусна.
Ако има истински разбиращ от автоклиматици в моя вилает - казвайте да отивам, че ме нерви и накрая ще сменя автомобила, колкото и да не ми се иска.

П.С. Майстор, намиращ се до "Загорка" казващ се Сиво... нещо си не можа дори да се докопа до изпарителя, като заключи че фордовете били много ******* и не можели току-така да се ремонтират... резултата е няколко счупени зъбчета на заключващите "механизми" и един полубесен потребител (аз), който си хвана пътя с мръсна газ.
Изображение

ian
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 18 юни 2005, 18:22
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16 V `94
Местоположение: Ст.Загора и Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от ian » 31 юли 2007, 19:34

По пътя за Калоновец веднага като излезнеш от града /за СЗ говорим/ отдясно до пътя. Има заведение, след заведението има едни фургони там има добър майстор мисля, че се казваше Йонко. Лятото на 2005 ми прави климатика и досега не съм имал проблем. Обаче оттогава не съм минавал оттам и не знам дали е все още там

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта