Автоматично включване на фарове,въпрос.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
А, аз малко се поулях с обясненията но дано да е разбираемо. 

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Знам , че е леко встрани от темата , но все пак да питам ако някой се е сблъсквал.Оригиналното реле за късите следи ли консумираната мощност във веригата при нашите фордове от средата на 90-те(както при мигачите)? Защото , ако не следи другата алтернатива ще е LED крушки за късите , които да си работят на пълна мощност(10-20 w) и схемата която ще ги управлява вече ще е доста по-опростена.По тоя начин бягаме и от споровете с полицаи , относно DRL , къси дълги и т.н.Знам , че до преди 2-3 години led крушките бяха майтап работа , и не даваха добра мощност/осветеност , но сега гледам че цените са паднали и има с добра мощност/цена
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Оргиналното реле е най-обикновено реле и нищо не следи. А дали тези крушки дали ще светят както Халогенните?
При мигачите "следенето" на тока е заради устройството му, има биметална пластина, през която минава тока. Голям ток голямо загряване и голямо време за изстиване, малък ток малко загряване бързо изстиване - мигачите мигат бързо.
При мигачите "следенето" на тока е заради устройството му, има биметална пластина, през която минава тока. Голям ток голямо загряване и голямо време за изстиване, малък ток малко загряване бързо изстиване - мигачите мигат бързо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Ами засега съм тествал само в къщи обикновени крушки , за домашни условия цокъл E27.Забелязах , че led крушка с 3 w ел.мощност свети като 30-40 w крушка с нажежаема жичка(от старите).За да постигна същото с халогенна (пак е 27) ще ми трябват около 20 w (40 w халоген свети като 55 w с нажежаема жичка).HACKO написа: А дали тези крушки дали ще светят както Халогенните?
.
На кратко по прости сметки ,LED крушка за да свети като 55 w халоген трябва да е около 8-10 w .
Отделен е въпроса за спектъра на светлината който при LED крушките е топло и студено бял.Първия май е за предпочитане защото жълтее.И друго има , че аз тествах в домашни условия , а не на открито.При тази цена мисля , че си заслужава пробата
http://www.ebay.co.uk/itm/H7-Car-DC-12V ... 5740wt_938
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
И аз гледах за тези LED крушки, но за съжаление интензитета им не е достатъчен за нощно каране, препоръчват ги единствено за фарове за мъгла. Най-силната LED H7 я гледах с ~ 500 lm. а халогенна H7 е 1200-1450, за усилените на различните производители си стигат 1500-1600 lm.
Така и така пиша в темата, някой има ли наблюдения за КАТ и фарове с намален интензитет на дългите, правят ли се проблеми ? Направих си най сетне една схема с MOSFET-транзистор за намаление на фаровете, но още не съм я монтирал. Колебая се дали да намаля дългите на минимум или да го пусна на късите. Лошото при късите е, че ще опича рефлектора, ще горят крушките които в тъмно са съществено важни (да не говорим че трябва да махам фара за смяна и на път няма изобщо да ми се занимава), а и ще трябва да работи на поне 60% мощност за да се виждат, а на дълги на не повече от 25-30% мощност ще работи и вижда.
Така и така пиша в темата, някой има ли наблюдения за КАТ и фарове с намален интензитет на дългите, правят ли се проблеми ? Направих си най сетне една схема с MOSFET-транзистор за намаление на фаровете, но още не съм я монтирал. Колебая се дали да намаля дългите на минимум или да го пусна на късите. Лошото при късите е, че ще опича рефлектора, ще горят крушките които в тъмно са съществено важни (да не говорим че трябва да махам фара за смяна и на път няма изобщо да ми се занимава), а и ще трябва да работи на поне 60% мощност за да се виждат, а на дълги на не повече от 25-30% мощност ще работи и вижда.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Добре , тогава друг авангарден въпрос
.Ако накараме предния габарит да работи заедно с късите и сложим 2 x 500 LM , (LED къси +LED габарит) ?Гледал ли си предния габарит къде е заврян , един до друг ли е със крушката на късите...щото ако са много близо пък да не стане беля.....

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- ganador
- потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 04 мар 2005, 13:24
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-S '00 г.
- Местоположение: Montana
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Аз пък се замислих друго тия дни. Така и така почти не ползвам "доп. фарове за мъгла", и ако вместо Н7 се постави друга лампа, LED или не-халогенна и се включват за "дневни", какъв ще ми е проблема с КАТ?
Нашата чаша на търпение - най-пълната чаша в света!


- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
С Този нисък интелект не си прави експерименти!ganador написа:Аз пък се замислих друго тия дни. Така и така почти не ползвам "доп. фарове за мъгла", и ако вместо Н7 се постави друга лампа, LED или не-халогенна и се включват за "дневни", какъв ще ми е проблема с КАТ?
На един пич с Mini Cooper тръгнали да му пишат, защото бил на халогени, но той не е бил пуснал такива.
На това чудо габарита е в халогена.

Не разбрах каква е била развръзката, но доста здраво са му опънали нервичките.
На тез момченца им е заповядано да пишат.
Не да опазват реда и закона и да регулират движението ... а да пишат.
На тях им е казано да отчитат дейност.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
С една малка разлика - на нашите Фокуси, 1-ва фаза преди феислифта на халогените си има означението Е4.... за сертификата, фабрични са и не би следвало да има проблем. Какво ли не мислих като варианти докато преди 2-3 седмици сменявайки крушка на халогените не видях това прословуто Е4, и нататък лесно - едно мостче на ключа от контакт на халогени, вместо крушки сложих диоди и сега като съмна контакт светят непрекъснато. Спираха ме ченгета по друг повод,но за това не се заяждали.paci написа:редактирайте си малко цитатите
Последна промяна от Doin на 17 сеп 2012, 19:47, променено общо 1 път.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
А каква е ползата от тези "подобрения"?
- ganador
- потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 04 мар 2005, 13:24
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-S '00 г.
- Местоположение: Montana
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Ми, поне да вършат някаква работа, за "дневни" са идеални, според мен.dimkar написа:А каква е ползата от тези "подобрения"?
BTW, Doin, какви диоди си поставил на твоите?
Нашата чаша на търпение - най-пълната чаша в света!


- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
За мен фаровете за мъгла си имат голямо предимство при лоши метеорологични условия и не би ми минало през акъла сам да си ги прецакам. Още повече, че за тази цел си има далеч по-интелигентни и евтини решения.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Подобренията са с цел .. експеримент общо взето. Отдавна обмислям дневни светлини , закупих си готов модул ( вкючване на късите 20 сек след контакт), реших да го монтирам сам... нищо. Мойте две леви ръце ли бяха виновни, модула ли бе калпав - не работи. Четох доста из форумите и се спрях на решението с просто реле, купих необходимите реле, диод и букса за релето, но като видях трябва да мине кабела от алтернатора се отказах. Тогавадойде момента с изгорялата крушка на халогените- тези фарове съм ползвал веднъж за 3 години, едното стъкло е пукнато(облепил съм го с прозрачно фолио за да не влиза вода)... въобще държа ги единствено за красота. Легнах да сменя крушката и видях, че всъщост на тях си има всички необходими означения за сертифициране като дневни светлини. С рулетка проверих отстоянията спрямо наредбата - всичко съвпада. Оригиналните крушки обаче ми се видяха доста слаби и реших да сложа диоди. От Радимекс взех 12 диода по 30 кандела със съпротивления по 100 Ома, вързах ги пробно на левия халоген - денем светеше по-ярко от късите. Повторих процедурата и с десния и така карам вече 3 седмици. В Събота от ключа за светлините намерих плюс след контакт (зелен с черна ивица) и през ключ го вързах за кабела на халогените посредством бързи връзки, за да не пипам излишно където не разбирам. Сега като подам контакт светват халогените, общата консумация на диодите е пренебрежима и не ми пречи на запалването, не включвам габарити, подсветка на таблото, задни светлини, а когато включа на къси с ключа изключвам халогените за да не светят паралелно и да пречат на останалите. Мисля и за вариант вместо ключа да използвам реле, но това съм го оставил за по-нататък. Искам да уточня, че не съм правил никакви модификации на инсталацията, халогените си работят и като халогени, оставил съм гнездата на крушките, така че винаги да мога да ги върна.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Ето още един вариант за ентусиазираните.
На двата диода 1N4007 на единия се включва вход от габаритните за да може когато водача включи на габарити схемата да изключва дневните светлини. А на другия се включва сигнал от дългите поради същата причина както с габаритите.
На двата диода 1N4007 на единия се включва вход от габаритните за да може когато водача включи на габарити схемата да изключва дневните светлини. А на другия се включва сигнал от дългите поради същата причина както с габаритите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта