Перката на радиатора не се включва?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
kdjenev
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 27 мар 2007, 10:37
Модел на автомобила: Ford Orion 1.6D Chia
Status: Извън линия

Перката на радиатора не се включва?

Мнение от kdjenev » 28 май 2007, 12:54

Снощи се прибирам през Бузлоджа, стрелката в купето показва 2-3мм над мин. температира и аз си карам, колата не е губила мощност, и по едно време гледам пуши, спрях без да гася колата, гледам перката не се включва и стрелката показва че колата не е загряла въобще а тя пуши като гейзер от капачката, успях да я отворя вътре ври, пипам маркуча не е твърд, гледам маслото не побелява и си викам ОК оставям я да работи а тя си продължава да загрява, изключих и запалих наново и стрелката ако имаше как щесе да се превърти и перката пак не включва, дадох на късо да върти постоянно и се прибрах но стрелката си стоеше в средата при постоянно вкл. перка, незнам от какво може да е, термостат ли? някой датчик ли? Ако някой може да ми даде съвет ще съм му благодарен.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 28 май 2007, 13:08

Поне един температурен датчик - този който ти е за уреда в купето. Перката се включва от отделен температурен датчик (но това трябва да провериш при теб как е по схема, та станах два датчика - единият е около 14 лв). След датчика за перката мисля че има съпротивление, което също може да си е заминало, а може и самия кабел да се е опекъл и да недава контакт.
С две думи провери веригата на перката.

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Мнение от teoto » 28 май 2007, 13:55

Виж си и термостата. Може да не затваря малкия кръг. Радиатора беше ли топъл?

kdjenev
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 27 мар 2007, 10:37
Модел на автомобила: Ford Orion 1.6D Chia
Status: Извън линия

Мнение от kdjenev » 28 май 2007, 14:28

Беше загрял радиатора да.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 28 май 2007, 15:51

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=10282" onclick="window.open(this.href);return false; :idea:
Изображение

Потребителски аватар
hitman
потребител
потребител
Мнения: 63
Регистриран: 15 окт 2006, 19:44
Модел на автомобила: Ford Escort MK3 XR3
Status: Извън линия

Мнение от hitman » 28 май 2007, 22:51

И преди си спомням ,че ставаше дума за температурния датчик който пуска перката но много внимавай какво си взимаш препоръчвам ти от форд защото ментаците за по 13-14лв правят доста проблеми аз си взех 2 поради подобен проблем ,тествах ги в нас в съд с гореща вода на котлон единия се активира едва след като го сложих директно на котлона защото водата си изкипя а той не прави маса ,а другия даже и на котлона не тръгна.Прави си изводи !!!!Както се казва понякога евтиното излиза по-скъпо

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 29 май 2007, 00:17

Аз си взех от така наречените ментаци за 20лв (доста приличен, дадоха ми и нещо като гаранция), защото не бях сигурен, че той не работи, за да давам повече пари за оригинален. Така се и оказа, проблемът ми не е в датчика. Смених оригиналния и сложих новия. Тествах оригиналния и като видях, че работи, го върнах него (новият включва при малко по-висока температура, но нямаха като моя и ме мързеше да обикалям). След това тествах и ментака - и той си работеше.

Та теста го направих в канче с вода и бързовар + мултицет, който мери температура. И понеже повече от 99 градуса не вдигна, сипах сол (наложи се да сложа доста) във водата, с което й вдигнах температурата на кипене до 110 градуса, за да направя измерванията и за двете степени.

P.S. В резултат на всичко това имам един излишен датчик марка Vernet, с температури на включване и изключване на двете степени както следва: 100 - 90 градуса и 110 - 95 градуса (на корпуса му си ги пише). Който е сигурен или иска да проба дали неговият не работи да заповяда :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 29 май 2007, 01:15

Не твърдя за двустепенния датчик, но едностепенния датчик включва на 102 а изключва на 97. Това е така защото вентилатора се включва когато температурата стигне критични стойности.
Провери датчика дали включва, ако работи провери херметичноста на системата. Ако е разхерметизирана течноста завира преди да се включи вентилатора. Когато включиш вентилатора постоянно той поддържа по-ниска температура от точката на кипене и всичко изглежда нормално.

kdjenev
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 27 мар 2007, 10:37
Модел на автомобила: Ford Orion 1.6D Chia
Status: Извън линия

Мнение от kdjenev » 29 май 2007, 08:54

Благодаря на всички отзовали се, аз което разбрах е да си тествам датчика за показанията в купето мисля че представлява: с един кабел е и влиза в една "пишчица" с резба, а другия датчик на който дадох кабелите на късо какъв е единия е с един кабел а другия с 2 и имат кабелни обувки. Казаха ми че се давал на маса и да гледам дали стрелката в купето отчита. Днес ще тествам и утре ще мина да проверя за датчици. Но сега когато перката е вързана на късо в купето си отчита. Довечера като откачам кабелите които са късо ще направя и снимки.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 29 май 2007, 21:23

Датчика който е с един кабел управлява уреда, този с двата вентилатора. Двата датчика са напълно независими един от друг.

kdjenev
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 27 мар 2007, 10:37
Модел на автомобила: Ford Orion 1.6D Chia
Status: Извън линия

Мнение от kdjenev » 30 май 2007, 08:42

Благодаря ти НАСКО, точно това исках да разбера, сега ще ги замеря и ще разбера от кой от двата е, в най - лошия случай ще си купя и двата. Обясниха ми , че се замервали като се даде на маса някаде по купето и стрелката трябва да се качи най горе но за на стрелката или за на перката датчика става дума -незнам. Ако някой може да ми каже сигурен начин за проверка ще съм много Благодарен.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 30 май 2007, 09:02

Когато дадеш кабела на маса проверяваш дали уреда на таблото и кабелите до него са изправни. Естествено ако когато дадеш на маса стрелката отиде на максимума значи проблема би трябвало да е в датчика. Ти пишеш че термометъра ти работи, тогава изобщо не се занимавай с неговия датчик. Провери датчика на вентилатора, най вероятно ще е за смяна. При покупка на нов гледай температурата на включване да съвпада със стария датчик и не се вързвай на търговците ако те убеждават че по-добре да вземеш датчик с по-ниска температура, това ще изкара двигателя ти от нормалния температурен режим за който е проектиран.
Ако датчика ти работи, помисли върху варианта разхерметизирана система. Нормалната работна температура на двигателите е 90-100градуса, а водата(антифриза) когато не са под налягане завират на по-ниска.
П.П. Проверката на датчика е елементарна. Сваля се включва се оммер или проста верига с батерия и крушка на контактите и датчика се нагрява със сушоар или на котлон, ако работи крушката трябва да светне или оммера да покоже 0.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 30 май 2007, 12:42

HACKO написа:..........
П.П. Проверката на датчика е елементарна. Сваля се включва се оммер или проста верига с батерия и крушка на контактите и датчика се нагрява със сушоар или на котлон, ако работи крушката трябва да светне или оммера да покоже 0.
А е хубаво да се провери дали включва и изключва на зададената температура! Знам, че се получава някой път датчика да си промени характеристиките.
За целта обаче трябва термометър, който да отчита откъм 40 до 100 градуса поне и съд с вода, в който да се топнат датчика и термометъра. :idea:

kdjenev
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 27 мар 2007, 10:37
Модел на автомобила: Ford Orion 1.6D Chia
Status: Извън линия

Мнение от kdjenev » 30 май 2007, 13:25

Ок благодаря на всички отзовали се, ще ги проверя, ще купя нов или нови и като ги сменя ще пиша резултата.

kdjenev
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 27 мар 2007, 10:37
Модел на автомобила: Ford Orion 1.6D Chia
Status: Извън линия

Мнение от kdjenev » 04 юни 2007, 09:26

В събота ходих в Мото Пфое и ми оправиха перката, а аз като затегнах чинча на датчика за уреда в купето и той си показва, казаха че били прокъсани клемите на датчика. Покарах я и стрелката нормално стои до N (NORM като N е най горната буква) и малко след нея включва перката, мисля че това е нормално.
Обаче проблема ми е друг, акомулатора ми беше стар имаше разградена клетка но след проблема с прегряването след 2 дена ми падна акомулатора, заредих го и го сложих и пали от раз, на другата сутрин обаче пак "вът-вът" да запали ама няма никой, свалих го и го зареедих за да мога да запаля за да отида в събота до Мото Пфое, казах му за проблема а той ми вика от акомулатора е, купих нов Iskra 75А/h и го сложих, вчера сутринта пак бая повъртя докато запали и тази сутрин пак доста трудно подгрявам поне по 2 пъти свещите. Как да проверя дали има отечка и ако има как се открива къде е.

Сори за двойния пост, но ако може някой да помогне с схема на електриците или бушоните за Орион 1.6Д 87г.

paci: Няма нужда да се извиняваш поради простата причина, че има бутон "промени" !!! Сети се за какво служи?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 04 юни 2007, 21:26

Чеки сега!
За какво ще говорим в тази тема ?
За "Перката на радиатора не се включва?"
Или за това, че не пали ?

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 104 госта