Проблем с вътрешното осветление
- komando_boy
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 01 мар 2005, 18:27
- Модел на автомобила: Escort SW Ghia 1.8i 16V `92
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Проблем с вътрешното осветление
Здравейте!
Преди около седмица си взехме Еscort 1.8i 16V Combi GHIA `92. Колата е перфектна, но ме мъчи едно малко проблемче.
Забелязах че не работи осветлението на таблото. В смисал свети само лампата пред километража, която го осветява отвън.
Прегледах бушоните - наред са си, кабелите не личеше да са прекъснати (поне там където се виждат ) нямам идея защо не светва.
Някаде бях чел, че имало на GHIA-та регулатор колко силно да свети, но не видях такова нещо.
Ако някой има идея нека да пише PLS!!!
Предварително благодаря!
Преди около седмица си взехме Еscort 1.8i 16V Combi GHIA `92. Колата е перфектна, но ме мъчи едно малко проблемче.
Забелязах че не работи осветлението на таблото. В смисал свети само лампата пред километража, която го осветява отвън.
Прегледах бушоните - наред са си, кабелите не личеше да са прекъснати (поне там където се виждат ) нямам идея защо не светва.
Някаде бях чел, че имало на GHIA-та регулатор колко силно да свети, но не видях такова нещо.
Ако някой има идея нека да пише PLS!!!
Предварително благодаря!
Последна промяна от komando_boy на 19 май 2005, 16:24, променено общо 1 път.
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Здравей и добре дошъл в клуба!
Надявам се да си доволен от новата придобивка и да не ти създава главоболия Колкото до проблема ти има ли възможност крушките да са изгоряли? Аз до сега не бях чувал за такава екстра при моделите "Ghia", a и си мисля, че ако имаше би трябвало и тази крушка (която в момента свети) да е в същото положение-като другите.
Надявам се да си доволен от новата придобивка и да не ти създава главоболия Колкото до проблема ти има ли възможност крушките да са изгоряли? Аз до сега не бях чувал за такава екстра при моделите "Ghia", a и си мисля, че ако имаше би трябвало и тази крушка (която в момента свети) да е в същото положение-като другите.
- komando_boy
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 01 мар 2005, 18:27
- Модел на автомобила: Escort SW Ghia 1.8i 16V `92
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здрасти и добре заварил, както се казва!
Наистина проблема беше от крушките - имаше само 2 здрави.
След смяната им всичко си проработи с изключение на бутоните. Тях ги свалих и след проверка установих че горния светодиод (или крушка - неуспях да го разпозная ) не свети.
Има ли начин да се смени, защото забелязах че е изводите са захванати в нещо подобно на щипки?
Наистина проблема беше от крушките - имаше само 2 здрави.
След смяната им всичко си проработи с изключение на бутоните. Тях ги свалих и след проверка установих че горния светодиод (или крушка - неуспях да го разпозная ) не свети.
Има ли начин да се смени, защото забелязах че е изводите са захванати в нещо подобно на щипки?
Последна промяна от komando_boy на 19 май 2005, 16:25, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако имаш предвид смяната на крушките, да могат. Има две чопчета от двете страни, натисни ги с нещо остро и лего избутай напред, след това издърпваш крушката. Аз даже съм сложил по малки на размер /намера е да контактува жичката с пластинката/, че и по мощност са май по-слабички, ама такива имах под ръка!
Небойте се роби Спартак е с вас!
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Тук ме хвана в крачка. Не ми се е случвало до сега да правя подмяна такива операции. Възможностите които се сещам са 2, едната е да търсиш нова (от някоя морга или М-П) или да я побългариш. При всички случаи обаче по-лошо не може да стане (нали не свети) та опитай първо да я смениш. По-вероятно е да е лампичка според мен, но и сетодиодче би трябвало да свърши работа, но трябва да видиш какво е точно напрежението и да сложиш резисторче, около 1кohm, но е хубаво да си го изчислиш за да не стане фал Успех!
- komando_boy
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 01 мар 2005, 18:27
- Модел на автомобила: Escort SW Ghia 1.8i 16V `92
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Всичко вече работи на 6!
Остана само пръстена около запалката. Някой успявал ли е да я свали, защото аз се опитах но има нещо което я държи и не и позволява да излезе като я издърпам напред.
Само тя остана, но не се дава!
Остана само пръстена около запалката. Някой успявал ли е да я свали, защото аз се опитах но има нещо което я държи и не и позволява да излезе като я издърпам напред.
Само тя остана, но не се дава!
Последна промяна от komando_boy на 19 май 2005, 16:25, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Наистина няма да е зле да пишем как сме решили проблема си, ВСЕ ПАК СМЕ ПОТЪРСИЛИ ПОМОЩ ОТ ТОЗИ ФОРУМ И СМЕ "ДЛЪЖНИ" ДА МУ ОТДАДЕМ НЕОБХОДИМОТО -ДА СПОДЕЛИМ ПО КОЙ НАЧИН СМЕ РЕШИЛИ ПРОБЛЕМА СИ За да може и друг да се възползва от наученото във форума. ТА НАЛИ ТОВА МУ Е ИДЕЯТА НА ФОРУМАcossy Пуснато на: Съб Яну 15, 2005 1:39 pm Заглавие:
--------------------------------------------------------------------------------
Kaжи какво стана, как го направи ) и ние да р азберем как става
Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да , може и да ми е дошло повечко червеното /не виното/ . Не става въпрос за "komando_boy"-пич не го приемай лично, а по принцип. Но коУеги не е зле да си споделяме какви са резултатите от запитванията ни. Май така по-добре звучи !
Хей, да не забравите да си напишете резултатите от запитванията си, че пак ще има червено !
Аз вече го направих!
Хей, да не забравите да си напишете резултатите от запитванията си, че пак ще има червено !
Аз вече го направих!
Небойте се роби Спартак е с вас!
- komando_boy
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 01 мар 2005, 18:27
- Модел на автомобила: Escort SW Ghia 1.8i 16V `92
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
За момента нямам снимки, но обещавам веднага щом мога да кача!
А ето и какво правих по колата:
1. Несветеха трите бутона (за стопа за мъгла, нагревателите на предно и задно стъкло).
Бутоните се изваждат като леко се повдигнат с малка отверка. Откачат се кабелите. Бутона е затворен чрез четири зъбчета, които внимателно се освобождават. Вътре има светодиод, който свети когато бутона е натиснат. Над него се намира малка лампа, която свети когато осветлението на таблото е пуснато. Проблема ми беше тя. Купих си нова (има ги в магазините от типа "Млад Техник"). Та изводите и са захванати в нещо като щипки, които внимателно се разтварят, най-добре с ножче. Старата се вади, слага се новата, с малки клещи се затварят щипките и бутона се сглобява и монтира обратно.
Внимавайте да не стане късо в бутона. При мен стана при опита да сменя лампата със светодиод. Резултата беше два изпушили бушона и едно спечено реле за късите светлини.
2. Километраж, оборотомер и датчици за бензин и температура.
Развиват се двата отвесни винта пред километража. Сваля се кората около километража много внимателно!!!, защото се държи освен на винтовете и на 5-6 метални щипки. Те се освобождават с малка отверка като се натисне точно под щипката. След това се развиват четирите винта, крепящи блока, откача се жилото на километража (издърпва се назад), откача се и щепсела с кабелите и блока е освободен. Лампите са разположени отгоре и отзад на блока. Сглобяването става в обратен ред.
А дано не ви се налага въобще да го правите, защото закачането на жилото на километража ми отне към 30-40 минути мъки и поздрави към инжинерите на Форд!
3. Врътки на отоплението и климатика.
Свалят се кората около километража и бутоните по описания по-горе начин. Врътките се изваждат като се повдигнат леко с малка отверка. Развива се винта, намиращ се откъм волана и освобождавайки две-три щипки панела се сваля. Лампите отзад са три, а при мен проблема беше прекъсната пътечка на платката. Оправих го с запояване на тънка жичка като мост над прекъснатото място. Сглобява се в обратен ред.
4. Пръстен на запалката.
Тук работата е по-особена защото се работи така да се каже "на челна стойка". Просто е малко гадно, но ето как се процедира. Изважда се запалката. Откачат се захранващите я проводници. Тук е добре да имате фенерче или друг източник на светлина. С малка отверка се отделя частта с лампата от основата на запалката. Тук лампата е стандартна (12V; 1,2W) и се намира лесно. Тя е поставена в корпус от две части, които се разделят с освобождаването на две-три зъбчета. Сглобява се в обратен ред.
Общо взето това е което правих. Резултата е осезаем.
Дано с този пост да помогна за общото благо!
П.П.: Каквото и да правите, правете го бавно и внимателно!!!
@cossy, @аaleks: Извинявам се за редките посещения, но имам проблеми с Нет-а и пиша от работата.
А ето и какво правих по колата:
1. Несветеха трите бутона (за стопа за мъгла, нагревателите на предно и задно стъкло).
Бутоните се изваждат като леко се повдигнат с малка отверка. Откачат се кабелите. Бутона е затворен чрез четири зъбчета, които внимателно се освобождават. Вътре има светодиод, който свети когато бутона е натиснат. Над него се намира малка лампа, която свети когато осветлението на таблото е пуснато. Проблема ми беше тя. Купих си нова (има ги в магазините от типа "Млад Техник"). Та изводите и са захванати в нещо като щипки, които внимателно се разтварят, най-добре с ножче. Старата се вади, слага се новата, с малки клещи се затварят щипките и бутона се сглобява и монтира обратно.
Внимавайте да не стане късо в бутона. При мен стана при опита да сменя лампата със светодиод. Резултата беше два изпушили бушона и едно спечено реле за късите светлини.
2. Километраж, оборотомер и датчици за бензин и температура.
Развиват се двата отвесни винта пред километража. Сваля се кората около километража много внимателно!!!, защото се държи освен на винтовете и на 5-6 метални щипки. Те се освобождават с малка отверка като се натисне точно под щипката. След това се развиват четирите винта, крепящи блока, откача се жилото на километража (издърпва се назад), откача се и щепсела с кабелите и блока е освободен. Лампите са разположени отгоре и отзад на блока. Сглобяването става в обратен ред.
А дано не ви се налага въобще да го правите, защото закачането на жилото на километража ми отне към 30-40 минути мъки и поздрави към инжинерите на Форд!
3. Врътки на отоплението и климатика.
Свалят се кората около километража и бутоните по описания по-горе начин. Врътките се изваждат като се повдигнат леко с малка отверка. Развива се винта, намиращ се откъм волана и освобождавайки две-три щипки панела се сваля. Лампите отзад са три, а при мен проблема беше прекъсната пътечка на платката. Оправих го с запояване на тънка жичка като мост над прекъснатото място. Сглобява се в обратен ред.
4. Пръстен на запалката.
Тук работата е по-особена защото се работи така да се каже "на челна стойка". Просто е малко гадно, но ето как се процедира. Изважда се запалката. Откачат се захранващите я проводници. Тук е добре да имате фенерче или друг източник на светлина. С малка отверка се отделя частта с лампата от основата на запалката. Тук лампата е стандартна (12V; 1,2W) и се намира лесно. Тя е поставена в корпус от две части, които се разделят с освобождаването на две-три зъбчета. Сглобява се в обратен ред.
Общо взето това е което правих. Резултата е осезаем.
Дано с този пост да помогна за общото благо!
П.П.: Каквото и да правите, правете го бавно и внимателно!!!
@cossy, @аaleks: Извинявам се за редките посещения, но имам проблеми с Нет-а и пиша от работата.
Последна промяна от komando_boy на 19 май 2005, 16:26, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта