За момента нямам снимки, но обещавам веднага щом мога да кача!
А ето и какво правих по колата:
1. Несветеха трите бутона (за стопа за мъгла, нагревателите на предно и задно стъкло).
Бутоните се изваждат като леко се повдигнат с малка отверка. Откачат се кабелите. Бутона е затворен чрез четири зъбчета, които внимателно се освобождават. Вътре има светодиод, който свети когато бутона е натиснат. Над него се намира малка лампа, която свети когато осветлението на таблото е пуснато. Проблема ми беше тя. Купих си нова (има ги в магазините от типа "Млад Техник"). Та изводите и са захванати в нещо като щипки, които внимателно се разтварят, най-добре с ножче. Старата се вади, слага се новата, с малки клещи се затварят щипките и бутона се сглобява и монтира обратно.
Внимавайте да не стане късо в бутона. При мен стана при опита да сменя лампата със светодиод. Резултата беше два изпушили бушона и едно спечено реле за късите светлини.
2. Километраж, оборотомер и датчици за бензин и температура.
Развиват се двата отвесни винта пред километража. Сваля се кората около километража
много внимателно!!!, защото се държи освен на винтовете и на 5-6 метални щипки. Те се освобождават с малка отверка като се натисне точно под щипката. След това се развиват четирите винта, крепящи блока, откача се жилото на километража (издърпва се назад), откача се и щепсела с кабелите и блока е освободен. Лампите са разположени отгоре и отзад на блока. Сглобяването става в обратен ред.
А дано не ви се налага въобще да го правите, защото закачането на жилото на километража ми отне към 30-40 минути мъки и поздрави към инжинерите на Форд!
3. Врътки на отоплението и климатика.
Свалят се кората около километража и бутоните по описания по-горе начин. Врътките се изваждат като се повдигнат леко с малка отверка. Развива се винта, намиращ се откъм волана и освобождавайки две-три щипки панела се сваля. Лампите отзад са три, а при мен проблема беше прекъсната пътечка на платката. Оправих го с запояване на тънка жичка като мост над прекъснатото място. Сглобява се в обратен ред.
4. Пръстен на запалката.
Тук работата е по-особена защото се работи така да се каже "на челна стойка". Просто е малко гадно, но ето как се процедира. Изважда се запалката. Откачат се захранващите я проводници. Тук е добре да имате фенерче или друг източник на светлина. С малка отверка се отделя частта с лампата от основата на запалката. Тук лампата е стандартна (12V; 1,2W) и се намира лесно. Тя е поставена в корпус от две части, които се разделят с освобождаването на две-три зъбчета. Сглобява се в обратен ред.
Общо взето това е което правих. Резултата е осезаем.
Дано с този пост да помогна за общото благо!
П.П.: Каквото и да правите, правете го бавно и внимателно!!!
@cossy, @аaleks: Извинявам се за редките посещения, но имам проблеми с Нет-а и пиша от работата.
