Нормално ли е?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Нормално ли е?

Мнение от SBobi » 01 юни 2007, 21:26

Колеги нормално ли е на Форд Мондео 93год 2.0 16V след като е загрял и е включила перката и изгася мотора и тя да спре с него!Понеже имам наблюдения на други автомобили карам и Голф3 и след изгасяне на мотора перката продължава докато не охлади мотора и чак тогава спира пък тук спира веднага!!! дали това е нормални или някои преди мене е пипал нещо кадето не му е работа!!!

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 01 юни 2007, 21:28

Повече от нормално е. И при мен е така. Остави ги тези Голфове, нека си върти, докато му падне акумулатора :lol:
Последна промяна от redchampions на 01 юни 2007, 21:29, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
BuLLDoZeR
потребител
потребител
Мнения: 258
Регистриран: 21 ное 2005, 16:47
Модел на автомобила: Escort 1.4i PTE `95 Mk7
Местоположение: София/В.Т
Status: Извън линия

Мнение от BuLLDoZeR » 01 юни 2007, 21:29

И на ескорта е така, явно и на мондеото.
Не знам за другите модели как е.
С две думи - нормално. :)

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 01 юни 2007, 21:32

тва за перката съм го забелязвал на повечето фолксвагени, при нашата любима марка не е така :P

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 01 юни 2007, 21:33

благодаря момчета вече съм по спокоен :)

Потребителски аватар
hitman
потребител
потребител
Мнения: 63
Регистриран: 15 окт 2006, 19:44
Модел на автомобила: Ford Escort MK3 XR3
Status: Извън линия

Мнение от hitman » 01 юни 2007, 23:46

Нормално е перката работи на контакт и при моя е така когато изгасиш тя спира но ако дадеш на контакт без да палиш ще се върти докато не охлади до изключване на релето това е .А на фолксвагените не е свързана с подаването на контакт и върти докато не охлади.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 01 юни 2007, 23:53

Я помислете малко, кого ще охлади вентилатора, ако двигателя, респестивно водната помпа не работи. Май само радиатора.
За това от Форд са решили, че няма смисъл да източват акумулатора.

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 02 юни 2007, 00:09

nikolovvd написа:Я помислете малко, кого ще охлади вентилатора, ако двигателя, респестивно водната помпа не работи. Май само радиатора.
За това от Форд са решили, че няма смисъл да източват акумулатора.

Много си прав! Перката ще охлажда радиатора докато датчикът за включването й не се охлади от температурата на околната среда :wink:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 02 юни 2007, 10:35

...при форд е така - изваждаш ключа и всички вериги се прекъсват.
Един познат що зор видя с подобна работа на перкаа.... запецнал датчик и перката върти нон стоп. Човека си заключил колата (в центъра), свършил си работата и хоп - няма никой. Вика познат, дават му ток, пали, върти малко (да възбуди) , отива пак по работа....и същото! Чак при това подаване на ток забелязал, че в момента на закачане на кабелите перката веднага тръгва :shock: Колата - VW...

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 02 юни 2007, 11:04

Явно инжинерите от ФОРД са решили ,че когато не работи двигателя и не се движи помпата няма нужда да се върти перката за охлаждане.
Охлаждащата течност в радиатора по -дълго време е топла.Двигателя по бързо ще достигне нормалната работна температура,особенно в студените дни.
И аз преди се чудех защо е така но като се замислих си отговорих по-горното.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 02 юни 2007, 11:18

Да обаче фаровете остават включени.
На Уното като извадиш ключа и наистина всичко се изключва.
На Американските Фордове има и функция "изпрати ме до вкъщи".
Като извадиш ключа и фаровете светят още 20-30 секунди.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 02 юни 2007, 14:23

nikolovvd написа:Да обаче фаровете остават включени.
На Уното като извадиш ключа и наистина всичко се изключва.
На Американските Фордове има и функция "изпрати ме до вкъщи".
Като извадиш ключа и фаровете светят още 20-30 секунди.
е за фаровете си има пискало, едно отвратително като психиращ часовник :shock: :? :lol:

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 02 юни 2007, 14:40

doctordre написа:тва за перката съм го забелязвал на повечето фолксвагени, при нашата любима марка не е така :P
И на някой японски. :?
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Maikal
Потребител
Потребител
Мнения: 660
Регистриран: 12 май 2007, 16:36
Модел на автомобила:  
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hp 2015 ;)
Ford Focus 1.6 TDCi 90hp 2008 ;)
Ford Mondeo 2.0 TDCi 115hp 2004
Ford Mondeo 1.6 16V Zetec 90hp 2000
Местоположение: Велико Търново / Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Maikal » 02 юни 2007, 15:39

Аз лично съм забелязал това за перката, че продължава след загасяне при Audi и по точно - B4
Виждал съм и едно Пежо 405 да се държи по същият начин.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2496
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 02 юни 2007, 15:47

nikolovvd написа:Да обаче фаровете остават включени....
Аз съм забелязал, че какъвито и фарове да са включени, след изключавне на контакта всичко се трансформира само до светене на габарити. Това си го обяснявам пак с идеята за безопасност. Примерно свършва горивата насред път по нощите и колата остава да мъждука, вярно че има аварийни, но в мъглива нощ колкото повече свети толкова по-добре ще я видят тия дето минават по пътя и ще се пазят, респективно ще пазят авариралата кола.
Пищялката се включва при отваряне на врата.

Май стана малко извън темата, извинявам се.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4559
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 02 юни 2007, 16:01

На старите ескорти мк4 също съм го виждал това, върти си на изключен двигател...
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 02 юни 2007, 16:02

Точно така. Грешката е моя, че не уточних, че това дето свети вав фара е всъщност габарита. При мен обаче има едно положение отляво на изключеното положение, където светят само левия габарит и левия стоп и зумера мълчи.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 02 юни 2007, 17:06

nikolovvd написа:Точно така. Грешката е моя, че не уточних, че това дето свети вав фара е всъщност габарита. При мен обаче има едно положение отляво на изключеното положение, където светят само левия габарит и левия стоп и зумера мълчи.
мдам, на някой фордове го има това, и на почти всички немски автомобили. сиерката няма :roll: то тва е за обозначаване като си спрял

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 04 юни 2007, 16:47

точно така тва долу на ключа на фаровете са парк светлини в зависимост коя страна ти е застрашена или подадена на платното за движение и си пускаш левия или десния габарит за да не те отнесат!При VW като изгасиш колата и дадеш ляв или десен мигач съответно остава да свети левия или десния габарит!!! Колкото до перката мисля че и инжинерите от форд и VW си имат своите съображения за съответните им решения дали перката да спре или не след изгасяне на ДВГ!

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 04 юни 2007, 19:10

SBobi написа:точно така тва долу на ключа на фаровете са парк светлини в зависимост коя страна ти е застрашена или подадена на платното за движение и си пускаш левия или десния габарит за да не те отнесат!При VW като изгасиш колата и дадеш ляв или десен мигач съответно остава да свети левия или десния габарит!!! Колкото до перката мисля че и инжинерите от форд и VW си имат своите съображения за съответните им решения дали перката да спре или не след изгасяне на ДВГ!
ами по принцип бутона може да включи отделно левите или десните габарити, но при включване на десни пищи, поне на баща ми на буса е така. има се впредвид че карайки спираш отдясно, все пак не караме в Англия :wink:

Заключена

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта