Страница 1 от 2

Нормално ли е?

Публикувано: 01 юни 2007, 21:26
от SBobi
Колеги нормално ли е на Форд Мондео 93год 2.0 16V след като е загрял и е включила перката и изгася мотора и тя да спре с него!Понеже имам наблюдения на други автомобили карам и Голф3 и след изгасяне на мотора перката продължава докато не охлади мотора и чак тогава спира пък тук спира веднага!!! дали това е нормални или някои преди мене е пипал нещо кадето не му е работа!!!

Публикувано: 01 юни 2007, 21:28
от redchampions
Повече от нормално е. И при мен е така. Остави ги тези Голфове, нека си върти, докато му падне акумулатора :lol:

Публикувано: 01 юни 2007, 21:29
от BuLLDoZeR
И на ескорта е така, явно и на мондеото.
Не знам за другите модели как е.
С две думи - нормално. :)

Публикувано: 01 юни 2007, 21:32
от doctordre
тва за перката съм го забелязвал на повечето фолксвагени, при нашата любима марка не е така :P

Публикувано: 01 юни 2007, 21:33
от SBobi
благодаря момчета вече съм по спокоен :)

Публикувано: 01 юни 2007, 23:46
от hitman
Нормално е перката работи на контакт и при моя е така когато изгасиш тя спира но ако дадеш на контакт без да палиш ще се върти докато не охлади до изключване на релето това е .А на фолксвагените не е свързана с подаването на контакт и върти докато не охлади.

Публикувано: 01 юни 2007, 23:53
от nikolovvd
Я помислете малко, кого ще охлади вентилатора, ако двигателя, респестивно водната помпа не работи. Май само радиатора.
За това от Форд са решили, че няма смисъл да източват акумулатора.

Публикувано: 02 юни 2007, 00:09
от redchampions
nikolovvd написа:Я помислете малко, кого ще охлади вентилатора, ако двигателя, респестивно водната помпа не работи. Май само радиатора.
За това от Форд са решили, че няма смисъл да източват акумулатора.

Много си прав! Перката ще охлажда радиатора докато датчикът за включването й не се охлади от температурата на околната среда :wink:

Публикувано: 02 юни 2007, 10:35
от kEFi
...при форд е така - изваждаш ключа и всички вериги се прекъсват.
Един познат що зор видя с подобна работа на перкаа.... запецнал датчик и перката върти нон стоп. Човека си заключил колата (в центъра), свършил си работата и хоп - няма никой. Вика познат, дават му ток, пали, върти малко (да възбуди) , отива пак по работа....и същото! Чак при това подаване на ток забелязал, че в момента на закачане на кабелите перката веднага тръгва :shock: Колата - VW...

Публикувано: 02 юни 2007, 11:04
от jordj
Явно инжинерите от ФОРД са решили ,че когато не работи двигателя и не се движи помпата няма нужда да се върти перката за охлаждане.
Охлаждащата течност в радиатора по -дълго време е топла.Двигателя по бързо ще достигне нормалната работна температура,особенно в студените дни.
И аз преди се чудех защо е така но като се замислих си отговорих по-горното.

Публикувано: 02 юни 2007, 11:18
от nikolovvd
Да обаче фаровете остават включени.
На Уното като извадиш ключа и наистина всичко се изключва.
На Американските Фордове има и функция "изпрати ме до вкъщи".
Като извадиш ключа и фаровете светят още 20-30 секунди.

Публикувано: 02 юни 2007, 14:23
от doctordre
nikolovvd написа:Да обаче фаровете остават включени.
На Уното като извадиш ключа и наистина всичко се изключва.
На Американските Фордове има и функция "изпрати ме до вкъщи".
Като извадиш ключа и фаровете светят още 20-30 секунди.
е за фаровете си има пискало, едно отвратително като психиращ часовник :shock: :? :lol:

Публикувано: 02 юни 2007, 14:40
от traqn_savov
doctordre написа:тва за перката съм го забелязвал на повечето фолксвагени, при нашата любима марка не е така :P
И на някой японски. :?

Публикувано: 02 юни 2007, 15:39
от Maikal
Аз лично съм забелязал това за перката, че продължава след загасяне при Audi и по точно - B4
Виждал съм и едно Пежо 405 да се държи по същият начин.

Публикувано: 02 юни 2007, 15:47
от Любо
nikolovvd написа:Да обаче фаровете остават включени....
Аз съм забелязал, че какъвито и фарове да са включени, след изключавне на контакта всичко се трансформира само до светене на габарити. Това си го обяснявам пак с идеята за безопасност. Примерно свършва горивата насред път по нощите и колата остава да мъждука, вярно че има аварийни, но в мъглива нощ колкото повече свети толкова по-добре ще я видят тия дето минават по пътя и ще се пазят, респективно ще пазят авариралата кола.
Пищялката се включва при отваряне на врата.

Май стана малко извън темата, извинявам се.

Публикувано: 02 юни 2007, 16:01
от cossy
На старите ескорти мк4 също съм го виждал това, върти си на изключен двигател...

Публикувано: 02 юни 2007, 16:02
от nikolovvd
Точно така. Грешката е моя, че не уточних, че това дето свети вав фара е всъщност габарита. При мен обаче има едно положение отляво на изключеното положение, където светят само левия габарит и левия стоп и зумера мълчи.

Публикувано: 02 юни 2007, 17:06
от doctordre
nikolovvd написа:Точно така. Грешката е моя, че не уточних, че това дето свети вав фара е всъщност габарита. При мен обаче има едно положение отляво на изключеното положение, където светят само левия габарит и левия стоп и зумера мълчи.
мдам, на някой фордове го има това, и на почти всички немски автомобили. сиерката няма :roll: то тва е за обозначаване като си спрял

Публикувано: 04 юни 2007, 16:47
от SBobi
точно така тва долу на ключа на фаровете са парк светлини в зависимост коя страна ти е застрашена или подадена на платното за движение и си пускаш левия или десния габарит за да не те отнесат!При VW като изгасиш колата и дадеш ляв или десен мигач съответно остава да свети левия или десния габарит!!! Колкото до перката мисля че и инжинерите от форд и VW си имат своите съображения за съответните им решения дали перката да спре или не след изгасяне на ДВГ!

Публикувано: 04 юни 2007, 19:10
от doctordre
SBobi написа:точно така тва долу на ключа на фаровете са парк светлини в зависимост коя страна ти е застрашена или подадена на платното за движение и си пускаш левия или десния габарит за да не те отнесат!При VW като изгасиш колата и дадеш ляв или десен мигач съответно остава да свети левия или десния габарит!!! Колкото до перката мисля че и инжинерите от форд и VW си имат своите съображения за съответните им решения дали перката да спре или не след изгасяне на ДВГ!
ами по принцип бутона може да включи отделно левите или десните габарити, но при включване на десни пищи, поне на баща ми на буса е така. има се впредвид че карайки спираш отдясно, все пак не караме в Англия :wink: