Страница 1 от 2
Алтернатор
Публикувано: 11 юни 2007, 00:23
от bigmurzi
Преди няколко седмици ми се прецака алтернатора, закарах колата на сервиз, дадох 60лв и я "направиха"

днес отново ми загасна, алтернатора не зарежда, лампата не свети, ремака не е пренатегнат нито хлабав.. дайте идея от какво може да е.. няма нещо от което да тегли ток

Дайте някакви идеи, утре ще я карам за рекламация но все пак да знам какво може да е да не ме метнат..пак..
Благодаря!
Re: Алтернатор
Публикувано: 11 юни 2007, 06:57
от traqn_savov
bigmurzi написа:..., алтернатора не зарежда, лампата не свети.......
Когато алтернатора не зарежда лампата свети, а не не свети.
в рятки случаи обаче, може и да не свети.
Рекламация, отивай пак там.
Публикувано: 11 юни 2007, 07:53
от cossy
Moже би ставаше въпрос, че не свети на контакт

Публикувано: 11 юни 2007, 08:27
от cocoff
То няма много възможности - четки, регулатор или окъсени намотки.
Публикувано: 11 юни 2007, 12:05
от bigmurzi
За лампата, когато е на контакт си светят и тази на акумолатора и тази за маслото (винаги така е било), когато запаля колата изгасват, откачам плусовата клема и колата гасне, демек не зарежда..
а лампата за алтернатора не свети.. мистика..

Публикувано: 11 юни 2007, 12:16
от J6B
Като я запалиш замери с един мултицет какво е напрежението на акумулатора....
Публикувано: 11 юни 2007, 12:27
от cocoff
bigmurzi написа:...откачам плусовата клема и колата гасне...
Тоя номер не го прави
НИКОГА!!!
Публикувано: 11 юни 2007, 12:33
от bigmurzi
Значи на загасен двигател е 11.8 волта, а акумолатора е нов

, като се опитам да завъртя пада до 4 и нещо...
А това за клемата, защо?
Публикувано: 11 юни 2007, 12:37
от jlpetkov
bigmurzi написа:А това за клемата, защо?
защото като нищо ще разкажеш играта на електрониката

замери акумулатора СЛЕД като си запалил колата.
Мери се първо при нормална работа, после при включени всички възможни консуматори (фарове, парно радио и т.н.)
също се мери и при по-високи обороти - над 1500, за да видиш дали наистина зарежда.
Трябва да се замери и гъстотата на електролита на самия акумулатор, ако няма гъстота не ''държи''
Възможно е също така да имаш някъде ''отечка'' тоест повишен разход.
Трябва да се премери тока консумиран от акумулатора при изгасена кола.
Имам такъв пример - консумация на аларма = 250 милиамперчаса - акумулатора умира за едно денонощие!
Публикувано: 11 юни 2007, 12:38
от J6B
Като я запалиш виж колко показва бе не на загасено
Публикувано: 11 юни 2007, 12:40
от bigmurzi
и това съм го правил, но наистина акумолатора не се зарежда, 100% съм сигурен.Въпросът е от какво е това, след като четки и диоди на алтернатора са чисто нови..

няма окъсяване някъде, защото няма консумация при изклучен двигател..
Публикувано: 11 юни 2007, 13:25
от cocoff
Не знам какъв точно ти е алтернаторът, но регулатор и диоди са различни джиджавки...Изобщо реле ли ти регулира тока или електроника...(и в двата случая там е най-вероятната причина)
Така и не се разбра при работещ двигател и
НЕРАЗКАЧЕН акумулатор какво напрежение отчиташ, на празен ход без консуматори и на 2000 об. с фарове, вентилатори и реотани?
P.P. Мултицета на прав ток и червената жица на +, а черната на -
Прегледай, зачисти и стегни кабеляците на алтернатора и акумулатора.
Публикувано: 11 юни 2007, 15:52
от bigmurzi
Благодаря за инфото до сега, напрежението ще го мерна утре, като тръгна и ще пиша, пък дано пичовете да са точни и да си свършат работата..
Публикувано: 11 юни 2007, 20:54
от revmata
да знаете.Първоначално динамото зарежда на ампераж т.е.волтажа е около 13.2--13,5.По късно ампеража намалява/акомулатора е почти зареден/,а се вдига волтажа 13,8--14,2 волта
Публикувано: 11 юни 2007, 21:45
от cocoff
revmata написа:да знаете.Първоначално динамото зарежда на ампераж т.е.волтажа е около 13.2--13,5.По късно ампеража намалява/акомулатора е почти зареден/,а се вдига волтажа 13,8--14,2 волта
Много неясно...

Публикувано: 11 юни 2007, 22:10
от traqn_savov
Ясно е ако си чел книги дебели, генератора е генератор на ток, но за да пълни ток, трябва да има по голяма потенциална разлика от акумулатора.

Публикувано: 12 юни 2007, 14:28
от cocoff
Траяне, ти изтепа рибата бе

Тая тънка мисла, че: " генераторът е генератор на ток" е сериозен принос към науката... "Пълненето" с ток е също дълбоко професионален термин

А за потенциалната разлика бих казал: Зависи дали зареждаш акумулатора или алтернатора...

Публикувано: 12 юни 2007, 14:55
от traqn_savov
Бла бла бла, много разбираш..
ако и динамото и акумулатора имат еднакъв волтаж ток няма да тече от динамото към акумулатола..
Аз съм отварял и съм правил около 200 динама, досега нямам рекламация, а пък на заучените фрази прочетени от книгите на застаряли професори, ги ползвай на едно друго усамотено място, и по предназначение.

Публикувано: 12 юни 2007, 15:56
от cocoff

Сладур...Ти дори не разбираш какво съм ти написал

Имам един комшия дърводелец, поне 2000 врати е направил и пак криви ги прави

Публикувано: 12 юни 2007, 16:33
от bigmurzi
Оправиха го хората, някакъв болт се бил скъсал при монтаж/демонтажа, той го бил заменил с пластина някаква и незнам си какво, сега сложи болт и работата заспа

за какво е тоя болт не знам..
