Страница 1 от 2

Алтернатор

Публикувано: 11 юни 2007, 00:23
от bigmurzi
Преди няколко седмици ми се прецака алтернатора, закарах колата на сервиз, дадох 60лв и я "направиха" :? днес отново ми загасна, алтернатора не зарежда, лампата не свети, ремака не е пренатегнат нито хлабав.. дайте идея от какво може да е.. няма нещо от което да тегли ток :roll: Дайте някакви идеи, утре ще я карам за рекламация но все пак да знам какво може да е да не ме метнат..пак..

Благодаря!

Re: Алтернатор

Публикувано: 11 юни 2007, 06:57
от traqn_savov
bigmurzi написа:..., алтернатора не зарежда, лампата не свети.......
Когато алтернатора не зарежда лампата свети, а не не свети. :P

в рятки случаи обаче, може и да не свети. :?

Рекламация, отивай пак там.

Публикувано: 11 юни 2007, 07:53
от cossy
Moже би ставаше въпрос, че не свети на контакт :roll:

Публикувано: 11 юни 2007, 08:27
от cocoff
То няма много възможности - четки, регулатор или окъсени намотки.

Публикувано: 11 юни 2007, 12:05
от bigmurzi
За лампата, когато е на контакт си светят и тази на акумолатора и тази за маслото (винаги така е било), когато запаля колата изгасват, откачам плусовата клема и колата гасне, демек не зарежда.. :roll:
а лампата за алтернатора не свети.. мистика.. :lol:

Публикувано: 11 юни 2007, 12:16
от J6B
Като я запалиш замери с един мултицет какво е напрежението на акумулатора....

Публикувано: 11 юни 2007, 12:27
от cocoff
bigmurzi написа:...откачам плусовата клема и колата гасне...
Тоя номер не го прави НИКОГА!!!

Публикувано: 11 юни 2007, 12:33
от bigmurzi
Значи на загасен двигател е 11.8 волта, а акумолатора е нов :roll: , като се опитам да завъртя пада до 4 и нещо... :cry:
А това за клемата, защо?

Публикувано: 11 юни 2007, 12:37
от jlpetkov
bigmurzi написа:А това за клемата, защо?
защото като нищо ще разкажеш играта на електрониката ;)
замери акумулатора СЛЕД като си запалил колата.
Мери се първо при нормална работа, после при включени всички възможни консуматори (фарове, парно радио и т.н.)
също се мери и при по-високи обороти - над 1500, за да видиш дали наистина зарежда.

Трябва да се замери и гъстотата на електролита на самия акумулатор, ако няма гъстота не ''държи''

Възможно е също така да имаш някъде ''отечка'' тоест повишен разход.
Трябва да се премери тока консумиран от акумулатора при изгасена кола.
Имам такъв пример - консумация на аларма = 250 милиамперчаса - акумулатора умира за едно денонощие!

Публикувано: 11 юни 2007, 12:38
от J6B
Като я запалиш виж колко показва бе не на загасено

Публикувано: 11 юни 2007, 12:40
от bigmurzi
и това съм го правил, но наистина акумолатора не се зарежда, 100% съм сигурен.Въпросът е от какво е това, след като четки и диоди на алтернатора са чисто нови.. :?: няма окъсяване някъде, защото няма консумация при изклучен двигател..

Публикувано: 11 юни 2007, 13:25
от cocoff
Не знам какъв точно ти е алтернаторът, но регулатор и диоди са различни джиджавки...Изобщо реле ли ти регулира тока или електроника...(и в двата случая там е най-вероятната причина)
Така и не се разбра при работещ двигател и НЕРАЗКАЧЕН акумулатор какво напрежение отчиташ, на празен ход без консуматори и на 2000 об. с фарове, вентилатори и реотани?
P.P. Мултицета на прав ток и червената жица на +, а черната на - :)
Прегледай, зачисти и стегни кабеляците на алтернатора и акумулатора.

Публикувано: 11 юни 2007, 15:52
от bigmurzi
Благодаря за инфото до сега, напрежението ще го мерна утре, като тръгна и ще пиша, пък дано пичовете да са точни и да си свършат работата..

Публикувано: 11 юни 2007, 20:54
от revmata
да знаете.Първоначално динамото зарежда на ампераж т.е.волтажа е около 13.2--13,5.По късно ампеража намалява/акомулатора е почти зареден/,а се вдига волтажа 13,8--14,2 волта

Публикувано: 11 юни 2007, 21:45
от cocoff
revmata написа:да знаете.Първоначално динамото зарежда на ампераж т.е.волтажа е около 13.2--13,5.По късно ампеража намалява/акомулатора е почти зареден/,а се вдига волтажа 13,8--14,2 волта
Много неясно... :shock:

Публикувано: 11 юни 2007, 22:10
от traqn_savov
Ясно е ако си чел книги дебели, генератора е генератор на ток, но за да пълни ток, трябва да има по голяма потенциална разлика от акумулатора. :idea:

Публикувано: 12 юни 2007, 14:28
от cocoff
Траяне, ти изтепа рибата бе :) Тая тънка мисла, че: " генераторът е генератор на ток" е сериозен принос към науката... "Пълненето" с ток е също дълбоко професионален термин :) А за потенциалната разлика бих казал: Зависи дали зареждаш акумулатора или алтернатора... :D

Публикувано: 12 юни 2007, 14:55
от traqn_savov
Бла бла бла, много разбираш..

ако и динамото и акумулатора имат еднакъв волтаж ток няма да тече от динамото към акумулатола..

Аз съм отварял и съм правил около 200 динама, досега нямам рекламация, а пък на заучените фрази прочетени от книгите на застаряли професори, ги ползвай на едно друго усамотено място, и по предназначение. :wink: :wink:

Публикувано: 12 юни 2007, 15:56
от cocoff
=)): Сладур...Ти дори не разбираш какво съм ти написал =)):
Имам един комшия дърводелец, поне 2000 врати е направил и пак криви ги прави :)

Публикувано: 12 юни 2007, 16:33
от bigmurzi
Оправиха го хората, някакъв болт се бил скъсал при монтаж/демонтажа, той го бил заменил с пластина някаква и незнам си какво, сега сложи болт и работата заспа :D за какво е тоя болт не знам.. :roll: