Тук описвам и показвам нагледно как се мери бобината.А причината за горенето е в по-горният ми пост.
Тук се вижда бобината и кабелът към нея, свалени са филтъра и акумулатора за по по-добри снимки.
Кабелът от бобината към ЕКУ-то, +12V и кондензатора минава отдолу под бобината.
Там и става проблема.
Това е поглед отпред - вижда се хубаво и тръбата на EGR , опирането на кабела в която води до изгаряне на бобината.
Гадното е, че когато се извади куплунга - размърдваш кабела, късото съединение изчезва и като мериш - всичко е ОК. Слагаш новата бобина и след няколко минути като позагрее двигателя или като покараш някой и друг километър - ефекта е загуба на мощност, работа на 2 цилиндъра и изгоряла бобина (предпазителя F4 може и да не изгори) така стана като сложих новата.След това обаче свалих бобината издърпах внимателно кабела ( трябва да се откачи преди това куплунга към кондензатора ), и видях къде се стопила изолацията.
Мерим съпротивлението на сондите на мултицета.
За да измерим малкото съпротивление на намотките към ЕКУ-то (от 0.4 -0.6 Ома) трябва да видим колко е съпротивлението на самите сонди - 0.4 ома в случая.
Първо мерим намотката за 2-ри и 3-ти цилиндър, между средното и дясното пера на куплунга.
Изгоряла намотка, за цилиндри 2 и 3.
Измерването показва 0.5 ома като извадим 0.4 ома(колкото е съпротивлението на сондите ) получаваме 0.1 ома - което много малко значи тази намотка е дала на късо и е НЕГОДНА.
Здрава намотка, за цилиндри 1 и 4.
Сега мерим намотката за 1-ви и 4-ти цилиндър, между средното и лявото пера на куплунга.
Измерването показва 0.9 ома като извадим 0.4 ома(колкото е съпротивлението на сондите ) получаваме 0.5 ома - което е нормално и означава че тази намотка е ЗДРАВА.
Когато купувате бобина от морга е важно и двете намотки да са с максимално еднакво съпротивление. например 0.5 и 0.5 или 0.6 и 0.6, зависи и колко е добър мултицета с който работите, но ако разликата между съпротивленията на двете намотки е по-вече от 0.1 ома - бобината не е читава.
Високоволтовата намотка за цилиндри 1 и 4 е здрава.
Ясно е че бобината е дефектна, но ще измерим и другите намотки - високоволтовите за прегледност.Тук е просто съпротивлението което мерим е 13.13 Килоома - в границите на нормалното.
Високоволтовата намотка за цилиндри 2 и 3 е прекъснала т.е дефектна.
И тази намотка е повредена - има безкрайно голямо съпротивление.
И тук при купуване на бобина от морга важи това което писах за намотките към ЕКУ-то.
Разликата между двете високоволтови намотки не трябва да е по-голяма от 5% или около 0.5 килоома максимум. Ако тази разлика е по-голяма значи бобината не е читава.
Не е задължително ако е изгоряла намотката към ЕКУ-то да изгори и съответната и високоволтова.
При описаните дефекти на бобината (късо съединение и прекъсване) обикновено не работят два цилиндъра (задължително ако е дефектна някоя от първичните намотки).
Ако намотките са наред - премерете за утечка между първичната и високоволтовата намотка, или между някоя от намотките и корпуса (използва се някоя от дупките през които минаватболтовете за закрепване на бобината - там има достъп до метала на ламелите на бобината) - съпротивлението трябва да е безкрайно голямо. При утечка е възможна работа на два или на три цилиндъра.
Ако всичко е наред с бобината, и все пак двигателя работи на три цилиндъра и/или прекъсва на моменти - проблема вероятно е:
1.Свещта.
2.Високоволтовия кабел на свещта.
3.Инжектора на цилиндъра при пълните инжекциони (т.е не се подава достатъчно гориво, "пикаещ" инжектор и т.н.)
Това е надявам се да съм бил полезен колеги.