За MAF сензора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 10 май 2006, 17:12

MegatroniC написа:а някой, вообще разбра ли MAF съкращение ли е, и на какво ?
ясно че е датчик и какво прави, но ми стана интересно пълното му наименование :D

Код: Избери всички

Mass Air Flow (MAF) Sensors  
The air flow sensor is located directly in the intake air stream, between the air cleaner and throttle body where it can measure incoming air. There are different types of Mass air flow sensors
:arrow: още по темата

:twisted:

Потребителски аватар
kirilkirilov
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 04 фев 2006, 20:06
Модел на автомобила: Ford KUGA II
Местоположение: Козлодуй
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kirilkirilov » 31 май 2006, 22:48

Всичко за MAF-а ясно,накой да каже за какво е и каква работа върши датчика който е преди MAF-а от долу,става дума за Мондео като на Brock,но без екстри.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 01 юни 2006, 12:13

kirilkirilov написа:Всичко за MAF-а ясно,накой да каже за какво е и каква работа върши датчика който е преди MAF-а от долу,става дума за Мондео като на Brock,но без екстри.
Мери температурата на входящия въздух.

PS - тука да се пише само за MAF - другото да се трие :idea:

:twisted:

atomix
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 17 май 2006, 01:55
Модел на автомобила: н/а
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от atomix » 04 юни 2006, 10:56

Съжалявам, че съм малко офтопик. Някой може ли да ме информира как вървят цените на MAF-овете втора ръка (1.6-1.8 двигател)? Трябва ми за една конверсиика :)

Потребителски аватар
shaby
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 31 май 2006, 11:36
Модел на автомобила: Escort '96 1.8 TD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shaby » 05 авг 2006, 10:14

я кажете какво е това на моето дизелче? Явно не е MAF защото до колкото раздбарх само бензините го имат... Кажете що е това ?
Изображение

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 05 авг 2006, 16:28

Мяса на разходомер[дебитомер] на въздуха...

Потребителски аватар
shaby
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 31 май 2006, 11:36
Модел на автомобила: Escort '96 1.8 TD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shaby » 05 авг 2006, 16:41

е ще има ли ефект ако го изчистя... както се говореше за MAF-a?

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 06 авг 2006, 00:28

Само с контактен спрей без физическа намеса и ако има видим слой нагар прах. Ако е здрав и след почистване няма да забележиш никакъв ефект

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 06 авг 2006, 20:48

shaby написа:я кажете какво е това на моето дизелче? Явно не е MAF защото до колкото раздбарх само бензините го имат... Кажете що е това ?
Изображение
Тук има нещо по въпроса,
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=2263" onclick="window.open(this.href);return false;
Небойте се роби Спартак е с вас!

GOGETO
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 11 окт 2005, 14:38
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0 16V
Местоположение: Берковица
Status: Извън линия

Мнение от GOGETO » 10 авг 2006, 12:43

Всички казват че почистват MAF сензора но никой не казва с какъв конкретен спрей става най добре. Аз моя го пръсках с контактен спрей но ми се струва че съдържа някакво масло нищо че може всякаква електроника да почиства. Направих това защото колата при ускоряване няма мощност и придърпва леко когато е с малко газ. Не знам от какво е. Свещите изглеждат читави дори при замерване дадоха добри показатели. Може ли някой да ми каже как да реша този проблем. И какъв спрей е най добре да се използва.
Благодаря предварително.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 10 авг 2006, 13:39

Аз ползвах етилов спирт 95 градуса, полях го отгоре без да го пипам с нищо. Ефекта от почистването бе "нулев" т.е. моят MAF е бил чист.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Bat Na4e
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 17 юли 2005, 14:53
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8 16V 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Bat Na4e » 16 авг 2006, 21:21

Здравейте приятели!Да ви кажа с две думи току що се прибирам от сервиза.Луд станах 2 дена зарада този МАФ. :D Що бензи преточих и що нерви изкарах не е истина.Та по темата:При тотално неработещ МАФ(прекъсна изведнъж) двигателя заработи като трактор и пуши повече от дизел. Сега съм без него докато намерия
друг т.е на сервизен режим.То беше цяла одисея за повече тук:
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=5384" onclick="window.open(this.href);return false;

pelinkov
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 02 авг 2006, 13:05
Модел на автомобила: FOCUS 2005 TDCI, 1800кубика, 100к.с.
Местоположение: Враца
Контакти:
Status: Извън линия

:)))

Мнение от pelinkov » 29 авг 2006, 18:47

Понеже се занимавам с електроника мога да кажа само едно за почистването на MAF ако не изкате да оостава нищо по него го направете с чист бензин (това не значи да идете на бензиностанцията и да изкате чист бензин) става дума за бензин от типа на ZIPO но там излиза друг проблем няма налягане което да издуха мърсотията иначе от това по добро няма без остатъци

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 01 сеп 2006, 22:09

Добре де, някой ще ми каже ли дали 1.6 EFI 105к.с. има някакъв подобен датчик за измерване температурата на входния въздух :idea: :arrow: Защото съм чувал че този датчик може да се откачи и да му се даде някакво друго съпротивление (например все едно температурата на въздуха е 0гр. вместо +20-30гр.) и тогава компютъра подава повече гориво и колата върви доста повече е и похарчва повечко де. :) :wink:
Изображение Изображение

zaki
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 авг 2006, 21:57
Модел на автомобила: fiesta
Status: Извън линия

може ли да е MAF

Мнение от zaki » 03 сеп 2006, 00:10

от съвсем скоро съм притежател на Фиеста 1,4 75 к.с. 94г. като я купих колата не можеше да се изфорсира до край дори и на свободна след почистването на въпросния MAF направо друга стана, но излезе и следния проблем: след като загрее до работните си градуси започва клатене на обороти 700-1000, понякога падат до 500 и угасва. Когато извадя куплунга на този датчик двигатела видимо се успокоява, като ускорението/не знам за разхода/ не се променя. Та въпроса ми е дали е от него или има идр. датчик заминал
и може ли/беше писано някъде/ до го имитирам по някъкъв начин

благодаря предваритилно

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 07 сеп 2006, 18:00

gmivanko написа:Добре де, някой ще ми каже ли дали 1.6 EFI 105к.с. има някакъв подобен датчик за измерване температурата на входния въздух :idea: :arrow: Защото съм чувал че този датчик може да се откачи и да му се даде някакво друго съпротивление (например все едно температурата на въздуха е 0гр. вместо +20-30гр.) и тогава компютъра подава повече гориво и колата върви доста повече е и похарчва повечко де. :) :wink:
не нямаш такъв датчик. имаш MAP - Manifold Absolute Pressure датчик. за него няма профилактика - като се развали - нов

maikalllll
потребител
потребител
Мнения: 25
Регистриран: 07 сеп 2006, 22:25
Модел на автомобила: FORD mondeo 1.8 tdi 95 год.
Status: Извън линия

вапрос за MAF НА МОНДЕО 1.8 ТДИ

Мнение от maikalllll » 08 сеп 2006, 00:29

колеги имам един въпрос,навихсе да си купя мондео 1.8тди 94 год оба4е като закарах колата в сервиза се оказа 4е има проблем с ,, измерителя на въдуха,, или както разбрах от тази тема се нарича MAF , до сега не сам карал дизел и аз ли4но не мога да усетя дали има някав проблем но явно има, колата при 4000 оборота забива муцуната и тва е не схте повече.интересува ме това сериозен проблем ли е ? и дали наистина би могло да се оправи само с по4истване защото като гледам за какви цени става реч... :( и дали изобщо това губене на мощност при 4000 оборота е нормално за дизел ???благодаря предварително!!!!!!!!

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: вапрос за MAF НА МОНДЕО 1.8 ТДИ

Мнение от Dundee » 08 сеп 2006, 08:59

maikalllll написа:колеги имам един въпрос,навихсе да си купя мондео 1.8тди 94 год оба4е като закарах колата в сервиза се оказа 4е има проблем с ,, измерителя на въдуха,, или както разбрах от тази тема се нарича MAF , до сега не сам карал дизел и аз ли4но не мога да усетя дали има някав проблем но явно има, колата при 4000 оборота забива муцуната и тва е не схте повече.интересува ме това сериозен проблем ли е ? и дали наистина би могло да се оправи само с по4истване защото като гледам за какви цени става реч... :( и дали изобщо това губене на мощност при 4000 оборота е нормално за дизел ???благодаря предварително!!!!!!!!
За МАФ-а някой друг, по-компетентен от мен ще каже.
Аз за оборотите: при ескорта, в книжката пише че максималните обороти за продължително каране са 4800, а двигателят е същият като в мондеото и значи това трябва да се отнася и за теб. При 4000 наближаваш горната граница на възможностите на двигателя и е възможно да се намесва някакъв ограничител.
И друго: дизелите не се карат с високи обороти. При мен още след 1700-1800 и оборота идва достатъчно мощност за бързо ускорение. Нормално превключвам предавките след 2000-2200. В по-екстремни ситуации след 3000 оборота можеш спокойно да вкараш следващата предавка и колата ще се измъкне. Просто няма нужда от цедене на двигателя щото май не получаваш някаква значителна допълнителна мощност. На пета с 3500 оборота трябва да си някъде към 150 км/ч - пак не се налага да стигаш горната граница на оборотите. Най-добре пусни една търсачка за книжката с инструкции за експлоатация на мондео и ще влезеш в час. :)
Изображение

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 22 яну 2007, 18:50

Значи днеска си почистих на Пежото въпросния датчик... или е поне подобен на този които описвате... намира ми се на входа на дебитомера... Значи вчера като го свалях да го сложин на един познат да видим как ще е колата с моя дебитомер... и само като го погледнах този датчик и ми стана зле... то беше масло, мръсотия... абе грозна гледка... аправо беше изцяло черно... след около 15-тина минути пръскане с бензин (не взимах Zippo ами имахме останал и го пречистих от буклуци с финна бояджиийска цетка) Напълних пистолета за боядисване, намалих му налягането на 1-1.5атм и потпетих да пръскам (ето ви идея как да го направите под някакво налягане въпросния бензин...както мобе и с пръскачка за прозорци или в пулвелизатор, но с пистолет за боядисване си е най-добре :wink: )... еми накрая се оказа, че датчича бил жълтеникъв :P . (посредата на дебитомера, рътре под "решетчицата" е въпросния датчик) http://i.data.bg/07/01/22/200583_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; . Я кажете това MAF или MAP датчик е.
А и за малко да забравя... след интеревенцията, колата почна да поддържа малко по стабилни празни обороти (а никога не е имала хубави такива) и при ускерение някак си ускорява по постоянно... може и да си втълпявам от прочетеното де, ама мисля, че има + ефект :idea: :wink: .

П.П. Още ми вунат ръцете не бензин :? :roll: :cry:
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 23 яну 2007, 09:29

gmivanko написа:... http://i.data.bg/07/01/22/200583_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; . Я кажете това MAF или MAP датчик е.
...
На снимката не се вижда добре, но може да е МАФ, а може и да е температурен датчик - *072* знам ли ги как са пежата?!

:twisted:

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 61 госта